نویسنده: حسین صدری
// شنبه, ۲۲ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۴۵

پلی استیشن 4 قابلیتی دارد که کاربران زیادی از آن بی‌خبر بوده‌اند

یکی از کاربران ردیت از ویژگی‌ای در پلی استیشن 4 خبر داد که عده‌ی بسیار زیادی از وجود آن بی‌خبر بودند. کاربران پلی استیشن به دنبال این مسئله مشغول به اشتراک‌گذاری ترفندهای مختلف در استفاده از این کنسول هستند.

پلی استیشن 4 کنسول نسل هشتمی شرکت سونی است که عرضه‌ی آن به مدت‌ها پیش یعنی ماه نوامبر سال ۲۰۱۳ باز می‌گردد. از آنجا که حدودا شِش سال از عرضه‌ی این کنسول می‌گذرد، بازیکنان تصور می‌کردند به همه‌ی قابلیت‌های آن مسلط شده‌اند و می‌دانند همه‌چیز در آن چطور کار می‌کند. اما ظاهرا اینگونه نیست! در حالی‌که همگان تصور می‌کردند همه‌ی قابلیت‌های موجود در PS4 را می‌شناسند، یکی از کاربران وبسایت ردیت پوستری را منتشر کرد که بسیاری از کاربران کنسول PS4 پس از دیدن آن شگفت‌زده شدند. این پوستر مربوط به قابلیتی است که در آپدیت ۴.۰ و در سال ۲۰۱۶ به کنسول پلی استیشن اضافه شده بود اما افراد زیادی متوجه آن نشده بودند. این قابلیت همه‌ی این مدت در دسترس کاربران بوده اما تا همین چند روز پیش بسیاری خبر نداشتند که چنین چیزی در پی اس 4 وجود دارد.

بسیاری از گیمرها دوست دارند لیست‌های تروفی‌های مربوط به بازی‌های مختلف را بالا و پایین کنند و با کسب کردن تروفی‌های مختلف، اعتبار اکانت خود را بالا ببرند. برای اطلاع یافتن از تروفی‌های هر بازی می‌توانیم به منوی مربوط به آن در سیستم پلی استیشن 4 مراجعه کنیم؛ جایی که تروفی‌های بازی‌های مختلف به صورت منظم لیست شده‌اند و همراه با اطلاعات مربوط به هر یک، می‌توان دید که کدام‌یک از آن‌ها توسط بازیکن کسب شده‌اند و کدام تروفی‌ها هنوز دست‌نخورده باقی مانده‌اند. اگر اهل گرفتن تروفی باشید می‌دانید که برخی از آن‌ها در این لیست به دلایل مختلف مخفی شده‌اند؛ دلایلی مانند جلوگیری از لو رفتن داستان، قابلیت‌های بازی و موارد دیگر. این ویژگی به این منظور طراحی شده که شما به‌صورت اتفاقی از همه‌ی چیزهایی که علاقه‌ای به فهمیدنشان ندارید، با خبر نشوید.

Play Station 4 / پلی استیشن ۴

برخی از بازیکنان علاقه دارند این قابلیت همچنان برایشان فعال بماند. اما برخی از بازیکنان اهمیتی به اسپویلرها نمی‌دهند و دوست دارند وقتی به منو مراجعه می‌کنند بتوانند همه‌ی تروفی‌ها را همراه‌با اطلاعات مربوط‌به آن‌ها مشاهده کنند. عده‌ی زیادی از این افراد تاکنون تصور می‌کردند که چنین قابلیتی در پلی استیشن 4 وجود ندارد اما حالا کاشف به عمل آمده این قابلیت مدت‌ها است که وجود داشته اما کمتر کسی از وجود آن باخبر بوده. طبق پستی که کاربری با نام RockyBalbubba منتشر کرده، شما می‌توانید به منو مراجعه و صفحه‌ی مربوط به تروفی مخفی را باز کنید و سپس دکمه‌ی مربع را فشار دهید تا جزئیات تروفی برایتان نمایش داده شود. در واقع نه‌تنها نام تروفی برای شما آشکار می‌شود، بلکه می‌توانید توضیحات مربوط‌به آن و نحوه‌ی به دست آوردن آن را نیز مشاهده کنید. پلی استیشن حتی قابلیتی دارد که در همان لحظه بتوانید درباره‌ی تروفی موردنظر در اینترنت سرچ کنید و روش‌های کسب کردن آن را پیدا کنید.

من حدودا پنج سال است که از کنسول پلی استیشن 4 استفاده می‌کنم. اما همین الان فهمیدم که اگر یک تروفی مخفی را انتخاب کنم و دکمه‌ی مربع را فشار دهم، کنسول به من نشان می‌دهد که آن تروفی چیست.

ممکن است شما به‌عنوان یکی از کاربران پلی استیشن از این قابلیت خبردار بوده باشید اما نکته‌ی عجیب آنجا است که این قابلیت با همه‌ی سادگی‌اش در تمام این مدت از چشم افراد بسیار زیادی پنهان مانده بود. تعداد رای‌های مثبتی که توسط کاربران به پست ردیت اختصاص داده شده بسیار زیاد است و همین مسئله نشان می‌دهد این کاربران تاکنون از وجود چنین قابلیتی خبر نداشته‌اند. در واقع از آنجایی که چنین قابلیتی در گذشته وجود نداشته، این افراد دیگر زحمت مراجعه‌ی مجدد به هیچ تروفی مخفی‌ای را به خود نداده‌اند و تصورشان بر این بوده که تروفی قرار است تا زمانی‌که کسب شود مخفی باقی بماند.

در زمان انتشار این توییت بخش کامنت‌های آن با هجوم توییت‌های افرادی مواجه شد که آن‌ها هم از چنین قابلیتی اظهار بی‌اطلاعی می‌کردند و دوست داشتند زودتر از وجود چنین قابلیتی مطلع می‌شدند

به دنبال پستی که در ردیت منتشر شد، اکانت توییتر PlayStation UK نیز درباره‌ی این موضوع به انتشار توییت پرداخت و این مسئله را روشن کرد تا کسانی که تاکنون از چنین قابلیتی آگاه نبودند، متوجه آن بشوند. مسئله‌ی جالب آنجا است که در زمان انتشار این توییت نیز بخش کامنت‌های آن با هجوم توییت‌های افرادی مواجه شد که آن‌ها هم از چنین قابلیتی اظهار بی‌اطلاعی می‌کردند و دوست داشتند زودتر از وجود چنین قابلیتی مطلع می‌شدند. این موضوع نشان می‌دهد تعداد افرادی که از این قابلیت خبری نداشتند بسیار بیشتر از آن چیزی بود که سونی انتظار داشت! اکانت پلی استیشن در واکنش طعنه‌دارش به این مسئله تصویری خنده‌دار را منتشر کرد؛ با موضوعی که می‌گفت: «به همین دلیل است که شما همیشه توضیحات مربوط‌به آپدیت‌های نرم‌افزار سیستم را مطالعه می‌کنید!» انتشار چنین اخباری باعث شد ترفندها و روش‌های دیگری که ممکن بود عده‌ای از وجود آن‌ها بی‌خبر باشند نیز در سراسر اینترنت پخش شوند و کاربران پلی استیشن 4 از قابلیت‌های بیشتری در کنسول بازی‌شان مطلع شوند. در حالی‌که چنین قابلیت‌هایی در حال حاضر برای بیشتر کاربران شناخته شده است، هنوز هم افراد بسیاری هستند که از وجود آن‌ها بی‌خبرند.

برای مثال آیا شما می‌دانستید که وقتی کنترلر کنسول‌تان در حال شارژ شدن است، هرچه ضربان نماد باتری آن آرام‌تر باشد، بدین معنی است که به شارژ شدن کامل نزدیک‌تر می‌شود؟ شما همچنین می‌توانید عمر باتری کنترلر خود را با کم کردن میزان درخشش نور لامپ آن افزایش دهید. ضمنا می‌توانید با فشار دادن دکمه‌ی PS که در وسط کنترلر قرار دارد، از راه دور و صرفا با خود کنترلر، کنسول خود را روشن کنید. به دنبال این مسئله کاربران پلی استیشن در روزهای اخیر در سرتاسر اینترنت به بیان قابلیت‌ها و ترفندهای پلی استیشن 4 پرداخته‌اند و آن‌ها را با یکدیگر مرور می‌کنند. یکی از جالب‌ترین قابلیت‌هایی که توسط کاربری با نام PixelPodium در توییتر مطرح شد این است که شما می‌توانید در بخش تنظیمات گزینه‌ای را فعال کنید که به شما این امکان را می‌دهد تا با فشردن دکمه‌های مربع و PS Button از قابلیت زوم استفاده کنید. این ویژگی نیز برای افراد بسیار زیادی ناشناخته است. این ویژگی کوچک بدون شک به افرادی که مشکلات بینایی دارند، کمک بسیاری می‌کند. ممکن است این قابلیت‌ها برای شما پیش‌پا افتاده و شناخته شده باشند اما آنطور که از بازخوردها و میزان کامنت‌ها مشخص است، کاربران زیادی هستند که از وجود آن‌ها بی‌خبرند!

شما چه قابلیت‌هایی در کنسول پلی استیشن 4 می‌شناسید که فکر می‌کنید دیگران از آن بی‌خبر باشند؟ آیا شما از ویژگی تروفی‌های مخفی‌شده خبر داشتید؟ دیدگاه‌های خود را با زومجی به اشتراک بگذارید.


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده