نویسنده: افشین پیروزی
// چهار شنبه, ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۳۱

Monster Hunter World به پرفروش ترین بازی کپکام تبدیل شد

طبق اعلام کپکام، Monster Hunter World به پرفروش‌ترین بازی تاریخ این شرکت تبدیل شده است. 

شرکت ژاپنی کپکام در دو سال اخیر عملکرد بسیار خوبی داشته و توانسته بازی‌های با‌کیفیت زیادی مثل Monster Hunter World، بازسازی Resident Evil 2 و همینطور Devil May Cry 5 منتشر کند که همگی بازخورد‌های بسیار مثبت منتقدین و طرفداران را در پی داشته‌اند. حال در جریان جدید‌ترین گزارش مالی این شرکت، اعلام شده که Monster Hunter World توانسته به پرفروش‌ترین بازی شرکت تبدیل شود. کپکام در این مورد گفت:

Monster Hunter World به فروش بسیار موفقش ادامه می‌دهد؛ به طوریکه میزان عرضه آن از مرز ۱۲ میلیون نسخه عبور کرده که یک رکورد برای تمام بازی‌های شرکت به‌حساب می‌آید. همچنین میزان عرضه بازسازی رزیدنت ایول 2 هم به ۴ میلیون نسخه رسیده است و این رقم برای دویل می کرای 5 هم دو میلیون نسخه بوده است. 

البته در نظر داشته باشید که کپکام صرفا به میزان عرضه بازی‌ها اشاره کرده و این به معنی بازی‌هایی است که برای خرده‌فروشی‌ها ارسال شده‌اند و شاید کمی بیش‌تر از تعداد نسخه‌های فروخته‌شده به گیمر‌ها باشند. عملکرد عالی این بازی‌ها، باعث شده تا کپکام از نظر مالی در شرایط خیلی خوبی باشد؛ به‌طوری‌ که سود شرکت بدون احتساب مالیات، ۱۸ میلیارد ین (۱۶۴ میلیون دلار آمریکا) اعلام شده است. همچنین کمپکام اعلام کرده که قصد دارد برنامه‌هایی برای بهبود وضعیت کاری کارکنان خود وضع کند و در این مورد گفت:

از ماه آوریل ۲۰۱۹، قوانینی برای بهبود وضعیت کاری اجرا خواهیم کرد؛ قوانینی که برای مثال باعث می‌شوند تا میزان کار فراتر از ساعات تعیین‌شده کم‌تر شود و بدین ترتیب فشار ناشی از کار بیش از حد روی کارکنان کاهش پیدا کند. همچنین برای بهبود وضعیت سلامتی کارکنان، آن‌ها را تشویق به گرفتن مرخصی با حقوق می‌کنیم و جلسه‌هایی هم به صورت ماهیانه برای بهبود وضعیت کلی در این زمینه‌ها برگزار می‌شود. 

همچنین کپکام برنامه‌هایی هم برای فرزندان کارکنانش دارد که شامل احداث بنا‌هایی در نزدیک استودیو‌ها می‌شود که کارکنان قادر خواهند بود در حین حضور در محل کار، کودکان‌شان را در آن مراکز قرار بدهند و بدین ترتیب با آرامش بهتری کارشان را انجام بدهند. همچنین برای حفظ استعداد‌هایی که مشغول کار در کپکام هستند، برنامه‌های دیگری برای افزایش رضایت کاری اعمال خواهیم کرد. 

این اقدامات کپکام در پی مسائل مطرح‌شده در ماه‌های اخیر پیرامون استودیو‌هایی چون راک‌استار و ندررلم اتخاذ شده‌اند که گفته می‌شود برای تحویل به‌موقع بازی‌ها، بازیسازان در این استودیو‌ها ساعت‌های کاری طولانی را بدون استراحت پشت سر گذاشته‌اند. 


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده