نویسنده: میلاد فاطمی
// چهار شنبه, ۳۰ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۲۸

کنسول ایکس باکس سری اس هیچ محدودیتی ایجاد نخواهد کرد

دو تن از اعضای تیم سازنده بازی شوتر Vigor در مصاحبه‌ای ادعا کردند کنسول ایکس باکس سری اس باتوجه به اینکه پردازنده مشابه‌ای با سری ایکس دارد، محدودیتی در نسل بعد ایجاد نخواهد کرد.

سیاست مایکروسافت برای عرضه دو کنسول در نسل آینده علاوه‌بر اینکه می‌تواند طیف وسیع‌تری را جذب اکوسیستم ردموندی‌ها کند، بلکه شانس زیادی را برای پیروزی در رقابت با سونی ایجاد می‌کند. کنسول ایکس باکس سری ایکس که به‌گفته مایکروسافت قوی‌ترین کنسول تاریخ نیز به‌حساب می‌آید با برچسب قیمت ۴۹۹ دلار و برادر کوچکتر آن یعنی ایکس باکس سری اس که تنها قادر است بازی‌های دیجیتالی را اجرا کند با قیمت ۲۹۹ دلار ۲۰ آبان روانه بازار می‌شوند.

حال اما در جدیدترین اخبار بازی، پتر کولاچ و دیوید کولیکاک، دو تن از اعضای استودیوی بوهيميا اینتراکتیو (Bohemia Interactive) که وظیفه ساخت بازی شوتر Vigor را برعهده دارد، در مصاحبه اخیر خود ادعا کردند باتوجه به اینکه کنسول سری اس پردازنده مرکزی مشابه‌ای با سری ایکس دارد، محدودیتی در اجرای با‌زی‌‌ها در آینده ایجاد نخواهد کرد. «نکته قابل‌توجه این است که قدرت پردازنده مرکزی سری اس کمتر نشده است. از همین‌رو این کنسول هیچ محدودیتی برای اجرای بازی‌ها و ویژگی‌های آن‌ها ایجاد نخواهد کرد. ایکس باکس سری اس مشکلی برای اجرای بازی‌ها روی رزولوشن پایین‌تر ندارد.»

اگر زومجی را دنبال کرده باشید احتمالا در جریان هستید که ایکس باکس سری اس علاوه‌بر نداشتن درایو نوری، بازی‌ها را قادر است با رزولوشن 1440p اجرا کند. همین‌امر هم باعث شده بسیاری به قدرت سخت‌افزاری سری اس به‌خصوص در زمینه پردازنده گرافیکی و حافظه RAM در مقابل ایکس باکس سری ایکس انتقاد کرده و آن را شایسته حضور و رقابت در نسل نهم ندانند.

چندی پیش حتی فیل اسپنسر، مدیر ایکس باکس، ادعا کرد ایکس باکس سری اس به‌دلیل قیمت پایین آن در دراز مدت می‌تواند محبوبیت زیادی را به‌دست آورده و فروش قابل‌توجهی را تجربه کند. حال لطفا شما هم در این رابطه نظرات و پیش‌بینی‌های خود را با ما نیز به اشتراک بگذارید.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده