نویسنده: سیدرضا نصری
// سه شنبه, ۱۱ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۰۲

بهترین گوشی های گیمینگ سامسونگ در رده های قیمتی مختلف

در این مقاله سعی داریم تا از میان موبایل‌های محبوب سامسونگ، چند مورد از بهترین گوشی‌هایی را که می‌توانند عملکرد مناسبی در اجرای بازی‌ها داشته باشند معرفی کنیم.

این روز‌ها با داغ شدن بازار بازی‌های خوش ساخت موبایل و البته انتشار اخبار مبنی بر تاربخ عرضه‌ی بازی‌های مشهور کنسولی که یکی پس از دیگری درحال ورود به پلتفرم‌های اندروید و آیفون هستند، دیگر به‌راحتی می‌توان آینده یا حتی این روز‌های بازی‌های موبایلی را بسیار روشن تصور کرد. بازی‌هایی که در بسیاری از موارد چیزی کمتر از نسخه‌های مشابه کنسولی خود ندارند و حتی در بعضی موارد، عملکردی فراتر از انتظار را ارائه می‌کنند. اما در این پلتفرم نیز وجود مشخصات سخت‌افزاری متناسب با هر بازی، مسئله‌ای است که دامن گیمر‌های موبایل را هم گرفته است. موضوعی که باید در زمان خرید گوشی، بسیار به جنبه‌های مختلف آن توجه داشت تا به مرور زمان دچار ضعف‌های پیش‌بینی نشده‌ای در تجربه‌های گیمینگ خود نشد.

بهترین گوشی های گیمینگ سامسونگ

  • گلکسی زد فولد 3 سامسونگ
  • گلکسی زد فولد 4 سامسونگ
  • گلکسی اس 23 اولترا سامسونگ
  • گلکسی اس 22 اولترا سامسونگ 5G
  • گلکسی اس 21 اف ای سامسونگ 5G
  • گلکسی زد فلیپ 4 سامسونگ
  • گلکسی A73 سامسونگ 5G
  • گلکسی M52 سامسونگ 5G
  • گلکسی A33 سامسونگ 5G
  • گلکسی A14 سامسونگ 5G
  • گلکسی A54 سامسونگ
  • گلکسی F23 سامسونگ
  • گلکسی A34 سامسونگ
  • گلکسی M33 سامسونگ

سامسونگ یکی از برند‌های قدیمی و موفق در بازار موبایل‌های قدرتمند محسوب می‌شود که درکنار سایر شرکت‌های بزرگ، در تولید گوشی‌های هوشمند در رقابت تنگاتنگی به سر می‌برد. به‌خصوص در تولید گوشی‌های پرچم‌دار که باتوجه‌به کیفیت بالا و به کار گیری تکنولوژی‌های تازه و کارآمد، بسیار توسط کاربران مورد تحسین و توجه قرار گرفته است. در این مقاله می‌خواهیم تمام تمرکز خود را تنها روی برند سامسونگ محدود کنیم و چند تا از بهترین گوشی‌هایی که می‌توانند برای اجرای بازی‌ها مناسب باشند را در رده‌های مختلف معرفی کنیم. بنابراین اگر از طرفداران محصولات این شرکت کره‌ای هستید، در ادامه با معرفی بهترین گوشی‌های سامسونگ مناسب بازی، همراه زومجی باشید.

به‌روزرسانی:‌ این پست در تاریخ ۷ مهر به‌روزرسانی شده است. 

گوشی Galaxy Z Fold 3 درحال اجرای بازی کالاف دیوتی موبایل

1. گلکسی زد فولد 3 سامسونگ

  • قیمت: ۵۵ میلیون تومان

اگر محدودیتی در بودجه‌ی خود ندارید، Galaxy Z Fold 3 از جمله قدرتمند‌ترین گوشی‌های تاشویی است که می‌توانید در‌جهت انجام پردازش‌های سنگین از جمله اجرای با کیفیت بازی‌ها، خریداری کنید. محصولی که سامسونگ در ساخت آن حسابی سنگ تمام گذاشته است و به خوبی در بازار گوشی‌های بالا رده قدرت نمایی می‌کند. در ابتدا باید گفت که این گوشی تاشو سامسونگ مجهز به با نمایشگر بسیار بزرگ ۷٫۶ اینچ داینامیک AMOLED 2X است که تجربه‌ای بسیار با کیفیت و شگفت‌انگیزی از بازی‌ها را برای کاربران فراهم می‌کند.

همچنین از دیگر امکانات Galaxy Z Fold 3 می‌توان به تراشه‌ی ۵ نانومتری Snapdragon 888، دوازده گیگابایت حافظه‌ی رم ، پشتیبانی از قلم استایلوس سامسونگ، ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌‌ی ذخیره‌سازی، اسپکیرهای استریوی تنظیم‌شده به‌وسیله‌ی AKG و باتری ۴٬۴۰۰ میلی‌آمپرساعت به‌همراه پشتیبانی از شارژ سریع ۲۵ وات اشاره کرد که از ویژگی‌های اصلی گوشی محسوب می‌شوند که آن‌ را به گزینه‌ای مناسب برای هرگونه کاربردی، ازجمله‌ی گیم‌های سنگین تبدیل می‌‌کند. هرچند که گوشی‌ تاشو Galaxy Z Fold 4 هم‌ در بازار عرضه شده است که تغییرات زیادی را نسبت‌به نسل پیشین خود نمی‌بیند؛ اما از بهبودهایی مانند تراشه‌ی بهنیه و پرچم‌دار Snapdragon 8+ Gen 1 و دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی بهره می‌برد که باتوجه‌به اختلاف قیمت بالای این دو محصول، Galaxy Z Fold 3 می‌تواند انتخاب بهتری از نظر قیمت نسبت Z Fold 4 محسوب شود. در آخر گفتنی است که Galaxy Z Fold 3 برای کسانی که می‌خواهند تجربه‌ی کار با یکی از پرچم‌داران قدرتمند شرکت سامسونگ را داشته باشند، انتخاب بسیار وسوسه‌انگیز و البته بسیار پر خرجی شمرده می‌شود که احتمالا در بدبینانه ترین شرایط ممکن، می‌تواند کاربر را از خود راضی نگهدارد‌.


گوشی تاشو Galaxy Z Fold4

2. گلکسی زد فولد 4 سامسونگ

  • قیمت: ۶۰.۵ میلیون تومان

گوشی تاشو Galaxy Z Fold4 یکی دیگر از پرچم‌داران قدرتمند شرکت سامسونگ در بازار گوشی های گیمینگ بالا رده محسوب می‌شود که تجربه‌ی بی‌نظیری را در زمینه‌ی اجرای بازی‌های گرافیکی با رزولوشن بالا ارائه می‌کند. زیرا در این گوشی با یک طراحی منحصر‌به‌فرد مواجه هستیم که اجازه می‌دهد تا متناسب با هدفی که داریم، مشابه با تبلت‌ها یا به‌صورت عادی و مانند سایر تلفن‌های همراه از آن استفاده کنیم. اما مسئله‌ی مهمی که وجود دارد، قیمت بسیار بالاتر گلکسی زد فولد 4 نسبت به گلکسی زد فولد 3 نسخه‌ی پیشین این سری است که باتوجه‌به بهبود‌ها و پیشرفت‌های آن، یک گزینه‌ی اقتصادی و خوش قیمت به نظر نمی‌رسد؛ اما قطعا می‌تواند تجربه‌ی گیمینگ به مراتب بهتری را نسبت به نسخه‌ی زد فولد 3 ارائه کند.

درواقع مهم‌ترین پیشرفت‌های گلکسی زد فولد 4 در زمینه‌ی تراشه بهبود یافته‌تر و هسته‌هایی با قدرت بیشتر است. این گوشی تاشو سامسونگ از تراشه‌ی بهینه‌ی Snapdragon 8+ Gen 1 کوالکام بهره می‌برد و به ماژول Adreno 730 برای پردازش‌های گرافیکی متکی است. بنابراین می‌توان از آن توقع بالایی در اجرای ایده‌آل بازی‌های سنگین و گرافیکی داشت. اگر به‌دنبال تجربه‌ی بی‌نقصی از بازی‌های روز پلتفرم اندروید هستید و بالا بودن رزولوشن نیز برای شما اهمیت دارد، بدون شک گلکسی زد فولد 4 می‌تواند یکی از قدرتمند‌ترین گزینه‌های شما در سری گوشی های گیمینگ سامسونگ محسوب شود.


گوشی گلکسی اس 23 اولترا سامسونگ

3. گلکسی اس 23 اولترا سامسونگ

  • قیمت: ۴۹ میلیون تومان

سامسونگ با عرضه‌ی Galaxy S23 Ultra یک گوشی بسیار قدرتمند و مناسب برای هر نوع سلیقه‌ای را عرضه کرده است که به‌راحتی می‌تواند درکنار قدرتمند‌ترین گوش‌های بالا رده گیمینگ قرار بگیرد. به‌گونه‌ای که اگر قیمت بالای آن را در بازار‌های داخلی نادیده بگیریم، با یک محصول عالی روبه‌رو هستیم که به سختی می‌توان از آن ایرادی گرفت. از همین رو بدهی است که بگوییم گلکسی اس 23 اولترا به بهترین نحو می‌تواند بازی‌های سنگینی مانند گنشین ایمپکت و کالاف دیوتی موبایل را در بالاترین حد گرافیکی خود اجرا کند.

گوشی گلکسی اس 23 اولترا از پردازنده‌ی عالی Snapdragon 8 Gen 2 قدرت می‌گیرد و به ۸ هسته قدرتمند متکی است. همچنین وجود یک صفحه‌نمایش Dynamic AMOLED 2X در ابعاد ۶.۸ اینچ با تراکم ۵۰۰ پیکسل در اینچ نیز از دیگر نقاط قوت Galaxy S23 Ultra شمرده می‌شود که نوید تجربه‌ی بصری بسیار با کیفیتی را می‌دهد. در پایان گفتنی است که اگر دنبال یک گوشی بی‌نقص برای اجرای حرفه‌ای بازی‌ها یا برای کار در سایر زمینه‌ها می‌گردید، قطعا گوشی گلکسی اس 23 اولترا می‌تواند جزو بهترین گزینه‌های شما محسوب شود.


گوشی Galaxy S22 Ultra 5G درحال اجرای بازی دیابلو ایمورتال

4. گلکسی اس 22 اولترا سامسونگ 5G

  • قیمت: ۴۲ میلیون تومان

باید قبول کرد که با قدرت گرفتن برند‌هایی مانند شیائومی در سال‌های اخیر، بازار گوشی‌های میان‌رده و پایین رده تبدیل به میدان مبارزه‌ای شده که حتی شرکت بزرگی مانند سامسونگ را هم بیش‌ازپیش دچار‌ چالش کرده است. اما خب همچنان سامسونگ در ارائه‌ی گوشی‌های پرچم‌دار و بالا رده‌، همچنان قدرتمند ظاهر می‌شود و طرفداران متعصب بسیاری را چشم به راه محصولات خود نگه‌می‌دارد‌. حال گوشی‌ Galaxy S22 Ultra 5G که یکی از بهترین دست پخت‌های سامسونگ‌ محسوب می‌شود، نه‌تنها در زمینه‌ی گیم، بلکه در موضوعات دیگر هم می‌تواند کاربر را از خود راضی نگهدارد.

در وهله‌ی اول باید اشاره کرد که Galaxy S22 Ultra 5G از نمایشگر بسیار روشن ۶٫۸ اینچی Dynamic AMOLED 2X با وضوح 1440p و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز پویا بهره می‌برد که خبر از یک صفحه‌نمایش با کیفیت می‌دهد. همچنین این گوشی قدرتمند سامسونگ در دو نسخه با پردازنده‌های Exynos 2200 و Snapdragon 8 Gen 1 عرضه شده‌اند که نسخه‌ی اسنپدراگون آن را به‌راحتی می‌توانید در بازار ایران تهیه کنید و از امکانات با کیفیت این محصول در زمینه‌های مختلف بهره ببرید. گوشی Galaxy S22 Ultra 5G به واسطه‌ی سخت‌افزار بسیار قدرتمند و صفحه‌نمایش با کیفیت، می‌تواند یکی از گزینه‌‌های ارزشمندی برای گیمر‌ها در میان محصولات سامسونگ محسوب شود.


گوشی Samsung Galaxy S21 FE در هنگام اجرای بازی

5. گلکسی اس 21 اف ای سامسونگ 5G

  • قیمت: ۱۷ میلیون تومان

گوشی Galaxy S21 FE 5G یکی از پرچمداران اقتصادی پرطرفداری سامسونگ محسوب می‌شود که در زمینه‌های مختلفی از جمله اجرای بازی‌های سنگین، عملکرد بسیار خوبی را ارائه می‌کند. سامسونگ پرچم‌دار اقتصادی خود را در دو نسخه به فروش می‌رساند؛ یک نسخه از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۸۸ کوالکام و دیگری از تراشه‌ی Exynos 2100 استفاده می‌کند که نسخه‌ی دوم به‌راحتی در بازار ایران قابل خریداری است.

تراشه‌ی Exynos 2100 با لیتوگرافی ۵ نانومتری سامسونگ تولید می‌شود و در بخش CPU از هشت هسته‌ی پردازشی استفاده می‌کند. همچنین پردازش‌های گرافیکی در تراشه‌ی Exynos 2100 بر عهده‌ی پردازنده‌ی گرافیکی Mali-G78 MP14 قرار دارد که ۴۰ درصد نسبت به Mali-G77 MP11 به‌کار‌رفته در Exynos 990 سری S20 سامسونگ عملکرد سریع‌تری را ارائه می‌کند. در مجموع گوشی Galaxy S21 FE 5G با حداکثر ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی و ۸ گیگابایت رم، می‌تواند گزینه‌ی ایده‌آلی در میان گوشی‌های اقتصادی سامسونگ محسوب شود.


گوشی تاشو گلکسی زد فلیپ 4 سامسونگ

6. گلکسی زد فلیپ 4 سامسونگ

  • قیمت: ۳۷ میلیون تومان

می‌توان گفت که سامسونگ با ساخت دو سری زد فولد و زد فلیپ، دو سلیقه‌ی متفاوت از کاربران را با به کار گیری طراحی منحصر‌به‌فرد خود، مورد هدف قرار داده است. Galaxy Z Flip4 با اینکه مانند Galaxy Z Fold4 یک گوشی تاشو محسوب می‌شود، اما از نظر ابعاد و رزولوشن در نقطه‌ی مقابل یک‌دیگر قرار می‌گیرند. به‌گونه‌ای که گلکسی زد فلیپ 4 می‌تواند به‌صورت کامل تا شود و ابعاد خود را کاهش دهد تا در مواردی مانند جابه‌جایی و اشغال فضای کمتر به کاربر کمک کند. اگر ابعاد رزولوشن را فاکتور بگیریم، هر دو گوشی تاشو سامسونگ توانایی بالایی در اجرای بازی‌های سنگین اندروید دارند و تغریبا از یک سخت‌افزار مشابه بهره می‌برند.

سامسونگ در بخش سخت‌افزار برای گوشی Galaxy Z Flip4 تراشه Snapdragon 8+ Gen 1 و ۸ هسته‌ی قدرتمند را در نظر گرفته است. همچنین یک صفحه‌نمایش Dynamic AMOLED 2X با حداکثر نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و تراکم پیکسلی ۴۲۶ در هر اینچ از جمله ویژ‌گی‌های مهم گوشی گلکسی زد فلیپ 4 شمرده می‌شوند. البته قیمت به مراتب پایین‌تر گلکسی زد فلیپ 4 نسبت به گلکسی زد فولد 4 در بازار ایران، درحالی که عملکرد نسبتا یکسانی در بخش سخت‌افزار دارند، باعث شده است تا از لحاظ اقتصادی انتخاب به نسبت بهتر و مناسب‌تری محسوب شود. اگر درکنار قدرت سخت‌افزاری، زیبایی و طراحی ظاهری گوشی نیز برای شما اهمیت دارد، گلکسی زد فلیپ 4 از جمله گزینه‌های ایده‌آل در میان سری موبایل‌های پرچم‌دار سامسونگ شمرده می‌شود که می‌توانید خریداری کنید.


گوشی Samsung Galaxy A73 هنگام اجرای بازی گنشین ایمپکت

7. گلکسی A73 سامسونگ 5G

  • قیمت: ۱۸.۵ میلیون تومان

اگر به‌دنبال یک گوشی خوب و مناسب برای اجرای بازی‌ها می‌گردید، Galaxy A73 5G می‌تواند درکنار بهترین گزینه‌های شما قرار بگیرد. محصولی که به خوبی می‌تواند بازی سنگین و مشهوری مانند Call of Duty را با تنظیمات گرافیکی بالا و نرخ پایدار ۶۰ فریم‌برثانیه اجرا کند و در بازی Genshin Impact به بیش از ۵۰ فریم‌برثانیه با تنظیمات گرافیکی Medium دست پیدا کند که نتیجه‌ی بسیار خوبی در این سطح از گوشی‌ها محسوب می‌شود.

گلکسی Galaxy A73 5G درکنار استفاده از تراشه‌ی Snapdragon 778G کوالکام، از چهار هسته‌ی ۲٫۴ گیگاهرتزی Cortex A78 و چهار هسته‌ی ۱٫۸ گیگاهرتزی Cortex A55 در قالب دو کلاسترِ پرقدرت و کم‌مصرف به‌عنوان CPU بهره می‌برد. همچنین برای انجام پردازش‌های گرافیکی به ماژول Adreno 642L اتکا دارد. Galaxy A73 5G یکی از گوشی‌های خوب میان‌رده‌ی شرکت سامسونگ محسوب می‌شود که در اجرای بازی‌های گرافیکی، می‌تواند عملکرد‌ خوبی را ارائه کند. گلکسی A73 سامسونگ 5G در قالب نسخه‌های ۶ | ۱۲۸، ۸ | ۱۲۸ و ۸ | ۲۵۶ گیگابایتی عرضه شده است.


گوشی Galaxy M52 5G

8. گلکسی M52 سامسونگ 5G

  • قیمت: ۱۳ میلیون تومان

Galaxy M52 5G جزو محصولات خوب و خوش دست شرکت سامسونگ محسوب می‌شود که به خوبی می‌تواند از پس اجرای بازی‌های متوسط و حتی بعضی آثار سنگین بربیاید. زیرا این محصول میان‌رده‌ی سامسونگ از تراشه‌ی Snapdragon 778G بهره می‌برد و یک نمایشگر ۶٫۷ اینچ OLED با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و مجهز به وضوح FHD+ را مقابل کاربر قرار می‌دهد.

همچنین گوشی Galaxy M52 5G دارای باتری بسبار مناسبی با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپر است که نسبت به بعضی هم رده‌های خود در‌ این زمینه، دست بالاتر را دارد. از دیگر قابلیت‌های Galaxy M52 5G می‌توان به حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایتی، ۶ یا ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم، دوربین اصلی ۶۴ و سلفی ۳۲ مگاپیکسلی و اندروید ۱۱ با پوسته‌ی One UI 3.1 اشاره کرد. گوشی گلکسی M52 با پشتیبانی از فناوری 5G از جمله محصولات خوب سامسونگ در سطح میان‌رده شمرده می‌شود که با قیمتی حدود ۹ میلیون تومان به فروش می‌رسد.


گوشی Galaxy A33 5G درحال اجرای بازی رالی

9. گلکسی A33 سامسونگ 5G

  • قیمت: ۱۰.۵ میلیون تومان

Galaxy A33 5G یکی از اقتصادی‌ترین گوشی‌های سامسونگ شمرده می‌شود که امکاناتی مشابه با گلکسی A53 را با قیمت پایین‌تری ارائه می‌کند. هرچند که شاید در مقایسه با محصولات سایر شرکت‌ها، انتخاب‌های دیگری هم در دسترس باشد،‌ اما گلکسی A33 حداقل درمیان هم رده‌های داخلی خود، گزینه‌ی بسیار خوب و ارزشمندی است که به‌راحتی می‌توان آن را به خریداران پیشنهاد کرد.

همچنین گلکسی A33 در زمینه‌ی صفحه‌ نمایش پیشرفت چشم‌گیری را درمقایسه‌با نسل گذشته،‌ یعنی (A32 5G) تجربه می‌کند؛ اکنون پنل ۶۰ هرتزی LCD و +HD گلکسی A32 5G جای خود را به پنل ۹۰ هرتزی OLED با رزولوشن +FHD یا ۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسل داده است. یکی از دلایلی مهمی که باعث شده است تا Galaxy A33 5G در دسته‌ی گوشی‌های خوب اقتصادی سامسونگ قرار بگیرد، استفاده از تراشه‌ای است که در گلکسی A53 به کار رفته است. تراشه‌ی Exynos 1280 از ترکیب ۲ هسته‌ی ۲٫۴۰ گیگاهرتزی Cortex A78 و ۶ هسته‌ی ۲٫۰ گیگاهرتزی Cortex A55 به‌عنوان CPU استفاده می‌کند و به نسبت توان سخت‌افزاری خود می‌تواند در پردازش بازی‌ها عملکرد خوبی را ارائه کند. Galaxy A33 5G در قاب نسخه‌های ۶ تا ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ تا ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی عرضه شده است و می‌تواند تجربه‌ی مناسبی را از اجرای بازی‌ها ارائه کند.


گوشی گلکسی A14 سامسونگ 5G

10. گلکسی A14 سامسونگ 5G

  • قیمت: ۶ میلیون تومان

گلکسی A14 5G یکی دیگر از گوشی‌های اقتصادی و خوب سامسونگ محسوب می‌شود که برای اجرای بازی‌های نه چندان سنگین، می‌تواند کیفیت قابل قبولی را ارائه کند. با اینکه گوشی Samsung Galaxy A14 5G نمی‌تواند آثاری مانند گنیشین ایمپکت را در حالت ایده‌آل اجرا کند؛ اما برای اجرای بازی‌هایی که از نظر گرافیکی بهینه هستند یا به‌طور کلی چندان سخت‌افزار موبایل را درگیر نمی‌کنند، انتخاب خوبی به نظر می‌رسد.

گوشی گلکسی A14 سامسونگ 5G در دو نسخه مختلف با تراشه‌های Exynos 1330 و MediaTek MT6833 Dimensity 700 در بازار‌های جهانی عرضه شده است. همچنین این محصول اقتصادی سامسونگ در نسخه‌ی حداکثری خود، ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی و ۶ گیگابایت فضای رم را نیز در اختیار کاربر قرار می‌دهد و از ۸ هسته در قالب ۲ هسته ۲.۴ گیگاهرتز و ۶ هسته ۲.۰ گیگاهرتز ۲ هسته ۲.۲ گیگاهرتز Cortex-A76 و ۶ هسته ۲.۰ گیگاهرتز Cortex-A55 به‌عنوان CPU قدرت می‌گیرد. باید گفت که گوشی گلکسی A14 5G نمی‌تواند عنوان گیمینگ را درکنار نام خود یدک بکشد، اما برای اجرای بازی‌های حداقلی و سبک پلتفرم اندروید یکی از گزینه‌های خوب و مناسب در میان محصولات سامسونگ محسوب می‌شود.


گوشی گلکسی A54 سامسونگ

11. گلکسی A54 سامسونگ

  • قیمت: ۱۳.۵ میلیون تومان

سری A سامسونگ تاکنون توجهات بسیاری را به خود جلب کرده است و از محبوب‌ترین گوشی‌های بازار‌های جهانی و به‌خصوص ایران محسوب می‌شود. حال گوشی Samsung Galaxy A54 نیز قرار است تا درکنار قیمت مناسب خود در مقایسه با امکاناتی که ارائه می‌کند، نقش یکی از بهترین گوشی‌های اقتصادی میان‌رده سامسونگ را ایفا کند. هرچند که نقد‌هایی به قدرت سخت‌افزاری این گوشی وجود دارد، اما بااین‌حال جزو محصولات خوب سامسونگ در رده قیمتی خود شمرده می‌شود.

اگر کیفیت و عمر باتری یکی از اولویت‌های خرید شما است، باید گفت که گوشی گلکسی A54 از یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر بهره می‌برد که برای کار‌های مختلف از جمله اجرای طولانی مدت بازی‌ها می‌تواند تجربه‌ی ایده‌آلی را در این سطح رقم بزند. همچنین پردازنده‌ی Exynos 1380 درکنار Mali-G68 MP5 به‌عنوان ماژول گرافیکی، قرار است تا تجربه‌ی مناسبی را از اجرای نرم‌افزار‌ها و بازی‌های نسبتا سنگین ارائه کند. Galaxy A54 در اجرای بازی‌هایی مانند Genshin Impact با گرافیک Low و Call of Duty Mobile موفق شده است تا اجرای روان و خوبی را از خود به نمایش بگذارد. گوشی گلکسی A54 به واسطه‌ی قیمت مناسبی که نسبت امکانات خود ارائه می‌کند، از جمله موبایل‌های اقتصادی و محبوب سامسونگ در بازار تلفن‌های همراه گیمینگ محسوب می‌شود.


گوشی گلکسی F23 سامسونگ

12. گلکسی F23 سامسونگ

  • قیمت: ۷.۵ میلیون تومان

با اینکه این روز‌ها بازار گوشی‌های اقتصادی پایین و میان‌رده در ایران، بیشتر خریداران را به سوی محصولات شیائومی سوق می‌دهد، اما با کمی جست و جو در سایر برند‌ها می‌توان گزینه‌های‌ خوب دیگری را هم مانند Samsung Galaxy F23 پیدا کرد و محدوده‌ تنوع انتخاب‌های خود را افزایش داد. درواقع گوشی گلکسی F23 به‌عنوان یکی از محصولات پایین رده‌ی سامسونگ با قیمت مناسب و قدرت سخت‌افزاری که دارد، می‌تواند تجربه‌ی خوبی را از اجرای بازی‌های اندروید ارائه کند.

Samsung Galaxy F23 به تراشه‌ی Snapdragon 750G 5G مجهز شده است و از ۸ هسته در قالب ۲ هسته ۲.۲ گیگاهرتز Kryo 570 و ۶ هسته ۱.۸ گیگاهرتز Kryo 570 در قالب CPU بهره می‌برد. همچنین در زمینه‌ی صفحه‌نمایش نیز دارای یک نمایشگر با حداکثر نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و‌ تراکم ۴۰۰ پیکسل در‌ اینچ است. بنابراین می‌توان گفت که با یک محصول با کیفیت و اقتصادی روبه‌رو هستیم که در اجرای بازی‌های نه چندان سنگین پلتفرم اندروید عملکرد ایده‌آلی را از خود به تصویر می‌کشد. گوشی گلکسی F23 در نسخه‌های ۴ و ۶ گیگابایت فضای رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی در بازار‌های جهانی عرضه شده است.


گوشی گلکسی A34 سامسونگ

13. گلکسی A34 سامسونگ

  • قیمت: ۹.۵ میلیون تومان

گوشی Galaxy A34 در مقایسه با گلکسی A33 بهبود‌های مختلفی را تجربه کرده است و در بعضی از زمینه‌ها می‌تواند امکانات بهتری را ارائه کند. آن‌هم درحالی که هر دو گوشی در یک محدوده قیمتی قرار دارند و البته جزو محصولات محبوب بازار تلفن‌های همراه نیز محسوب می‌شوند. سامسونگ برای گوشی گلکسی A34 تصمیم گرفته است تا برخلاف گلکسی A33 که از تراشه‌ی Exynos 1280 استفاده می‌کند، این‌بار تراشه‌ی Dimensity 1080 مدیاتک را در محصول خود به‌کار ببرد.

گلکسی A34 سامسونگ در زمینه‌ی CPU از ۸ هسته در قالب ۲ هسته ۲.۶ گیگاهرتز Cortex-A78 و ۶ هسته ۲.۰ گیگاهرتز Cortex-A55 قدرت می‌گیرد و به ماژول Mali-G68 MC4 برای پردازش‌های گرافیکی متکی است. به‌طور کلی Samsung Galaxy A34 در اجرای بازی‌هایی مانند کالاف دیوتی موبایل در حالت ۶۰ Fps عملکرد بسیار خوبی دارد و می‌تواند آثار سنگینی مانند Genshin Impact را در حالت گرافیکی Medium با حدود ۳۰ فریم بر ثانیه اجرا کند. اگر به‌دنبال یک گوشی اقتصادی خوب می‌گردید که متناسب با سخت‌افزار خود، تجربه‌ی مناسبی از اجرای بازی‌های اندروید را ارائه کند، گوشی گلکسی A34 می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌های شما از محصولات سامسونگ محسوب شود.


گوشی Galaxy M33 phone درجال اجرای بازی پابجی موبایل

14. گلکسی M33 سامسونگ

  • قیمت: ۸.۵ میلیون تومان

گوشی Galaxy M33 از جمله موبایل‌های اقتصادی سامسونگ است که با وجود قیمت حدود ۶.۵ میلیون تومانی خود، دارای سخت‌افزاری خوبی برای اجرای بازی‌ها در این رده است. Samsung Galaxy M33 از رابط کاربری One UI 4.1، نمایشگر ۶٫۶ اینچ FHD+ با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و رزولوشن 1080 در 2408 پیکسل بهره می‌برد. امکاناتی که می‌تواند نوید یک صفحه‌نمایش خوب و استاندارد را به کاربر بدهد.

همچنین Galaxy M33 به پردازنده‌ی Exynos 1280 درکنار ۲ هسته ۲.۴ گیگاهرتز Cortex-A78 و ۶ هسته ۲.۰ گیگاهرتز Cortex-A55 مجهز شده است و توانایی خوبی در اجرای بازی‌های نه چندان سنگین دارد. اما خب با وجود سطح پردازنده و رده‌ای که Galaxy M33 در آن قرار دارد، نباید انتظار اجرای ایده‌آل و بی‌نقصی از بازی‌های سنگین را از آن داشت. بااین‌حال گوشی‌ Galaxy M33 سامسونگ با حافظه‌ی داخلی ۱۲۸ و دو مدل با رم‌های ۶ و ۸ گیگابایت، جزو بهترین گزینه‌هایی است که خریداران می‌توانند در این سطح از میان‌رده‌های شرکت سامسونگ تهیه کنند.


پرسش‌های متداول

بهترین گوشی سامسونگ کدام ها هستند؟

گوشی های گلکسی زد فولد 3، گلکسی اس 23 اولترا، گلکسی اس 21 اف ای، گلکسی زد فلیپ 4، گلکسی A73 و گلکسی M52 جزو بهترین گوشی های گیمینگ سامسونگ به حساب می‌آیند.

آیا گوشی‌های سامسونگ برای بازی مناسب هستند؟

گوشی‌های سامسونگ همیشه در فهرست گوشی های گیمینگ حضور دارند. باتوجه‌به مدل گوشی و پردازنده در هر سال می‌توانیم جایگاه متفاوتی را برای گوشی‌‌های سامسونگ نیز در نظر بگیریم.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده