نویسنده: میلاد فاطمی
// دوشنبه, ۱ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۳۲

پلی استیشن 5 دارای ویژگی صرفه جویی در مصرف انرژی است

سونی برای مبارزه با مشکل تغییرات آب و هوایی، در کنسول پلی استیشن 5 قابلیتی را به منظور صرفه جویی در مصرف برق در حالت استندبای اضافه کرده است.

هرچه زمان می‌گذرد به پایان عمر کنسول‌های نسل هشتم نزدیک‌تر می‌شویم و اخبار و اطلاعات بیشتری از کنسول‌های آینده به گوش می‌رسد. اگر زومجی را دنبال کرده باشید، از مشخصات سخت افزاری احتمالی دو کنسول نسل بعدی سونی و مایکروسافت باخبر شده‌اید. حال اما در جدیدترین اخبار کنسول های بازی، سونی به‌صورت رسمی همکاری خود را با سازمان ملل متحد تحت برنامه‌ی Playing For The Planet اعلام کرد؛ هدف این اتحادیه این است که گیمر را به‌عنوان ایفاگر نقشی مهم و فعال تشویق کند تا با تغییرات اقلیمی و آب و هوایی مبارزه کند. پلی استیشن به عنوان یکی از اعضای این اتحادیه، در حال بررسی راه‌هایی است که از طریق آن‌ها میزان تولید گاز کربن کاهش یابد و آسیب کمتری به محیط و آب و هوا وارد شود. در همین رابطه جیم رایان، مدیرعامل بخش سرگرمی سونی تاکید می‌کند که:

نسل بعدی کنسول پلی استیشن این قابلیت را دارد که بتواند در مواقع لزوم گیم‌پلی را به حالت معلق درآورد که این امر باعث می‌شود نسبت به کنسول پلی استیشن 4 مصرف انرژی کاهش یابد. اگر تنها یک میلیون کاربر این ویژگی را فعال کنند، معادل مصرف برق هزار خانه انرژی ذخیره خواهد شد.

طبق اطلاعات منتشر شده میزان گاز کربنی که از طریق بازی‌های ویدیویی تولید می‌شود در مقایسه با حالت‌های دیگر تکنولوژی بیشتر است. در همین رابطه طبق آمار ارائه شده تنها در کشور امریکا، گیمرها حدود ۱۲ میلیون تن سالیانه گاز کربن دی‌اکسید تولید می‌کنند؛ مقداری برابر با ۲.۳ میلیون ماشین.

با توجه به این موضوع که پلی استیشن 4 توانسته بالای ۱۰۰ میلیون نسخه فروش برود، پس اگر تصور کنیم که کنسول بعدی نیز فروش مشابهی دارد، به این نتیجه می‌رسیم که این سیاست می‌تواند مفید واقع شود و تاثیر زیادی روی مصرف انرژی بگذارد. باید به این نکته اما توجه داشته باشید که این موفقیت تنها زمانی عملی خواهد شد که گیمر نیز به این موضوع اهمیت دهد؛ چراکه باید این قابلیت در کنسول فعال شود.

رایان در ادامه توضیح می‌دهد که:

جامعه بازی‌های ویدیویی روز به روز و با سرعت در حال گسترش یافتن است. اهالی فعال در این صنعت نیز باید از این موقعیت استفاده کنند؛ چراکه یک فرصت غیرقابل انکار برای حمایت از محیط زیست است و باید از منابع طبیعی موجود محافظت کنیم.

حال باید دید در عمل این سیاست می‌تواند کمک شایانی به مسیله محیط زیست و تغییرات آب و هوایی کند یا تمام این صحبت‌ها بیشتر جنبه تبلیغاتی برای پلی استیشن 5 خواهد داشت؟ لطفا نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده