// پنجشنبه, ۱ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۲۰

ایکس باکس سری ایکس دارای «سخت افزار اختصاصی صوتی» خواهد بود

در توضیحات یک پنل خبری در کنفرانس GDC 2020 اعلام شده است که کنسول ایکس باکس سری ایکس دارای سخت افزار اختصاصی صوتی خواهد بود.

کنسول جدید مایکروسافت یعنی ایکس باکس سری ایکس قرار است در تعطیلات سال جاری میلادی روانه‌ی بازار شود و روز به روز در حال شنیدن اخبار بیشتری در خصوص مشخصات آن هستیم. تاکنون اطلاعاتی مانند قابلیت Backward Compatibility و مشخصات احتمالی سخت‌افزاری این کنسول در خبر‌های مختلفی دیده شده است. حالا و طبق جدیدترین اخبار کنسول های بازی، اطلاعاتی از سخت‌افزار صوتی این کنسول منتشر شده است که گویای وجود یک سیستم صوتی قدرتمند و اختصاصی برای آن است. اگرچه هنوز این خبر به‌صورت رسمی توسط مایکروسافت تایید نشده است، اما این اطلاعات در توضیحات پنل GDC 2020 مشاهده شده است.

پنلی که قرار است در رویداد GDC 2020 حضور داشته باشد Building Audio Gateways Into Immersive Worlds With Spatial Sound نام دارد و قرار است توسط شرکت Microsoft میزبانی شود و روی طراحی سیستم‌های صوتی تمرکز دارد. یکی از مواردی که در توضیحات این پنل ذکر شده است، به وجود یک سخت‌افزار صوتی اختصاصی در کنسول نسل بعدی ایکس‌باکس اشاره دارد. در این توضیحات از عبارت «Dedicated Hardware-Acceleration» استفاده شده است.

اگرچه هنوز مشخص نیست که این عبارت و ویژگی دقیقا به چه چیزی اشاره دارد، اما احتمالا به استفاده‌ از سخت‌ افزار‌های کامپیوتری برای رسیدن به کارایی بیشتر در بخش صوتی این کنسول اشاره دارد. با نزدیک‌تر شدن به رویداد GDC 2020 اخبار تکمیلی بیشتری در این زمینه منتشر خواهد شد؛ رویداد GDC 2020 قرار است در تاریخ ۱۸ ماه مارس (۲۸ اسفند ماه) کار خود را آغاز کند.


منبع GamingBolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده