نویسنده: میلاد فاطمی
// پنجشنبه, ۱۹ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۳۱

بزرگترین و منحصر به‌فردترین ویژگی‌های پلی استیشن 5 هنوز معرفی نشده‌اند

جیم رایان، مدیرعامل پلی‌ استیشن، در تازه‌ترین مصاحبه خود ادعا کرد که پلی استیشن 5 دارای ویژگی‌ها و عناصر منحصر به‌فردی است که هنوز از آنها رونمایی نشده است.

یکی از اصلی‌ترین بحث‌های این روزهای اهالی صنعت بازی‌های ویدیویی بدون شک کنسول‌های نسل نهم است؛ نسلی که قرار است مایکروسافت با Xbox Series X و سونی نیز با پلی استیشن 5 لحظات جذاب و خاطره انگیزی را برای طرفداران خود رقم بزنند. این دو غول حاضر و رقیبان سنتی تمام تلاش خود را می‌کنند که با ارایه قدرتمندترین سخت‌افزار ممکن و استفاده از ویژگی‌ها و قابلیت‌های جدید و هیجان‌انگیز، گیمرها را مجاب به خرید محصولات خود کنند. اگر زومجی را دنبال کرده باشید، احتمال زیاد از مشخصات سخت افزاری این دو کنسول با خبر هستید. سونی دو روز پیش در طی رویداد CES 2020، علی‌رغم رونمایی از لوگوی رسمی پلی استیشن 5، اطلاعات تازه‌ای از ویژگی‌های آن را نیز ارایه داد. از خصوصیات برجسته کنسول نسل بعدی سونی می‌شود به استفاده از تکنولوژی صدای سه‌بعدی و همچنین بهره‌گیری از SSD به‌جای هارد دیسک اشاره کرد.

حال اما در جدیدترین اخبار کنسول‌های بازی، جیم رایان، مدیرعامل پلی‌استیشن، در مصاحبه اخیر خود ادعا کرد که هنوز بزرگترین و منحصر به‌فردترین عناصر و قابلیت‌های پلی‌استیشن 5 معرفی نشده‌اند. او همچنین قول معرفی شگفتی‌های زیادی را پیش از عرضه این کنسول به مخاطبان خود داد:

کنسول پلی استیشن 5 دارای ویژگی‌ها و المان‌های جدید و منحصر به‌فردی است که هنوز معرفی نشده‌اند؛ عناصری که این کنسول را نسبت به کنسول‌های معرفی شده متمایز خواهد کرد و تفاوت‌های بزرگی را رقم می‌زند.

Jim RYan - جیم رایان

رایان در ادامه درمورد قابلیت‌هایی چون تکنولوژی صدای سه‌بعدی و تکنولوژی هپتیک یا همان بازخورد لمسی موجود در پلی استیشن 5 اطلاعات جالبی ارایه می‌دهد:

تکنولوژی‌های صدای سه‌بعدی و فناوری لمسی موجود در کنترلرهای پلی‌استیشن 5 باعث می‌شوند پس از یک‌بار تجربه کردن از تاثیر و تفاوت‌های بزرگ آن شگفت‌زده شوید. حتی زمانیکه مشغول تجربه بازی Gran Turismo sport هستید، با کمک این تکنولوژی‌ها حس‌وحال کاملا جدید و متفاوتی را تجربه خواهید کرد و دیگر حاضر به استفاده از کنترلرهای قبلی نخواهید بود.

در ادامه مصاحبه رایان نظرات جالبی درمورد لوگوی پلی‌اسیتشن 5 نیز ارایه داد:

برای شرکت بسیار مهم است که جامعه پلی‌استیشن با دیدن لوگوی پلی‌استیشن 5، به‌سرعت بتوانند این برند را تشخیص دهند؛ به‌همین دلیل هم سعی کردیم با ظاهر سنتی و قدیمی تفاوتی نداشته باشد.

در صحبت‌های آخر مصاحبه، زمانیکه درمورد تاریخ عرضه پلی استیشن 5 در کشور ژاپن از رایان سوال پرسیده شد، چنین پاسخی داد:

هیچ اطلاعات و جزییاتی در این مورد در دسترس نیست. از اینکه حدود چهار ماه بین عرضه پلی‌استیشن 4 در کشورهای غربی و شرقی تاخیری ایجاد شد، بسیار متاسفم.

شما نیز اگر بی‌صبرانه منتظر رونمایی کامل از کنسول پلی استیشن 5 هستید، بیشتر تمایل دارید چه ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی را در کنسول نسل بعد سونی مشاهده کنید؟ لطفا نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده