نویسنده: مهدی اسدی
// یکشنبه, ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۳۱

طرفداری طرح خودش از ظاهر کنسول پلی استیشن 5 را به اشتراک گذاشت

کانسپت هنری یکی از طرفداران برای پلی استیشن 5، به طور همزمان تداعی کننده‌ی حس حال مدرن و سبک طراحی خاطره انگیز کنسول کلاسیک پلی استیشن است.

از زمان رونمایی مایکروسافت از کنسول ایکس باکس سری ایکس، بسیاری از مردم نسبت طراحی غیرمعمول و جعبه‌مانند ظاهر این کنسول انتقاداتی را مطرح کرده‌اند؛ اما حداقل می‌دانیم که کنسول جدید ایکس باکس چه شکل و شمایلی خواهد داشت. سونی تاکنون هیچگونه اطلاعاتی را درباره ظاهر کنسول مورد انتظار پلی استیشن 5 در اختیار رسانه‌ها قرار نداده و در شرایطی که روز به روز به زمان عرضه رسمی کنسول‌های نسل نهم نزدیک می‌شویم، هر طرح و تصویری که در به PS5 منصوب می‌شود، محتمل و قابل بحث خواهد بود. با این حال، برخی از طرفداران کنسول‌های پلی استیشن از این زمان استفاده کرده و طرح‌های پیشنهادی خود را ارائه کرده‌اند.  یکی از این موارد، کانسپت آینده نگرانه و چشم نواز یکی از طرفداران است که طراحی مینیمالیست خود را به طور همزمان با حس و حال نوستالژیک کنسول کلاسیک پلی استیشن ادغام کرده است.

طرح یاد شده در یکی از گروه‌های هواداری Reddit منتشر شده که در ادامه می‌توانید تصاویر متعددی را از زوایای مختلف ان مشاهده کنید. مهم‌ترین عاملی که در نگاه اول به این طرح به چشم می‌خورد، شباهت این کانسپت به طراحی کنسول خاطره‌انگیز پلی استیشن 1 است. تغییر رنگ بدنه کنسول به مشکی زغالی و المان‌های آینده نگرانه طراحی این کانسپت مانند نورپردازی آبی و سبزرنگی که با ظرافت خاصی در قسمت جلویی آن تعبیه شده، باعث شده تا این طرح، در عین وفاداری به عناصر طراحی کلاسیک کنسول پلی استیشن، ظاهر مدرن و جذابی را به خود بگیرد.

با این که به حقیقت پیوستن این طرح هنری تقریباً ناممکن به نظر می‌رسد، اما نمی‌توان جذابیت و زیبایی اثر این هوادار مستعد را انکار کرد. البته تا زمانی که سونی تصمیم به رونمایی از پلی استیشن جدید خود نگرفته، می‌توان آزادانه درباره طرح‌های احتمالی این کنسول نظر داد.

 

با این که هیچگونه اطلاعاتی از ظاهر کنسول پلی استیشن 5 در دسترس ما قرار نگرفته است، اطلاعات ما از جزئیات سخت افزاری این سیستم تقریباً کامل و کاملاً قابل استناد است. مارک سرنی، طراح ارشد کنسول‌های پلی استیشن در خلال رویداد آنلاین این شرکت برای توسعه‌دهندگان بازی‌های ویدیویی، چیزی در حدود یک ساعت درباره مشخصات سخت افزاری این کنسول از قبیل حافظه‌ی جدید و تقویت شده‌ی SSD، تکنولوژی صدای سه بعدی و فناوری جدید Ray Tracing صحبت کرد. برخی از منتقدان و صاحب نظران صنعت بازی عقیده دارند که PS5 از همین الان جنگ بر سر حافظه‌ی قابل گسترش در کنسول‌های نسل جدید را از رقیب خود برده است. از طرفی فیل اسپنسر رئیس ایکس باکس نسبت به برتری سخت افزاری کنسول جدید این شرکت در مقایسات اولیه اظهار رضایت کرده است.

کنسول پلی استیشن 5، براساس برنامه ریزی قبلی در تعطیلات آخر سال ۲۰۲۰ عرضه خواهد شد. در صورت انتشار جدیدترین اخبار در خصوص کنسول جدید سونی، اطلاعات مربوطه را از زومجی پیگیری کنید.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده