نویسنده: میلاد فاطمی
// دوشنبه, ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۳۱

شایعه: عملکرد کیت توسعه پلی استیشن 5 بهتر از ایکس باکس سری ایکس است

طبق شایعات منتشر شده و ادعای یکی از تحلیلگران صنعت بازی‌های ویدیویی، عملکرد کیت توسعه جدید پلی‌استیشن 5 بهتر از کنسول ایکس‌باکس سری ایکس است.

با شروع سال ۲۰۲۰ میلادی و نزدیک شدن به عرضه کنسول‌های نسل نهم، بازار شایعات و پیش‌بینی‌ها بیش از هر موقع دیگر داغ‌تر شده است. در مراسم The Game Awards 2019 بود که فیل اسپنسر، مدیر بخش ایکس‌باکس، با نمایش تریلری به‌صورت رسمی از کنسول نسل بعدی خود تحت عنوان Xbox Series X رونمایی کرد. از طرف دیگر اما رقیب سنتی ردموندی‌ها یعنی سونی هنوز اطلاعات زیادی از ظاهر کنسول پلی‌ استیشن 5 منتشر نکرده‌ است. به همین دلیل هم شایعات و حرف‌وحدیث‌های زیادی پیرامون مشخصات و ظاهر این غول ژاپنی در میان است. اگر زومجی را دنبال کرده باشید، اطلاع دارید که چندی پیش، جیم رایان، مدیرعامل پلی‌ استیشن، اعلام کرد که هنوز ویژگی‌های منحصر به‌فرد پلی‌ استیشن 5 معرفی نشده‌اند.

حال در تازه‌ترین اخبار کنسول‌های بازی، یکی از فعالان و تحلیلگران صنعت بازی‌های ویدیویی، ادعا کرد که کیت توسعه پلی‌استیشن 5 که از اوایل سال جاری در دسترس قرار دارد، عملکرد بهتری نسبت به کنسول ایکس‌باکس از خود نشان داده است. البته باید توجه داشته باشید که باتوجه به زمان باقی‌مانده به عرضه این دو کنسول، احتمال دارد این وضعیت تغییر کند.

طبق ادعای این تحلیلگر، قدرت این دو کنسول، بسیار شبیه به هم است و تنها در مواردی بسیار جزیی کیت پلی‌استیشن 5 نسبت به ایکس‌باکس برتری دارد. با وجود اینکه روی کاغذ ممکن است قدرت و توانایی یکی از این دو کنسول بهتر از دیگری باشد، اما نکته مهم و تاثیر گذار مجموعه بازی‌هایی است که در آینده برای آن‌ها منتشر می‌شوند:

در این نسل برای تصمیم‌گیری در خرید کنسول، دیگر شاهد تفاوت‌های بصری بین آن‌ها نیستیم. درواقع این نسل، نسل بازی‌ها است. یک کنسول ممکن است روی کاغذ سریع‌تر از دیگری باشد. صفحه لود یکی ممکن است ۱۰ ثانیه طول بکشد و دیگری هفت ثانیه. شاید صدای یکی از آن‌ها بهتر و زیباتر از دیگری باشد. اما نکته‌ای که تعیین کننده خواهد بود کیفیت بازی‌هایی است که برای آن‌ها عرضه می‌شوند.

 اولویت‌های شما به‌عنوان یک گیمر در خرید کنسول نسل بعدی چیست و چه فاکتورهایی برای شما از اهمیت بالاتری برخوردار است؟ لطفا نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده