نویسنده: علی نوروزی
// چهار شنبه, ۱۱ دی ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۰۲

برنامه‌ای با الهام از قابلیت Wrapped اسپاتیفای برای بازی Dota 2 ساخته شد

یکی از کاربرانِ ردیت با الهام از قابلیتِ Wrapped اسپاتیفای اقدام به خلق برنامه‌ی جدیدی کرد که آمار و ارقامِ بازیکنانِ Dota 2 در سالِ ۲۰۱۹ را نشان می‌دهد.

قابلیتِ Wrapped اسپاتیفای را می‌توان یکی از ویژگی‌های محبوبِ این برنامه‌ی پخش موسیقی دانست که میزانِ گوش‌دادنِ کاربران به آهنگ‌ها در ۱۲ ماهِ گذشته را مورد تحلیل و بررسی قرار می‌دهد. اکنون این قابلیت موردِ توجه جامعه‌ی طرفدارانِ بازی Dota 2 نیز قرار گرفته است. در تازه‌ترین اخبارِ بازی مطلع شدیم که یکی از کاربرانِ ردیت با نامِ Mythicize برنامه‌ی تقریباً مشابهی را خلق کرده است که از پایگاه‌ داده‌های مختلف برای نمایشِ آمار و ارقامِ Dota 2 بازیکنان و تجزیه و تحلیلِ هیروهای آن‌ها در سال ۲۰۱۹ استفاده می‌کند. این کاربر با انتشارِ پست جدیدی در انجمن‌های ردیت نوشت:

من از قابلیتِ Wrapped اسپاتیفای برای خلقِ نسخه‌ی Dota 2 الهام گرفتم که با استفاده از رابط‌ِ برنامه‌نویسی OpenDota API به نمایشِ عملکردِ شما در سال ۲۰۱۹ می‌پردازد. تنها کاری که برای استفاده از آن باید انجام دهید، وارد کردنِ شناسه‌ی کاربری یا ورود از طریق استیم است. برای مثال، شما می‌توانید خلاصه وضعیتِ Admiral Bulldog در سال ۲۰۱۹ را از «اینجا» مشاهده کنید. فکر می‌کردم تماشای خلاصه عملکردِ سالانه‌ در یک تصویر جالب باشد. اگر با هر مشکلی روبه‌رو شدید یا هر نظری درباره‌ی آن دارید، از طریقِ بخشِ نظراتِ ردیت به من اطلاع دهید. همچنین اگر پیشنهاد یا نظری در این‌باره دارید، می‌توانید از طریقِ «توییتر» با من در ارتباط باشید. ویرایشِ اول: امکان مواجهه با خطایِ 502 Gateway وجود دارد که با یکی دوبار رفرش رفع می‌شود. ویرایشِ دوم: اگر پروفایل Dota 2 شما روی Public تنظیم شده است و بااین‌حال آماری نشان داده نمی‌شود، فقط باید مجدداً امتحان کنید. ویرایشِ سوم: برنامه به رابطِ Premium API ارتقا یافته است؛ بنابراین درحال‌حاضر با خطای 502 Gateway مواجه نمی‌شوید، اما برای این کار من مبلغی را از جیب پرداخت کرده‌ام. اگر این برنامه را دوست دارید و می‌خواهید حمایت کنید، می‌توانید با مراجعه به انتهای صفحه این کار را انجام دهید.

تماشای میزانِ جذابیتِ رویدادِ پایانِ سالِ اسپاتیفای برای کاربران، به منبعِ الهامِ Mythicize تبدیل شد و این کاربرِ خوش‌ذوق با استفاده از منابعِ عظیمِ آماری دوتاباف اقدام به ساخت برنامه‌ای کرد که وضعیتِ سال گذشته بازیکنان را به سادگی در یک صفحه به نمایش در می‌آورد. با اینکه این برنامه در مقایسه با اسپاتیفای جزئیات زیادی را در اختیار نمی‌گذارد، اما به‌شکلِ بسیار دقیق آمار و ارقامِ مربوط به سال گذشته‌ی بازیکنان را زیر ذره‌بین قرار می‌دهد. تمرکز این برنامه بیشتر روی ارائه‌ی آمارهای پایه نظیرِ مجموعِ Killها، Assistها و Deathهای بازیکنان در سال گذشته معطوف شده است، اما بااین‌حال مواردی چون «بیشترین هیروهای انتخابی» و «برترین هم‌تیمی‌ها» را نیز نشان می‌دهد. درهمین‌راستا، Mythicize از پروفایل هنریک “AdmiralBulldog” آنبرگ، استریمرِ محبوب و بازیکنِ افسانه‌ای تیمِ Alliance برای نمایش نحوه‌ی کار برنامه استفاده کرده است که نتیجه‌ی آن را می‌توان از «اینجا» مشاهده کرد. 

استفاده از این برنامه نیز بسیار ساده است و برای مشاهده‌ی آماروارقامِ سالِ گذشته‌ی خود تنها به یک پروفایلِ Public دوتا یا ورود از طریقِ استیم به حساب‌ِ خود نیاز دارید. اگر پروفایلِ شما روی حالت Public تنظیم نشده است، به منوی تنظیماتِ بازی Dota 2 بروید و در بخش تنظیماتِ پیشرفته، تیکِ گزینه‌ی Expose Public Match Data را فعال کنید. روشِ دیگر این است که از شناسه‌ی صفحه‌ی دوتاباف برای مشاهده‌ی آمارِ خود استفاده کنید. بااین‌حال، حینِ کار با این برنامه امکانِ مواجهه با یکسری مشکلات وجود دارد که Mythicize رفرش و ورودِ دوباره به آن را برای رفع خطای ۵۰۲ و مواردِ این چنینی توصیه کرده است. شما می‌توانید سایرِ اخبارِ مربوط‌به بازی دوتا 2 را در «صفحه‌ی اختصاصی» آن دنبال کنید و نظرات خود را درباره‌ی این خبر با وب‌سایت زومجی در میان بگذارید.


منبع DOTESPORTS
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده