نویسنده: مسیح کریمی
// پنجشنبه, ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۳۲

دنباله فیلم Aladdin در دست ساخت است

والت دیزنی به‌دنبال ساخت دنباله فیلم Aladdin است و به‌تازگی دو نویسنده برای نوشتن فیلمنامه این اثر را نیز استخدام کرده است.

فیلم Aladdin (علاالدین) در تابستان امسال به‌روی پرده‌های سینما رفت و با اینکه نتوانست نقدهای خیلی مثبتی از منتقدان دریافت کند، اما عملکردی فراتر از انتظار در گیشه داشت. این فیلم لایو اکشن موفق شد بیش از ۱.۰۵۰ میلیارد دلار در سراسر جهان فروش کند که این فروش شامل ۳۵۵.۵ میلیون دلار در آمریکای شمالی و بیش از ۶۹۵.۱ میلیون دلار در دیگر کشورهای جهان می‌شود. پس از این موفقیت بود که دن لین، تهیه کننده فیلم Aladdin، از احتمال ساخت دنباله برای این فیلم لایو اکشن خبر داد. حال در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، شرکت والت دیزنی در حال ساخت دنباله فیلم علاالدین است. جان گاتینز، نویسنده فیلم Flight (پرواز) و آندره‌آ برلوف، نویسنده فیلم Straight Outta Compton (مستقیم از کامپتن)، وظیفه نوشتن فیلمنامه دنباله فیلم Aladdin را بر عهده خواهند داشت.

Aladdin

دن لین و جاناتان ایریخ به‌عنوان تهیه‌کننده و رایان هارلپین به‌عنوان تهیه‌کننده اجرایی در دنباله فیلم Aladdin باز خواهند گشت. در حال حاضر بازگشت گای ریچی، کارگردان قسمت اول در دنباله این فیلم مشخص نیست، اما انتظار می‌رود که شاهد بازگشت او برای کرگردانی دنباله این اثر نیز باشیم. همچنین تهیه‌کنندگان امیدوار هستند تا منا مسعود، نائومی اسکات و ویل اسمیت، برای نقش آفرینی دوباره در دنباله فیلم Aladdin بازگردند، اما پیشنهاد قرارداد جدید تا زمان آماده شدن فیلمنامه فیلم داده نخواهد شد. فیلم Aladdin 2 که در حال حاضر نام مشخصی ندارد، برای اکران در سینماها در نظر گرفته شده و قرار نیست به‌عنوان یکی از فیلم‌هایی که قرار است از سرویس استریم دیزنی پلاس منتشر شوند، باشد.

فیلم Aladdin پس از آثاری چون فیلم Alice in Wonderland (آلیس در سرزمین عجایب)، فیلم Beauty and the Beast (دیو و دلبر) و فیلم The Lion King (شیر شاه)، جدیدترین اقتباس لایو اکشن دیزنی است که فروش آن از مرز یک میلیارد دلار عبور می‌کند و حال این استودیو به‌دنبال ساخت قسمت‌های بیشتر از آن است. از تابستان امسال دیزنی در حال مذاکره و گفتگو با نویسندگان مختلف بوده و سرانجام گاتینز و برلوف آن چیزی را که دیزنی به‌دنبال آن بود، ارائه دادند که برخلاف قسمت اول که اقتباسی از انیمیشن اصلی بود، دنباله فیلم Aladdin قرار نیست براساس دو قسمت دیگر این انیمیشن تولید شود و داستانی اورجینال خواهد داشت که در حال حاضر اطلاعات بیشتری در دسترس نیست.


منبع Variety
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده