// شنبه, ۳۰ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۳۳

معرفی بازی موبایل Astalo؛ کلیشه‌ای اما خلاقانه

نسخه Early Access بازی Astalo یک بازی اکشن استراتژیکی است که با گرافیک پولیگانی خود سعی در ارائه یک بازی خلاقانه دارد. با معرفی این بازی همراه زومجی باشید.

تقریبا هر روز بازی‌های زیادی برای پلتفرم موبایل ساخته و منتشر می‌شوند و این موضوع باعث کم شدن خلاقیت در بازی‌ها شده است. اکثر این آثار به‌نوعی شبیه به یکدیگر هستند و با تغییر دادن برخی موارد کوچک بازی جدیدی را منتشر می‌کنند و معمولا هم مورد استقبال قرار نمی‌گیرند. به‌عنوان مثال بازی‌های Clash Of Clans و Pubg Mobile که بعد از عرضه آثار مشابه بسیاری بر پایه‌ آن‌ها منتشر شد که تقریبا هیچکدام از آن‌ها به جز چند بازی موفق نبودند. ولی بااین‌حال برخی استودیوها با ایجاد خلاقیت و نوآوری سعی می‌کنند بازی‌‌هایی خلاقانه را طراحی کنند حتی اگر روایت آن کلیشه‌ای باشد. نکته جالب اینجا است که بیشتر این بازی‌ها توسط همان استودیوهایی ساخته می‌شود که آثار قبلی آن‌ها نیز بسیار جدید و خلاقانه بودنند. بازی اندروید Astalo که تازگی عرضه شده است می‌خواهد با ایده خود سرعت و اعصاب بازیکن را بسنجد. با معرفی کامل بازی همراه ما باشید.

متن جایگزین
متن جایگزین
متن جایگزین
نکته اصلی بازی سرعت‌ عمل شما است و باید در کوتاترین زمان بهترین کار را انجام دهید بطوریه یک اشتباه باعث کشته شدن شما می‌شود

شاید از یک بازی موبایل انتظار دارید که یک اثر کاملا سرگرم کننده باشد و بتواند برای مدت کوتاهی شما را سرگرم کند یا با بعضی از معماها کمی ذهن شما را درگیر کند. ولی درکنار این موارد بعضی بازی‌ها صرفا می‌‌خواهند سرعت عمل و همینطور اعصاب شما را آزمایش کنند. در بازی Astalo شما در نقش یکی از قهرمانان بازی که شبیه به نینجا هستند وارد نبرد علیه دشمنان خود می‌شوید. این نبرد‌ها در بالای سکوهای بسیار بلندی که تقریبا در آسمان‌ها است رخ می‌دهد. نکته اصلی بازی سرعت‌ عمل شما است و باید در کوتاه‌ترین زمان بهترین کار را انجام دهید به‌طوری که یک اشتباه باعث کشته شدن شما می‌شود. شما باید در هر سکو پس از کشتن دشمنان موجود به سکوی جدیدی که درکنار آن ایجاد می‌شود بروید و به همین شکل ادامه دهید تا نوار پایین صفحه به اتمام برسد و درواقع به ستاره طلایی برسید. بازی دارای نقشه‌ها متنوعی است که هر کدام ویژگی‌ها و شرایط خاص خود را دارند.

هر دست شامل چند سکو می‌شود که بعد از نابودی دشمنان هر سکو، سکویی جدید درکنار دیگری ایجاد و همینطور ادامه پیدا می‌کند تا به اتمام برسد

گیم‌پلی بازی پیچیدگی خاصی ندارد. شما باید با کشیدن روی صفحه کاراکتر را به هر طرف که لازم است، ببرید. در هر دست بازی باید تمام دشمنانی که در سر راهتان است از بین ببرید تا نوار پایین صفحه که درواقع نشان‌دهنده میزان پیشرفت در آن دست است، تمام شود. هر دست شامل چند سکو می‌شود که بعد از نابودی دشمنان هر سکو، سکویی جدید درکنار دیگری ایجاد و همینطور ادامه پیدا می‌کند تا به اتمام برسد. بازی دارای کاراکترهای مختلفی است که هرکدام ویژگی متفاوتی دارند. مثلا یکی از آن‌ها سرعت حرکت بیشتری بر دیگری دارد یا دیگر کاراکتر ضربات سنگین‌تری دارد. همان‌طور که اشاره شد سرعت عمل در بازی حرف اول را می‌زند و همینطور فرار به موقع از ضربات دشمنان بسیار مهم است زیرا با اولین ضربه آن‌ها جایی برای تکرار نیست. به‌طور کلی گیم‌پلی بازی خلاقانه و سخت است و کاملا به سلیقه شما بستگی دارد که لذت ببرید یا آن را به‌خاطر سختی حذف کنید.

متن جایگزین
متن جایگزین
متن جایگزین

گرافیک بازی به شکل پولیگانی است و همین موضوع باعث جذاب و چشم‌نواز شدن محیط و افکت‌های بازی شده است. طراحی محیط‌‌های بازی خوب کارشدن و باعث تجربه چندین چندباره هر دست بازی می‌شود. از طرفی موسیقی بازی به شکل آهنگ‌های حماسی است که حس خوبی را به مخاطب می‌‌دهد و همینطور افکت‌های صوتی کارشده در بازی نیز دقیق و متانسب با اسلحه‌های کاراکترها است. ساخته جدید استودیوی Tree Men Games که در کارنامه خود بازی‌های جذاب دیگری مانند سری PAKO دارد، بازی پولیگانی دیگری را طراحی کرده که با آثار قبلی خود کمی متفاوت‌ و جذاب‌تر است. این استودیو در آثار خود همیشه سعی دارد مخاطب را با المان‌های متفاوت به چالش‌های جالبی بکشد. به‌طور کلی اگر به بازی‌های اکشن استراتژیک علاقه و همینطور دوست دارید در بازی چالش‌‌های سختی داشته باشید، این بازی می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد ولی اگر باعث نشود به‌خاطر یک لحظه غلفت کل پیشرفت را از دست بدهید و آن را حذف کنید.

درهرصورت بازی Astalo هم‌اکنون برای سیستم‌عامل اندروید عرضه شده است و شما می‌توانید ازطریق لینک‌های زیر آن را دانلود و لذت ببرید.

دانلود بازی Astalo
برای تمام مقالات معرفی بازی‌های موبایل به این صفحه مراجعه کنید.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده