نویسنده: شعیب شاهدی
// پنجشنبه, ۱ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۱

معرفی بازی موبایل Terraforming Mars؛ اسکان روی مریخ

بازی موبایل Terraforming Mars تجربه‌ای از یک رقابت چالش برانگیز برای تبدیل سیاره سرخ به مکانی قابل سکونت ارائه می‌دهد که برای اندروید و آیفون منتشر شده است.

بازی موبایل Terraforming Mars که توسط ازمودی دیجیتال توسعه یافته است در اصل نسخه دیجیتال برد گیم Terraforming Mars است که تیم فریکس گیمز طراحی کرده است و مورد توجه منتقدان و طرفداران قرار گرفته است. این بازی که علاوه‌بر اندروید و آیفون برای ویندوز هم دردسترس است روایت‌گر مراحل به زانو درآوردن طبیعت بی‌رحم سیاره مریخ توسط انسان‌ها است و به خوبی سختی این مسیر را نشان می‌دهد. پس اگر برای تسخیر سیاره سرخ آماده هستید باید با سایر ارگان‌های خصوصی وارد رقابتی تنگاتنگ شوید تا بتوانید زودتر از سایر مریخ را به محلی قابل سکونت تبدیل کنید. برای این کار باید منابع بسیار زیادی را صرف کنید و با استفاده از جدیدترین تکنولوژی‌ها دمای سیاره را افزایش دهید، با افزایش اکسیژن اتمسفری قابل تنفس ایجاد کنید و چند اقیانوس‌ در سطح سیاره به‌وجود آورید.

بازی موبایل terraforming mars

بازی دارای قوانین و گیم‌پلی پیچیده‌ شبیه برخی از بوردگیم‌ها است.

داستان بازی در آینده‌ای فرضی در سال ۲۴۰۰ میلادی جریان دارد. در این خط داستانی افزایش جمعیت و تاثیرات مخرب انسان روی محیط زیست کره‌ی زمین باعث به‌وجود آمدن نیاز مبرم نژاد بشر برای حضور روی سیاره‌ای دیگر برای بقا و ادامه‌ی نسل شده است. این نیاز روزافزون دولت‌ها را به سرمایه‌گذاری روی طرح‌های مختلف برای قابل سکونت کردن کره مریخ وادار می‌کند. قابل سکونت کردن مریخ یک تئوری علمی است که در حال حاضر در محافل علمی مورد بحث قرار می‌گیرد و طبق گفته سازمان ناسا هنوز برای محقق کردن این تئوری منابع کافی در اختیار انسان نیست. اما سازمان‌های مختلف مانند اسپیس ایکس به ریاست ایلان ماسک همچنان در پی فراهم کردن شرایطی هستند تا بتوانند اولین انسان را به کره مریخ بفرستند. در بازی مشکلات سفر به مریخ کاملا حل شده است و انسان‌ها در آستانه شروع طرح مسکونی کردن مریخ هستند. دولت حاکم روی کره زمین منابع مختلفی را در اختیار سازمان‌های خصوصی قرار داده است تا با همکاری و رقابت با یکدیگر بتوانند با افزایش سطح دما، افزایش میزان اکسیژن اتمسفر، کاشت گیاهان مختلف و ایجاد اقیانوس‌های متعدد محیط سیاره را برای حضور موجودات زنده آماده کنند.

بازی موبایل terraforming mars

بازی در آینده‌ای اتفاق می‌افتد که پیشرفت تکنولوژی به انسان‌ها اجازه می‌دهد روی مریخ سکونت کنند.

از آن‌جا که بازی برگرفته از بوردگیم محبوب Terraforming Mars است قوانین بازی با بازی‌ رومیزی تفاوتی ندارد و گیم پلی بازی براساس این موضوع طراحی شده‌ است. هدف بازی این است که زودتر از حریفان میزان دما و اکسیژن را به سطح مطلوب برسانید و تا جایی که می‌توانید اقیانوس به‌وجود آورده و فضاهای جنگلی و سبز ایجاد کنید. بازیکنان در هر دور به‌صورت نوبتی حرکات خود را انجام می‌دهند. هر دور به شما اجازه می‌دهد دو کار انجام دهید و باید برای انجام دادن کارهای مختلف منابع متعددی را به مصرف برسانید که مقدار آن‌ها محدود است. به جز فهرست پروژه‌هایی که می‌توانید انجام دهید یک فهرست از کارت‌های مختلف در اختیار شما قرار می‌گیرد که می‌توانید آن‌ها را با منابع گوناگون بخرید یا در یک نوع مشخص از بازی آن‌ها را هدیه بگیرید. در کل منابع بازی شامل واحد پولی، واحد انرژی، واحد گیاهی، واحد منابع معدنی، واحد دما و... می‌شود. کارت‌های بازی تنوع بسیار زیادی دارند و هر کدام توضیحات و اثرات مختلفی ایجاد می‌کنند. درنهایت پس از پایان بازی امتیازات هر بازیکن باتوجه‌به عملکرد خود در طول نسل‌های متفاوت که بازی در آن جریان دارد محاسبه می‌شود و امتیاز بیشتر پیروزی را برای شما به ارمغان می‌آورد. قوانین بازی و بخش‌های مختلف آن برای بازیکنان تازه سخت هستند و باید مدتی طول بکشد تا بتوان به آن عادت کرد و از تمام بخش‌های گیم‌پلی استفاده کرد.

بازی موبایل terraforming mars

بازی داری سه حالت گوناگون برای تجربه است. یک حالت لوکال (محلی) است که در آن می‌توانید با سیستم هوش مصنوعی در سه سطح یا با دوستان خود بازی را در حالت چند نفره تجربه کنید و از آن لذت ببرید. یک حالت دیگر تجربه بازی به‌صورت تک نفره و بدون رقیب است که برای تمرین و یادگیری قوانین مفید است. حالت آخر هم مربوط‌به تجربه آنلاین بازی با سایر بازیکنان است که چالش‌های جدیدی برای بازیکن در بردارد.

بازی موبایل terraforming mars

درنهایت این بازی به طرفداران سبک استراتژیک و علاقه‌مندان به بازی‌هایی با قوانین پیچیده پیشنهاد می‌شود. بازی روی پلتفرم‌های اندروید، آیفون و ویندوز در دسترس بازیکنان قرار دارد. قبل از تجربه بازی باید آن‌را از فروشگاه‌های مختلف مثل پلی‌استور، اپ‌استور یا استیم بخرید. لینک‌های دانلود بازی در زیر قرار گرفته‌اند.

دانلود بازی Terraforming Mars


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده