نویسنده: افشین پیروزی
// سه شنبه, ۳۱ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۰۱

هر آنچه که باید در مورد Hyper Scape، بتل رویال جدید یوبیسافت بدانیم

از آموزش نصب تا مروری بر ویژگی‌های کلی بازی؛ با نگاهی به بازی Hyper Scape که بتل رویال جدید شرکت یوبیسافت است همراه زومجی باشید. 

بتل رویال‌ها که با انتشار بازی PUBG اسم‌شان سر زبان گیمر‌ها افتاد، این روز‌ها به یکی از سبک‌های محبوب تبدیل شده‌اند و طبیعی است که شرکت‌های مختلف بازیسازی هم سعی می‌کنند تا سهمی از بازار این نوع بازی‌ها داشته باشند. هرچند PUBG نقش مهمی در به شهرت رسیدن این سبک داشت، ولی الان می‌بینیم که بازی‌های متعدد دیگری از فورتنایت اپیک‌گیمز گرفته تا Apex Legends و حتی Warzone کالاف دیوتی طرفداران خیلی زیادی دارند و روی پلتفرم‌های استریمی چون توییچ هم معمولا بازی‌های این سبک بسیار محبوب هستند. حال در میان تمام این بازی‌ها، شرکت یوبیسافت هم سعی کرده تا بازی بتل رویال خودش را داشته باشد؛ بازی که چند وقت پیش با اسم Hyper Scape معرفی شد و اخیرا پس از رویداد فروارد بود که نسخه بتای عمومی آن به رایگان در اختیار کاربران کامپیوتر قرار گرفته است. در این مطلب ابتدا نگاهی به آموزش دانلود بازی برای کامپیوتر خواهیم داشت و بعد هم کمی ویژگی‌های خود بازی را مرور می‌کنیم.

صفحه دانلود بازی هایپر اسکیپ در لانچر یوپلی

آموزش دانلود Hyper Scape از طریق یوپلی

برای دانلود بتل رویال جدید یوبیسافت، شما نیاز به لانچر و همینطور حساب کاربری یوپلی خواهید داشت. برای این منظور کافی است وارد سایت رسمی یوپلی شوید و لانچر آن را دانلود و نصب کنید. در صورتی که تا امروز حساب کاربری یوپلی نساخته‌اید، پس از اجرای لانچر با انتخاب گزینه ساخت اکانت این کار را انجام دهید که چند دقیقه بیش‌تر هم زمان نمی‌برد. در ادامه پس از ورود به حساب کاربری خودتان از طریق لانچر، خیلی راحت می‌توانید بازی هایپر اسکیپ را که در همان صفحه اصلی هم نمایش داده می‌شود ببینید و دانلود آن را آغاز کنید. خوشبختانه حجم بازی Hyper Scpae هم چندان زیاد نیست و با دانلود چیزی حدود ۹ گیگابایت می‌توانید وارد دنیای بازی شوید.

در نظر بگیرید که بعضی اوقات ممکن است شاهد توقف روند دانلود بازی باشید که در این حالت متنی با رنگ زرد در قسمت پایین لانچر ظاهر می‌وشد و از شما می‌خواهید تا کمی منتظر بمانید. در صورت روبه‌رو شدن با چنین شرایطی نیاز نیست کار خاصی انجام دهید و پس از گذشت چند دقیقه معمولا مشکل حل می‌شود. خوشبختانه بازی بدون نیاز به نرم‌افزار‌های تغییر آی‌پی و بدون روبه‌رو شدن با محدودیتی خاص در ایران هم قابل اجرا است و پس از دانلود هایپر اسکیپ، می‌توانید ردون نیاز به کار اضافی وارد بازی شوید. 

ورود به نقشه بازی بتل رویال یوبیسافت از طریق پاد

جهان بازی Hyper Scape

شاید بتوان نزدیک‌ترین گزینه مشابه به جهان بازی هایپر اسکیپ را جهان Oasis در کتاب و فیلم Ready Player One دانست. در واقع برخلاف دنیای واقع‌گرایانه بازی‌هایی مثل وارزون، پابجی یا حتی بخش بتل رویال Battlefield V، در هایپر اسکیپ شاهد جهانی فانتزی هستیم که با اسم Neo-Arcadia شناخته می‌شود و وظیفه ساخت آن را شرکتی به اسم Prisma Dimensions برعهده داشته است. هدف از خلق چنین جهانی، این است که بازیکنان بتوانند در قالب شخصیت‌های مجازی خودشان وارد آن شده و بازی به اسم Crown Rush را تجربه کنند؛ بازی که در واقع حکم همان تجربه بتل رویالی را دارد که گیمر‌ها در بازی تجربه می‌کنند. 

اما جهان بازی، بیش از هر چیز شبیه به شهری در آینده است که البته با توجه به اینکه وقایع بازی در سال ۲۰۵۴ جریان دارند، کاملا هم منطقی به‌نظر می‌رسد. در دنیای بازی شاهد ترکیب رنگ‌های روشن هستیم و سبک معماری بازی هم تداعی‌کننده یک حال و هوای فرانسوی است. در نگاه اول، مخصوصا از جنبه رنگ‌بندی‌ها بازی شباهت زیادی به دنیای برخی نقشه‌های اورواچ دارد و اگر طرفدار چنین جهان‌هایی باشید، از دنیای هایپر اسکیپ هم خوشتان می‌آید. روی نقشه‌ی بزرگ بازی، محیط‌های متنوع و منحصر‌به‌فردی قرار دارند ولی خب در عین حال معمولا طراحی داخلی ساختمان‌هایی که امکان ورود به آن‌ها فراهم شده، تا حد زیادی ثابت است و معمولا ساختمان‌هایی با پله‌های منتهی به پشت‌بام را داریم که رنگ‌بندی داخلی آن‌ها شبیه به‌هم است و در هر طبقه هم آیتم‌هایی برای برداشتن وجود دارند. در نقطه مقابل فضای خارجِ ساختمان‌ها تنوع قابل قبولی دارد و می‌توانید محیط‌هایی با طراحی خاص را در قسمت‌های مختلف نقشه ببینید. 

فروشگاه خرید آیتم در بازی بتل رویال هایپر اسکیپ

روند بازی؛ شباهت‌ها و تفاوت‌های آن با سایر بتل رویال‌ها

اما بدون شک مهم‌ترین قسمت یک بازی بتل رویال، چیزی نیست جز روند و گیم‌پلی آن که نقش بسیار مهمی در جذاب ماندن بازی مخصوصا در طولانی‌مدت دارد. پیش از هر چیز، باید این را در نظر داشته باشیم که هایپر اسکیپ از نظر ساختار کلی همان رویه همیشگی بتل رویال‌ها را دارد که البته چیزی به غیر از آن هم امکان‌پذیر نیست؛ دو حالت اسکواد و سولو در نسخه بتای عمومی در دسترس هستند که در اولی در قالب اسکواد‌های سه‌نفره وارد دنیای نئو آرکیدیا می‌شوید و در حالت سولو هم به‌تنهایی باید برای زنده ماندن تلاش کنید. 

بازی‌های بتل رویال هرکدام روش خاص خودشان را برای وارد کردن بازیکنان به نقشه بازی دارند و از هلی‌کوپتر‌های نظامی گرفته تا اتوبوس پرنده را برای این کار دیده‌ایم. در هایپر اسکیپ، بازیکنان از طریق یک سری پاد (Pod) با سرعت بالا وارد نقشه می‌شوند و می‌توانید پس از مشخص کردن محل فرود، به سمت آن بروید و در نهایت با نزدیک شدن به زمین، پاد شما به‌شکل خودکار محو می‌شود و در نقطه مورد‌نظر فرود می‌آیید. پس از فرود اولین کار گشتن به دنبال تجهیزات است؛ مگر اینکه بخواهید با باتوم پیش‌فرضی که همه در ابتدا دارند به نبرد با دشمنان بروید! برخی ساختمان‌های بازی، روی در و پنجره‌هایشان یک سطح نارنجی‌رنگ دارند که نشان می‌دهد بازیکن قابلیت ورود به این ساختمان را دارد و می‌توانید با شکستن این سطح با استفاده از باتوم خودتان، وارد ساختمان شوید. 

آیتم‌های قابل‌لوت بازی، در دسته‌بندی کلی به دو دسته تقسیم می‌شوند؛ سلاح‌ها و هک‌ها. سلاح‌های بازی از نمونه‌های تک‌تیر مثل اسنایپر گرفته تا کلت، مسلسل، مینی‌گان، شاتگان و اسلحه‌هایی را که گلوله انرژی به سمت دشمن پرتاب می‌کنند شامل می‌شوند و با توجه به اینکه با چه فاصله‌ای از دشمن قرار دارید، هرکدام برای موقعیتی خاص کاربردی هستند. به بیان بهتر مثلا زمانی که با دشمنی در داخل یک ساختمان مبارزه می‌کنید، طبیعتا بهتر است سراغ گزینه‌هایی مثل شاتگان یا مسلسل بروید و برای نبرد‌های دورتر هم اسلحه‌های تک‌تیر مثل اسنایپر گزینه خوبی هستند. اما یکی از ویژگی‌های خاص هایپر اسکیپ، به سیستم ارتقای اسلحه آن مربوط می‌شود؛ تصور کنید شما یک مسلسل و یک شاتگان را به‌عنوان اسلحه انتخاب کرده‌اید. در جریان گشت و گذار در دنیای بازی، اگر مسلسل و شاتگان دیگری ببینید، می‌توانید با برداشتن آن‌ها به اصطلاح خود بازی اسلحه فعلی‌تان را فیوز کنید که قابلیت‌هایی چون خشاب با ظرفیت بالاتر، قدرت آسیب‌رسانی بیش‌تری و بهبود‌های دیگری را برای آن‌ها به ارمغان می‌آورد. قابلیت ارتقای بازی یکی از ویژگی‌های خوب آن به‌حساب می‌آید که حتی می‌توان گفت عامل اصلی جذاب ماندن سیستم لوت بازی است؛ چرا که در مقایسه با بازی‌های دیگر تنوع آیتم‌ها در هایپر اسکیپ چندان جالب نیست و بیش‌تر همین سیستم ارتقای جالب است که پس از برداشتن آیتم‌های اولیه هم شما را به لوت کردن تشویق می‌کند.

شلیک با اسلحه تک تیر در بازی Hyperscape

به هک‌ها اشاره کردیم و اجازه بدهید با آن‌ها هم بیش‌تر آشنا شویم؛ هک‌ها در حقیقت یک سری قابلیت ویژه هستند که تاثیر خیلی زیادی هم روی روند بازی دارند. شما در آنِ واحد، می‌توانید دو هک داشته باشید که روی پی‌سی با استفاده از کلید‌های Q و E فعال می‌شوند. از احیای سلامتی گرفته تا زره موقت، شلیک شوک انرژی، ساخت دیوار در جلوی شخصیت بازی یا نشان دادن مکان دشمنانی که جلوی شما قرار گرفته‌اند، برخی از هک‌های بازی به‌حساب می‌آیند که استفاده درست و به‌موقع از آن‌ها، می‌تواند تعیین‌کننده شکست یا موفقیت شما در یک بازی باشد. برای مثال، اگر در داخل یک ساختمان با دشمن درگیر شده‌اید و وی در حال کشتن شما است، اگر هک دیوار را داشته باشید می‌توانید با استفاده به‌موقع از آن جان خودتان را نجات دهید. یا هک احیای سلامتی که البته کمی بیش از حد هم قوی است، می‌تواند برای احیای سریع سلامتی شما پس از هر نبرد مفید باشد. در نظر داشته باشید که هک‌ها هم از طریق پیدا کردن نمونه‌های مشابه در دنیای بازی قابل‌ارتقا یا همان فیوز کردن هستند و مثلا کول‌داون آن‌ها کم‌تر می‌شود. 

بالاتر اشاره کردیم که هایپر اسکیپ در حالت بتای عمومی، از دو حالت سولو و اسکواد پشتیبانی می‌کند و خب تجربه بازی در حالت اسکواد، به مراتب جذاب‌تر است؛ مخصوصا اگر دوستانی داشته باشید که واقعا در کنار هم بخواهید آن را تجربه کنید. در حالت سولو شما پس از اینکه به‌دست دشمن کشته شوید، از بازی خارج خواهید شد و کارتان به پایان می‌رسد ولی در حالت اسکواد، اینچنین نیست و بازی امکان احیای دوباره را فراهم می‌کند. به طور دقیق‌تر، اگر در این حالت کشته شوید و هنوز هم‌تیمی داشته باشید که زنده مانده است، می‌توانید در قالب یک روح به بازی ادامه بدهید. در این حالت اولا می‌توانید به هم تیمی‌هایتان برای پیدا کردن محل دشمنان کمک کنید و از آن مهم‌تر، با رساندن خودتان به یک نقطه ریسپان که در واقع در محل مرگ دشمنان ظاهر می‌شود، می‌توانید وارد حالتی شوید که هم تیمی‌تان اگر در این حالت به سراغ شما بیاید می‌توانید شما را دوباره زنده کند. این ویژگی یکی دیگر از موارد جالب بازی است که به شکل خوبی در آن پیاده شده و ارزش تجربه آن را بالاتر می‌برد. 

چالش های روزانه بازی بتل رویال جدید یوبیسافت

برای رسیدن به پیروزی در هایپر اسکیپ، دو راه دارید. راه اول که مثل همه بتل رویال‌های دیگر، این است که آخرین شخص یا آخرین اسکوادی باشید که زنده می‌ماند و برای رسیدن به آن در واقع باید تمام دشمنان را بکشید. ولی یک راه دوم هم برای کسب پیروزی در این بازی وجود دارد و آن، برداشتن تاج و نگه داشتن آن برای مدت ۴۵ ثانیه است. زمانی که به نبرد بین دو تیم/شخص آخر بازی می‌رسیم، یک تاج در نقشه ظاهر می‌شود که با برداشتن آن و نگه داشتنش به مدت ۴۵ ثانیه، می‌توانید برنده بازی باشید. این ویژگی مخصوصا وقتی که بازی را در حالت اسکواد تجربه می‌کنید، ثانیه‌های واقعا نفس‌گیری در آن خلق می‌کند؛ چرا که فرضا دو نفر از هم تیمی‌ها باید درگیر نبرد با دشمن شوند و شخص سوم با برداشتن تاج، برای دور نگه داشتن آن از دست دشمن تلاش کند. چنین موقعیت‌هایی نیاز به هماهنگی واقعا خوب بین هم‌تیمی‌ها و همینطور تصمیم‌گیری درست دارند؛ چون وقتی چنین راهی برای برنده شدن انتخاب کرده‌اید، تیم شما باید یک نبرد دو در برابر سه را مقابل تیم رقیب داشته باشد که کار ساده‌ای نخواهد بود. 

هایپر اسکیپ، یک بازی بتل رویال است و طبیعتا خصوصیات مشترک زیادی با بازی‌های هم سبک خودش دارد. ولی در عین حال یوبیسافت تلاش قابل قبولی هم برای بخشیدن حس و حالی منحصر‌به‌فرد به آن کرده است و مواردی مثل امکان ارتقای اسلحه‌ها یا سیستم ریسپاون بازی که البته در بتل رویال‌های دیگری هم به اشکال مختلف ارائه شده از جمله این تلاش‌ها هستند. بازی، همچنین از سبک جالبی هم برای کوچک‌تر کردن نقشه‌اش استفاده کرده است؛ برخلاف خیلی بازی‌های دیگر که در آن‌ها به مرور شاهد تنگ‌تر شدن یک فضای دایره‌ای هستیم، در هایپر اسکیپ به مرور زمان برخی قسمت‌های نقشه بازی غیرفعال می‌شوند و بافت‌های آن‌ها از بین می‌رود. این اتفاق ترتیب مشخصی ندارد و به همین دلیل هم هیچ‌جای نقشه بازی احساس امنیت به شما نخواهد داد. 

اسلحه نارنجک‌انداز در بازی بتل رویال Hyper Scape

بتل رویال جدید یوبیسافت، مثل خیلی از بازی‌های هم‌سبک و کلا آثار چندنفره آنلاین این روز‌ها، دارای یک بتل پس است که در نسخه بتای عمومی فقط دارای حالت رایگان است و ۳۰ سطح مختلف را هم در اختیارتان قرار می‌دهید. با شرکت در بازی‌ها و بسته به اینکه چه عملکردی داشته باشید و همینطور انجام دادن چالش‌های روزانه و هفتگی بازی، می‌توانید به مرور به سطوح بالاتر برسید و جوایز مربوط به آن‌ها را که از لوگو گرفته تا اسکین سلاح و شخصیت را شامل می‌شوند، به‌دست بیاورید. بازی همچنین یک قسمت فروشگاه هم دارد که در آن می‌توان با استفاده از پول درون بازی که از طریق خرید‌های درون برنامه‌ای هم قابل‌شارژ است، آیتم‌های پولی مختلفی را خریداری کرد. تمام این آیتم‌ها در قسمت لاکر در دسترس قرار می‌گیرند و با استفاده از آن‌ها می‌توانید از سلاح گرفته تا شخصیت و ظاهر مواردِ دیگر را شخصی‌سازی کنید. 

اما آخرین نکته‌ای که در این بخش باید از آن صحبت کنیم، گیم‌پلی و به طور دقیق‌تر گان‌پلی بازی هایپر اسکیپ است. به شکل کلی، بازی گیم‌پلی سریع و هیجان‌انگیزی دارد. درست است که هنوز هم افرادی پیدا می‌شوند که در بخش‌های مختلف آن کمپ کنند و منتظر بقیه بازیکنان بنشینند، ولی روند تصادفی غیرفعال شدن قسمت‌های مختلف نقشه و همینطور قابلیت‌هایی مثل پرش‌های دوتایی بلند که باعث می‌شود بازیکنان مدام در حال بالا رفتن از ساختمان‌ها و حرکت سریع در محیط باشند، این امکان را تا حد زیادی کاهش داده است و در نتیجه در اکثر نبرد‌ها شاهد مبارزاتی سریع و درگیر‌های زیاد بین بازیکنان هستیم. همچنین اگر در مقاطعی از روز به سراغ بازی بروید که مثلا در حالت سولو کم‌تر از ۱۰۰ نفر وارد نقشه شوند، بازی به‌طور خودکار بخش‌هایی از نقشه را از همان ابتدا غیرفعال می‌کند تا شانس درگیری بین بازیکنان بالاتر برود. تمام این عوامل وقتی دست به دست هم می‌دهند، گیم‌پلی سریع و پُر از درگیری را برای هایپر اسکیپ به‌ارمغان می‌آورند که طبیعی است شاید برخی افراد به دلیل مرگ‌های سریعی که در بازی رخ می‌دهند خیلی با آن ارتباط برقرار نکنند، ولی اگر طرفدار بازی‌هایی با روند سرعتی باشید به احتمال زیاد از بتل رویال یوبیسافت هم راضی خواهید بود. همچنین بازی در این زمینه هم بی‌شباهت به اورواچ نیست؛ به طوریکه شلیک با اسلحه‌های مختلف و هدف قرار دادن دشمنان تا حد زیادی یادآور شوتر دوست‌داشتنی بلیزارد است. 

شخصی سازی کاراکتر در بازی بتل رویال هایپر اسکیپ

امکانات مخصوص استریم

یک ویژگی جالب دیگر بازی هایپر اسکیپ، امکاناتی است که برای استریمر‌ها و همینطور دنبال‌کنندگان آن‌ها فراهم می‌کند. برای مثال، در منوی شروع بازی امکانی فراهم شده تا استریمر‌ها از بینندگان‌شان دعوت کنند و در قالب یک اسکواد بازی را تجربه کنند. از آن جالب‌تر اما رویداد‌هایی است که بینندگان استریم‌های بازی می‌توانند در فعال شدن آن‌ها نقش داشته باشند. به طور دقیق‌تر، در مقاطعی از بازی، هوش مصنوعی یک سری رویداد‌ها را فعال می‌کند که از جمله آن‌ها، می‌توان به مشخص شدن جای بازیکنان روی نقشه، حالت جاذبه پایین، فراهم شدن امکان سومین پرش، مهمات نامحدود و مواردی از این دست اشاره کرد. این رویداد‌ها آنطور که به نظر می‌رسد به شکل تصادفی در خیلی از بازی‌ها فعال می‌شوند ولی خب اگر یک بازی به دلیل حضور استریمر‌ها در آن در حال استریم باشد، بینندگان این استریم‌ها امکان رای دادن برای آغاز این رویداد‌ها را دارند و از این طریق می‌توانند با استریمی که می‌بینند تعامل داشته باشد. 

در مجموع، بازی هایپر اسکیپ به‌عنوان بتل رویال جدید یوبیسافت، هرچند اثری انقلابی و پر از ایده‌های ناب در بین بازی‌های این سبک نیست، ولی حرف‌هایی هم برای گفتن دارد. پس از مدتی تجربه نسخه بتای عمومی بازی، می‌توان گفت که روند سریع و هیجان‌انگیز اثر در کنار ویژگی‌های جالبی چون امکان ارتقای سلاح و قابلیت‌ها و همینطور هک‌های که واقعا قدرت تغییر روند بازی را دارند، هایپر اسکیپ را به اثری تبدیل می‌کنند که بعید است از بازی کردنش پشیمان شوید. راستش را بخواهید، به شخصه انتظار ندارم بازی بتواند آن‌هایی را که آثاری چون وارزون یا فورتنایت را به شکل حرفه‌ای دنبال می‌کنند به سمت خودش جذب کند ولی اگر جزو این دسته افراد نیستید و می‌خواهید یک بتل رویال رایگان جدید را تجربه کنید، هایپر اسکیپ با دنیای رنگارنگ و جالبش و همینطور ویژگی‌های جالبی که ارائه می‌کند، اوقات مفرحی برای‌تان رقم می‌زند.  

در حال حاضر شاهد نسخه بتای عمومی بازی روی پی‌سی هستیم و سازندگان اعلام کرده‌اند که به‌زودی بازی برای کنسول‌ها هم منتشر خواهد شد. در این مطلب نگاهی کلی به بازی و ویژگی‌های داشتیم و در آینده سعی خواهیم کرد پس از انتشار عمومی‌تر هایپر اسکیپ، بررسی نهایی آن را هم با شما کاربران عزیز به اشتراک بگذاریم. اگر شما هم بازی را تجربه کرده‌اید، نظرات خود را در مورد آن با ما به اشتراک بگذارید.

پرسش‌های متداول

آیا بازی Hyper Scape، بتل رویال جدید یوبیسافت رایگان است؟

بله. هایپر اسکیپ یک بازی بتل رویال رایگان است که می‌توان بدون پرداخت هزینه‌ای آن را دانلود و تجربه کرد. با این حال بازی یک سری آیتم‌های پولی قابل خرید از طریق خرید درون برنامه‌ای دارد.

آیا ایران از طرف بازی Hyper Scape تحریم شده است؟

خیر. بازی هایپر اسکیپ بدون نیاز به نرم افزار‌های تغییر آی‌پی و با اینترنت ایران به راحتی دانلود و اجرا می‌شود.

کدام هک در بازی Hyper Scape بهتر است؟

در بین هک‌های بازی Hyper Scape، موارد کاربردی زیادی وجود دارند اما هک هیل یا احیای سلامتی، هک دیوار و همینطور هک زره از جمله بهترین‌ها هستند.

چطور در توییچ روی بازی بازیکنان Hyper Scape تاثیر بگذاریم؟

برای تاثیر گذاشتن روی بازی سایر بازیکنان هایپر اسکیپ در توییچ، کافی است در رای‌گیری‌هایی که در این پلتفرم انجام می‌شود شرکت کنید. این کار شانس انجام رویداد‌های داخل بازی را افزایش می‌دهد.

تعداد کلی بازیکنان در Hyper Scape چند نفر است؟

Hyper Scape از نهایتا ۱۰۰ نفر در هر بازی پشتیبانی می‌کند.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده