// یکشنبه, ۹ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۰۱

گزارش مالی شرکت اتلوس خبر از ضرر خالص ۹۰۰ میلیون ین می‌دهد

در گزارش مالی اخیر شرکت اتلوس مشخص شده است که این شرکت ۹۰۰ میلیون ین ضرر داشته است، اما در حالت کلی، فروش تجاری قوی را تجربه کرده است.

شرکت اتلوس (Atlus) به‌تازگی گزارش مالی خود را منتشر کرده است. در این گزارش مالی شاهد دو مورد بسیار جالب هستیم. در اولین مورد، مشخص شده است که این شرکت ژاپنی ۹۰۰ میلیون ین ضرر خالص را تجربه کرده است، اما در بخش فروش بازی‌های فیزیکی‌شان، عملکرد بسیار خوبی را به‌نمایش گذاشته‌اند.

باتوجه‌به جدیدترین اخبار بازی، به‌طور دقیق‌تر مشخص شده است که ضرر خالص اتلوس ۹۰۴.۱ میلیون ین (۸.۳۹ میلیون دلار) است. آمار ذکر شده مربوط به سال مالی گذشته می‌شود که از تاریخ ۱۲ فروردین ماه ۹۷ (یک آوریل ۲۰۱۸) تا ۱۱ فروردین (۳۱ مارس) است. دراین‌میان اشاره کنم که سال مالی جاری، ششمین سالی است که اتلوس زیر مجموعه شرکت سگا به‌حساب می‌آید. اتلوس در گزارش خود اعلام کرده است که این میزان ضرر ، اختلالی را در تجارت آن‌ها به‌وجود نمی‌آورد. ظاهرا این اتفاق استهلاک حق تجارت‌شان و انتقال فعالیت‌ها از Index Co. Ltd به SEGA Dream Co. Ltd بوده است (در نوامبر ۲۰۱۳ این انتقال فعالیت‌ها انجام شده است).

در ادامه سگا اعلام کرده است که این اتفاق، باعث شده است سهم قابل توجهی در ارتباط با نتیجه درآمدهای مشترک با Sega Sammy Group به‌وجود بیاید. در واقع وجود واژه «استهلاک» در موارد این چنینی به ارزش وام دریافتی یا دارایی‌های نامشهود و غیر مستقیم اشاره دارد. برنامه‌های استهلاک توسط وام دهندگان، مثل موسسات مالی برای بازپرداخت وام در تاریخ‌های رسمی ارائه می‌شود. به بیان ساده‌تر، شرکت اتلوس اعلام کرده است که پرداخت وام‌های دریافتی روی ضرر منتشر شده تاثیر گذار بوده است، اما تجارت و کسب‌وکارشان در وضعیت خوبی به‌سر می‌برد.

در جریان سال مالی گذشته (تاریخ ذکر شده) اتلوس بازی‌های زیر را به‌صورت فیزیکی منتشر کرده است که باتوجه‌به گزارش مالی اتلوس، فروش خوبی را تجربه کرده‌اند:

  • Persona 3: Dancing in Moonlight
  • Persona 5: Dancing in Starlight
  • Etrian Odyssey Nexus
  • Persona Q2: New Cinema Labyrinth
  • 13 Sentinels: Aegis Rim music و ویدیوهای هنری بازی

در ابتدا شاید با خود فکر کنید که این بازی‌ها در ژاپن فروش خوبی را تجربه کرده‌اند، اما اتلوس اعلام کرده است که فروش آن‌ها در آمریکا، اروپا و سایر مناطق آسیا هم فراتر از حد انتظارشان بوده است. باتوجه‌به عرضه Persona 5 Royale در پاییز برای کاربران ژاپنی و در سال ۲۰۲۰ برای کاربران غرب، باید منتظر عملکرد بهتری در بخش فروش فیزیکی بازی‌های اتلوس باشیم.


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده