نویسنده: بخش تبلیغات
// سه شنبه, ۷ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۰۰

چگونه سفری ارزان به استانبول داشته باشیم

در این مطلب از ارزان بودن سفر به استانبول و راه‌های خرید بلیط ارزان هواپیما، صرفه جویی در خورد و خوراک و اقامتی ارزان گفته‌ایم.

استانبول شهری جذاب و دیدنی است که ایرانی‌ها علاقه‌ی زیادی به سفر به آن‌جا دارند. در این مطلب می‌خواهیم مانند روش خرید بلیط هواپیما ارزان، صرفه‌جویی در خوردوخوراک یا ارزان کردن محل اقامت را مرور کنیم که به وسیله‌ی آن‌ها بتوانید سفری ارزان به این شهر شگفت‌انگیز داشته باشید.

استانبول شهری در غرب کشور ترکیه است که از جنبه‌های مختلفی منحصربه‌فرد است. این شهر سال‌ها مرکز حکومت روم شرقی بود و درنهایت در قرن چهاردهم میلادی سلطان محمد فاتح، حاکم عثمانی توانست آن را فتح کند و مسلمانان وارد آن شدند. به همین دلیل وقتی درون شهر قدم می‌زنید هم آثار متعلق به حکومت بیزانس را می‌توانید ببینید و هم فاخرترین آثار اسلامی را که در تمام شهر پراکنده شده است.

از لحاظ جغرافیایی هم استانبول در مکانی شگفت‌انگیز و البته زیبا قرار دارد. این شهر دو بخش دارد که یک بخش آن روی قاره‌ی آسیا و یک بخش آن روی قاره‌ی اروپا قرار دارد و تنگه‌ی بوسفور که دریای سیاه و دریای مرمر را به هم متصل می‌کند بین این دو بخش استانبول قرار دارد. برای رفتن به استانبول دو راه دارید؛ یا می‌توانید یک تور مسافرتی خارجی بخرید یا خودتان دغدغه‌های گرفتن بلیط هواپیما و هتل و سایر موارد از جمله خوردوخوراک و رفت‌وآمد داخل شهری را به جان بخرید و به‌تنهایی به آن‌جا بروید.

ارزان بودن سفر به استانبول دلیل محبوب بودن آن است!

اما آیا تابه‌حال از خود پرسیده‌اید که چرا استانبول تا این اندازه بین ایرانیان محبوب است؟

مهم‌ترین دلیلی که استانبول را به مقصدی هیجان‌انگیز برای ایرانی‌ها تبدیل کرده است زیبایی‌های این شهر نیست؛ بلکه ارزان بودن سفر به این شهر است. روزانه از فرودگاه‌های مختلف کشور به مقصد این شهر، پروازهایی انجام می‌شود که اگر قصد کنید که به‌تنهایی به استانبول سفر کنید، می‌توانید به وب‌سایت سفیران ایرتور سری بزنید و وارد صفحه‌ی خرید بلیط هواپیما خارجی شوید. در اینجا متوجه خواهید شد که بلیط هواپیما به مقصد استانبول آن‌چنان گران‌قیمت نیست و حتی گاهی قیمت‌های آن به قدری پایین خواهد آمد که شما را شوکه خواهد کرد. راه دیگری هم که می‌توانید از ایران به استانبول بروید، استفاده از اتوبوس است که این سفر نیز بسیار ارزان و راحت خواهد بود.

علاوه‌بر ارزان بودن رفت‌وآمد به استانبول، دلیل دیگری که سفر به این شهر زیبا را برای ایرانی‌ها محبوب و آسان کرده است، نیاز نداشتن به گرفتن ویزای ترکیه است؛ یعنی شما در هر زمانی می‌توانید با داشتن پاسپورت به‌راحتی وارد خاک ترکیه شوید بدون آنکه نیازی به مسائل و دغدغه‌های سفارت باشد و تا سه ماه می‌توانید در این کشور بمانید.

در استانبول با چه شاهکارهایی مواجه می‌شویم؟

استانبول پر از شگفتی و زیبایی است که همه‌ی آن را نمی‌توان نام برد؛ اما چند مورد از بهترین تفریحات و آثار دیدنی استانبول را با هم مرور کنیم که بدون نیاز به پرداخت هیچ هزینه‌ای می‌توانید آن‌ها را ببینید:

۱- قلعه تاریخی و نظامی روملی حصار: این قلعه در قسمت اروپایی ترکیه و در نزدیکی ساحل بوسفوروس قرار دارد. با دیدن این قله می‌توانید فروپاشی یک پادشاهی قدرتمند و شکل‌گیری یک پادشاهی قدرتمند دیگر را تصور کنید؛ چرا که با سقوط این قلعه از دست امپراطوری بیزانس، عثمانی‌ها امپراطوری قدرتمند خود را مستحکم‌تر کردند.

۲- برج دوشیزه: اگر از منطقه‌ی کاراکوی سوار کشتی به سمت اسکودار شوید، نه‌تنها هزینه‌ی زیادی را نمی‌پردازید، بلکه می‌توانید هم از زیبایی‌های یک سفر دریایی لذت ببرید و هم در مسیرتان برج دوشیزه را ببینید. این برج شگفت‌انگیز وسط دریا قرار دارد و طبق یک افسانه‌ی استانبولی، پادشاهی از بیزانس برای اینکه ماری او را نگزد، او را در این برج نگه‌داری می‌کند اما درنهایت هم توسط مار گزیده و کشته می‌شود.

۳- مسجد آبی: این مسجد زیبا در منطقه‌ی امینونو قرار دارد و معماری شگفت‌انگیزی دارد. دقیقاً روبه‌روی مسجد آبی که به مسجد سطلان احمد نیز شناخته می‌شود، مسجد تاریخی ایاصوفیه جا خوش کرده است و می‌توانید از کنار هر کدام از این مساجد با دیگری، عکس‌هایی زیبا بیندازید.

۴- پارک گولهانا: این پارک در همان منطقه‌ی امینونو قرار دارد و به وسیله‌‎ی تراموا می‌توانید به آن برسید. داخل پارک گل‌های زیبا و درختانی بسیار بلند را می‌بینید که اصلاً شباهتی به یک فضای شهری ندارد و طبیعت بکری دارد.

هزینه‌هایتان در استانبول زیاد نخواهد بود!

در شهر استانبول حمل‌ونقل عمومی به اشکال مختلفی وجود دارد که باعث می‌شود شما برای رسیدن از نقطه‌ای از شهر به هر نقطه‌ی دیگری مشکلی نداشته باشید. در استانبول در حال حاضر ۵ خط مترو فعال وجود دارد که خط مترو M2 از همه شلوغ‌تر و پرطرفدارتر است چرا که مناطق شلوغی از شهر را به هم متصل می‌کند. علاوه‌بر مترو در استانبول چند خط تراموا، یک خط ترن و یک خط متروبوس قرار دارد که حمل‌ونقل درون این شهر را راحت می‌کنند. همچنین استانبول دو سیستم اتوبوسرانی نیز دارد که بسیار دقیق و پرتردد هستند و شما برای رسیدن از نقطه‌ای از شهر به نقطه‌ای دیگر با مشکلی مواجه نخواهید شد. اگر هم خواستید از قسمت اروپایی به قسمت آسیایی بروید، اولین پیشنهاد ما استفاده از کشتی خواهد بود.

سفر به استانبول

اما نکته‌ی جالب این است که با داشتن کارتی به نام کارت استانبول می‌توانید از تمام این امکانات استفاده کنید. کارت استانبول مخصوص حمل‌ونقل عمومی است و قابل شارژ نیز است و رفت‌وآمد با آن ارزان‌تر می‌شود.

قیمت غذا و مواد غذایی در استانبول زیاد بالا نیست و اگر به فکر صرفه‌جویی در پول خود باشید، با مقدار بسیار کم ۴۰ لیر در روز می‌توانید هر سه وعده‌ی خود را تأمین کنید و از غذاهای این شهر لذت ببرید.

پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده