// چهار شنبه, ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۰۱

گزارش مالی Capcom منتشر شد؛ ثبت رکوردی جدید در تاریخ کمپانی

شرکت ژاپنی کپکام به‌واسطه‌ی فروش بازی‌های Monster Hunter: World ،Devil May Cry 5 و Resident Evil 2 برای دومین سال متوالی توانست بیشترین سود سالیانه‌ی خود را ثبت کند.

همان‌طور که پیش‌تر در زومجی خواندید، پس از تبدیل شدن بازی Monster Hunter: World به پرفروش‌ترین بازی شرکت کپکام، حالا و بر اساس جدیدترین اخبار بازی مشخص شده که این شرکت ژاپنی توانسته برای دومین سال متوالی به بیشترین سود سالیانه‌ی خود نسبت به دوره‌های قبل دست پیدا کند. اگر بخواهیم به‌طور کلی بررسی کنیم، باید گفت که فروش خالص این شرکت نسبت به سال مالی قبل (سال مالی ۲۰۱۷) با ۵.۸ درصد رشد به مبلغ ۱۰۰ میلیون یِن برسد. همچنین میزان درآمد اجرایی این شرکت با ۱۳.۱ درصد افزایش نسبت به دوره‌ی قبلی، میزان درآمد عادی با ۱۹.۳ درصد افزایش نسبت به دوره‌ی قبل و درآمد خالص با افزایش ۱۴.۸ درصد نسبت به دوره‌ی قبل، همگی پیشرفت درآمد‌های این شرکت محبوب و ثبت رکوردی تازه را گواهی می‌دهند.

این آمار نشان می‌دهد که شرکت Capcom موفق شده برای ششمین سال متوالی در درآمد اجرایی و برای دومین سال متوالی در درآمد کلی خالص، شاهد رشد باشد و رکوردهای خوبی در این راستا به ثبت برساند. این موفقیت چشمگیر می‌تواند حاصل فعالیت‌های بخش دیجیتالی شرکت کپکام باشد. اگر بخواهیم دلایل موفقیت شرکت کپکام برای دومین سال متوالی را بررسی کنیم، باید در ابتدا به سراغ بازی Resident Evil 2 برویم که از انتظار سازنده برای میزان فروش بهتر ظاهر شد و توانست فروش بالاتری داشته باشد. همچنین بازی Devil May Cry 5 را نیز باید نام برد که در روزهای پایانی سال مالی یعنی در تاریخ ۸ ماه مارس منتشر شد و توانست فروش بسیار خوبی داشته باشد (پایان سال مالی هر سال تاریخ ۳۱ ماه مارس است). مورد سومی نیز که در رسیدن کپکام به این رکورد بسیار موثر بود، انتشار نسخه‌ی پی سی بازی Monster Hunter World بود که نه‌تنها سرعت فروش بالایی را تجربه کرد، بلکه توانست بیش از ۱۲ میلیون نسخه فروش را در کارنامه‌ی خود ثبت کند.

Monster Hunter

البته مواردی دیگری نیز در این موفقیت موثر بودند که در این بین می‌توان به فروش بازی‌های Mega Man 11 و Street Fighter Anniversary Collection اشاره کرد. میزان کلی فروش خالص برای متحوای الکترونیکی شرکت کپکام مبلغ بالای ۸۲.۹۸۲ میلیون ین بود که رشد ۱۱.۹ درصدی را نسبت به سال قبل نشان می‌دهد. کپکام در بخش‌های دیگری نیز فعالیت می‌کند؛ از جمله بخش تجهیزات تفریحاتی یا Capcom’s Amusement Equipments که شامل دستگاه‌های بازی به‌نام Pachinko است که البته بازارش امسال دچار ضرر شده و میزان ۲ میلیون و ۶۸۸ ین به کپکام ضربه وارد کرده است. البته با در نظر گرفتن سود بسیار بالای این شرکت ژاپنی در بخش فروش دیجیتال، ضرر این بخش نادیده گرفته می‌شود و در کل می‌توان سال مالی بسیار خوبی را برای‌شان در نظر گرفت.

شرکت Capcom اعلام کرده که به‌دنبال تقویت خود در بخش دانلود محتوای دیجیتال و همچنین عرضه‌ی نسخه‌های فیزیکی است و به‌صورت همزمان به افزایش تولید محتوای دیجیتال نیز فکر می‌کند. این شرکت همچنین در مورد افزایش سرمایه‌گذاری در بخش ورزش‌های الکترونیک نیز اعلام آمادگی کرده و این‌چنین گفته که:

شرکت کپکام به‌دنبال افزایش دوبرابری توجه خود به ورزش‌های الکترونیک است و قصد دارد این بخش را به یک اولویت برای خود تبدیل کند و همچنین با معرفی هرچه بهتر لیگ‌های بازی Street Fighter به سراسر جهان، در راستای افزایش تعداد کسانی که به این ورزش‌ها دسترسی دارند، گام بردارد.

برنامه‌ی کپکام برای سال مالی پیش‌رو که در ۱۲ فروردین سال ۱۳۹۹ به پایان می‌رسد، رسیدن به میزان فروش خالص ۸۵.۰۰۰ میلیون ین و درآمد عملی ۲۰.۰۰۰ هزار ین است که البته باید دید می‌تواند به این اعداد پیش‌بینی شده دست پیدا کند یا خیر.


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده