نویسنده: مهرداد داودی
// شنبه, ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۳۱

تعطیلی سینماها و مراکز فرهنگی تا پایان سال تمدید شد

در پی شیوع ویروس کرونا، تمامی سینماها و مراکز فرهنگی سراسر کشور تا پایان سال جاری تعطیل خواهند بود.

سینماها و مراکز فرهنگی کشور در چندهفته اخیر به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا در کشور، تعطیل بوده‌اند. وزارت فرهنگ و ارشاد پیش از این و در بیانیه‌های پیشین خود اعلام کرده بود که در صورت پایداری شیوع ویروس کرونا، تعطیلی سینماها و مراکز فرهنگی پابرجا خواهد بود. بنابر جدیدترین اخبار سینمای ایران؛ وزارت و فرهنگ ارشاد تعطیلی سینماها و مراکز فرهنگی را تا پایان سال ۱۳۹۸ تمدید کرد. متن بیانیه وزارت فرهنگ و ارشاد به قرار زیر است.

پیرو اطلاعیه‌های قبلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به علت استمرار شرایط انتقال بیماری در کشور، بدینوسیله اعلام می‌‌شود با تصویب ستاد ملی مبارزه با کرونا و تاکید صنوف مرتبط، تعطیلی تمامی برنامه‌های فرهنگی، هنری و سینمایی سراسر کشور تا پایان سال ادامه دارد.

همچنین طبق تصمیم سازمان امور سینمایی، سمعی و بصری کلیه شوراهای پروانه ساخت تا اطلاع ثانوی تعطیل و پروانه ساختی برای آثار سینمایی و غیرسینمایی صادر نخواهد شد. ضمن اینکه «کارگروه بررسی آسیب‌های کرونا در سینما» نیز تشکیل شده است.

شیوع ویروس کرونا جنبه‌های مختلی از سینما و تلویزیون ایران را تحت تاثیر گذاشته است. برای نمونه ساخت فصل جدید برنامه «خندوانه» منتفی شده است. برنامه «دورهمی» نیز بدون تماشاگر ضبط خواهد شد. شما کاربران زومجی درباره تداوم تعطیلی سینماها و مراکز فرهنگی چه نظری دارید؟


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده