نویسنده: میلاد فاطمی
// پنجشنبه, ۱۴ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۳۱

رضایت فیل اسپنسر از عملکرد ایکس باکس سری ایکس در مقایسه با پلی استیشن 5

فیل اسپنسر، مدیر بخش ایکس‌باکس، در مصاحبه اخیر خود ضمن تعریف و تمجید از سونی، از عملکرد کنسول نسل نهم ایکس‌باکس سری ایکس در مقایسه با پلی‌استیشن 5 احساس رضایت کرد.

روزهای پایانی عمر کنسول‌های نسل هشتم باسرعت درحال سپری شدن هستند و عملا تا چندماه آینده به‌صورت رسمی با عرضه کنسول‌های پلی‌ استیشن 5 و ایکس‌ باکس سری ایکس وارد نسل جدید خواهیم شد. مایکروسافت برای اولین‌بار در نمایشگاه The Game Awards 2019 از ظاهر کنسول آینده خود پرده‌برداری و طی ماه‌های گذشته اطلاعات سخت‌افزاری آن را معرفی و اعلام کرد.

از طرف دیگر اما سونی به‌عنوان قطب دیگر این صنعت و رقیب اصلی ردموندی‌ها در نسل نهم نیز با وجود اینکه اطلاعات کمی از کنسول جدیدش به اشتراک گذاشته و سعی دارد تا اطلاعات دقیق و ظاهر کنسول خود را فعلا مخفی نگه‌ دارد، اما چندی پیش مارک سرنی، معمار کنسول پلی‌استیشن 5، استریم زنده‌ای در همین رابطه پخش کرد؛ برنامه‌ ۵۲ دقیقه‌ای که بیشتر روی سخت‌افزار و به‌خصوص قدرت صدای پلی‌استیشن 5 تمرکز داشت.

حال اما در جدیدترین اخبار کنسول‌های بازی، فیل اسپنسر، مدیر بخش ایکس‌ باکس، در پادکستی در IGN، درمورد تعطیلات سال میلادی و زمان عرضه کنسول جدید ایکس‌باکس و مقایسه آن نسبت به پلی‌استیشن 5 صحبت‌های جالبی کرده است.

من از بازی‌های کنسول ایکس‌باکس سری ایکس کاملا احساس رضایت دارم. زمانیکه ما بازخوردهای مردم را دیدیم، حتی بیش‌ازپیش درمورد تصمیم‌هایی که درمورد این کنسول گرفته شد و همچنین انتظاراتم، احساس خوش‌حالی کردم.

او در ادامه تاکید می‌کند که کاملا به تیم سخت‌افزار مایکروسافت ایمان دارد و درصورتی که زمان کافی به آن‌ها داده شود، محصول نهایی شگفت انگیز و فوق‌العاده خواهد شد.

فیل اسپنسر

اسپنسر ضمن ابراز خرسندی از مقایسه قدرت کنسول Xbox Series X با پلی‌استیشن 5، به تعریف و تمجید از سرنی و کاری که برای پلی‌استیشن 5 درحال انجام دادن است، پرداخت. او به‌طور کلی سونی و توانایی‌های آن در عرضه یک کنسول جدید به‌دلیل وجود مشکلات فراوان را ستایش کرد.

من فکر می‌کنم که مارک سرنی و تیمش همان‌طور که در کنفرانس خود اعلام کرد، کار هیجان‌انگیزی برای سیستم صدای دستگاه انجام داده‌اند. تکنولوژی SSD پلی‌استیشن 5 نیز بسیار جذاب است و آن را می‌پسندم. ما کاری را که آن‌ها انجام دا‌ده‌اند رصد کردیم.

به‌نظر می‌رسد اگر تنها یک دلیل برای اطمینان اسپنسر برای نسل نهم وجود داشته باشد، آن پتانسیل کنسول ایکس‌باکس سری ایکس و دیدگاه مایکروسافت به آن به‌عنوان یک سیستم یک‌پارچه و کلی باشد.

ما پس از سال‌ها تلاش به این نتیجه رسیدیم که باید به این کنسول از CPU گرفته تا GPU، رم و سرعت و قدرت عملکرد معماری، به‌صورت کلی نگاه کنیم.

با وجود اینکه روی کاغذ و با مقایسه اعداد و مشخصات سخت‌افزاری دو کنسول، برتری با محصول مایکروسافت است، اما اگر زومجی را دنبال کرده باشید، احتمالا اطلاع دارید که چندی پیش یک تحلیلگر صنعت بازی‌های ویدیویی ادعا کرد که PS5 برتری غیرقابل شکستی دارد و برنده نسل نهم خواهد شد. اسپنسر اما درحالیکه به‌نظر می‌رسد از این قدرت و برتری بیشتر کنسول خود احساس رضایت و خرسندی دارد، با اطمینان کامل از مقایسه دو کنسول نسل نهم کاملا استقبال نیز می‌کند.

من عقیده دارم برنامه مشخصی را که باعث پیروزی در نسل نهم خواهد شد، در اختیار داریم. درست است که ما باید آن را اجرا کنیم، اما همین برنامه‌ای که پیاده کرده‌ایم باعث رضایت و خوشحالی من می‌شود.

حال باید منتظر ماند و دید سونی و مایکروسافت چه زمانی از یکی از مهم‌ترین ابهامات کنسول‌های خود یعنی قیمت مصرف‌کننده آن پرده‌برداری می‌کنند، چراکه قطعا نقش تعیین کننده‌ای در پیروزی و شکست آن‌ها در نسل آینده خواهد داشت.

به‌نظر شما سونی همانند نسل هشتم می‌تواند با پلی‌استیشن 5 خود مایکروسافت و کنسول قدرتمند ایکس‌باکس سری ایکس را شکست داده و همانند نسل هشتم پیروز این نبرد سخت شود یا خیر؟ لطفا نظرات خود را با ما نیز به اشتراک بگذارید.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده