// شنبه, ۱۲ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۱۵

یوبیسافت می‌گوید بازی Hyper Scape کم‌تر از حد انتظارات ما ظاهر شده است

یوبیسافت از عملکرد بازی Hyper Scape کمی ناامید شده است. به‌همین‌خاطر می‌خواهد بهبودهایی در پنج بخش این بازی طی ماه‌های آینده اعمال کند.

سبک بتل رویال در طول سال‌های اخیر به محبوبیت زیادی در بین طرفداران بازی‌های ویدیویی دست پیدا کرده است. تقریبا تمام ناشرهای مطرح بازی در این سال‌ها سعی کرده‌اند که سهمی از این بازار پول‌ساز و رو‌به‌رشد را با ساخت بازی‌های جدید و بعضا متفاوت نسیب خود کنند. این اواخر هم یوبیسافت تصمیم گرفت تا شانس خود را با ساخت یک بازی بتل‌ رویال با تم علمی-تخیلی به‌نام Hyper Scape امتحان کند. نسخه‌ی بتای این بازی در ماه ژوئیه (تیر-مرداد) منتشر و تقریبا یک ماه بعد نسخه‌ی کامل و اصلی آن عرضه شد.

از بدو انتشار این بازی، آمار‌های آن ارقام رضایت‌بخشی را برای یوبیسافت به ارمغان نیاورده است. هایپر اسکیپ نه در بین مخاطبان و کاربران اقبال زیادی به‌دست آورده و نه در بین منتقدان مورد توجه قرار گرفته و نه آمار استریم آن در سرویس آنلاین توییچ بالا بوده است. می‌توان گفت که بازی تقریبا زیر سایه بازی‌هایی با سبک مشابه قرار گرفته است. حال سازنده‌ی این بازی بتل رویال یعنی یوبیسافت، به این مسئله اذعان کرده‌ که عملکرد هایپر اسکیپ قطعا می‌توانست بهتر از این باشد.

تصاویر غیررسمی از بازی جدید Hyper Scape

یوبیسافت پنج بخش کلیدی از بازی را شناسایی کرده‌ که می‌خواهد در آن‌ها بهبود‌هایی به‌وجود آورند. از بهبود دسترسی‌پذیری بازی گرفته تا اضافه کردن حالت‌های مختلف به بازی و فعال کردن قابلیت کراس پلی

در پست جدیدی که یوبیسافت چند روز پیش در سایت خود منتشر کرد، درباره‌ی هایپر اسکیپ نوشت که آن‌ها «در این مدت نتوانسته‌اند به استاندارد‌ها و انتظارت بالایی که برای خود در این بازی تعیین کرده بودند دست یابند.» آن‌ها می‌خواهند که بازی بهبود یابد و به آن بازی شوتری تبدیل شود که «همه از بازی کردن آن لذت ببرند.» در همین راستا آن‌ها پنج بخش کلیدی از بازی را شناسایی کرده‌اند که می‌خواهند در آن‌ها بهبود‌هایی به‌وجود آورند. از بهبود دسترسی‌پذیری بازی گرفته تا اضافه کردن حالت‌های مختلف به بازی و فعال کردن قابلیت بازی بین پلتفرمی (کراس پلی). شما می‌توانید موارد و توضیحات کامل یوبیسافت درباره‌ی اینکه کدام بخش‌ها باید بهبود یابند را در زیر مطالعه کنید.

۱) راحتی و روان کردن مکانیک‌های مبارزه

ما قصد داشتیم که بازیکنان هایپر اسکیپ سعی کنند در طول زمان به مهارت بالایی در بازی دست پیدا کنند ولی طبق آمارهای ما به‌نظر می‌رسد که خودمان هم بستری را فراهم نکرده‌ایم تا بازیکنان به این موضوع اشتیاق نشان دهند. عواملی وجود دارند که تجربه‌ی بازی را برای گیمرهای تازه‌وارد بسیار سخت و طاقت‌فرسا می‌کنند. مشکل‌ اصلی درحال‌حاضر این است که هدف‌گیری، تعقیب هدف و تیراندازی مستمر به دشمن تا زمانی‌که او بمیرد بسیار سخت است. این مشکل در نسخه‌های کنسولی بازی حادتر به‌نظر می‌رسد.

۲) همراه کردن بازیکنان با بازی در مدت طولانی‌تر

هایپر اسکیپ درحال‌حاضر به بازیکنان جدید فرصت نمی‌دهد که در طول زمان مهارت‌های خود را در بازی تقویت کنند تا بتوانند در بازی به پیروزی برسند. ما باید از بازیکنان جدید حمایت کنیم و برای آن‌ها فعالیت‌های تمرینی درنظر بگیریم تا بتوانند قوی‌تر شوند و عملکرد بهتری از خود در بازی نشان دهند.

۳) تغییر دادن یا اضافه کردن حالت‌های مختلف بازی

حالت اصلی بازی هایپر اسکیپ Crown Rush است که ممکن برای بسیاری از بازیکنان زیاد از حد سخت باشد. درنتیجه ما می‌خواهیم تنوعی به تنظیمات و حالت‌های بازی بدهیم. این تغییرات شامل اندازه‌ی هر مچ و فعالیت‌های درون بازی می‌شود. برای شروع، سیستم ریسپاون را به بازی می‌آوریم و حالت‌های متنوعی در سبک «دِث‌مَچ» به بازی اضافه خواهیم کرد. همچنین ما درباره‌ی نحوه‌ی مدیریت حالت‌های با محدودیت زمانی بازی و تقسیم پایگاه بازیکنان در حالت‌های مختلف بازی تجدید نظر کرده‌ایم. تغییراتی که در این موارد خواهیم داد قطعا برای پشتیبانی همزمان از چند حالت مختلف بازی ضروری است.

۴) ارتقا اهداف بازیکنان

درحال‌حاضر اهداف میان‌مدت و بلند‌مدتی برای بازیکنان هایپراسکیپ وجود ندارد تا به بازی کردن خود ادامه دهند. به‌همین‌جهت ما نسخه اولیه‌ای‌ از سیستم رتبه‌بندی (رنکینگ) بازیکنان را در فصل دوم بازی تدارک دیده‌ایم. در آینده نیز قصد داریم سیستم ارتقای بازیکنان را گسترده‌تر کنیم تا آن‌ها پس از پشت‌سر گذاشتن هر مچ حس کنند واقعا در حال پیشرفت در بازی هستند.

۵) اضافه کردن ویژگی کراس پلی

اضافه کردن قابلیت بازی بین پلتفرمی همیشه‌ در برنامه‌ها‌ی ما برای هایپر اسکیپ بوده است. حال با درنظر گرفتن مشکلات کنونی بازی در زمینه‌ی ظرفیت لابی حین مچ‌میکینگ، تصمیم گرفتیم که این ویژگی را زودتر از تاریخ برنامه‌ریزی شده برای بازی ارائه دهیم تا مشکلات این بخش نیز هرچه سریع‌تر برطرف شوند.

فرود آمدن بازیکن‌ها در نقشه Hyper Scape

ممکن است شما بازی هایپر اسکیپ را دوست داشته و وقت زیادی برای بازی کردن آن صرف کرده باشید یا به‌کلی از آن ناامید شده‌اید. اما اینکه توسعه‌دهنده‌ی یک بازی مشکلات و خلا‌های بازی خود را به‌سرعت شناسایی کرده و درپی رفع آن‌ها برآمده است نکته‌ای بسیار قابل تقدیر است. درنهایت امیدواریم که تلاش‌های یوبی‌سافت درجهت بهبود این بازی به نتایجی ملموس و واقعی در آینده‌ای نه‌چندان دور بیانجامد.

بازی Hyper Scape روی پلتفرم‌های پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و پی سی در دسترس است.

نظر شما کاربران زومجی راجع‌به بازی هایپر اسکیپ چیست؟ فکر می‌کنید که این بهبود‌ها می‌تواند جایگاه این بازی را در ژانر بتل رویال ارتقا دهد؟ لطفا نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده