نویسنده: آریا بهپور
// یکشنبه, ۴ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۳۱

کمپانی اپل احتمالاً از سرویس بازی جدید خود رونمایی خواهد کرد

طبق گزارش‌ها، به احتمال زیاد به زودی شاهد معرفی سرویس بازی جدیدی از طرف اپل خواهیم بود که با سرویس‌های جدید گوگل و مایکروسافت متفاوت است.

این روزها صنعت بازی دستخوش تغییرات گسترده‌ای شده است؛ از اخباری که در مورد ارائه بازی‌های ایکس باکس وان برای نینتندو سوییچ به گوش می‌رسد تا معرفی سرویس استریم گوگل تحت عنوان استیدیا (Stadia). اکنون در جدیدترین اخبار بازی، طبق گزارش بعضی منابع قرار است به زودی شاهد رونمایی از سرویس بازی جدید کمپانی اپل هم باشیم که مدتی قبل شایعاتی در مورد آن به گوش رسیده بود.

به گزارش بلومبرگ، اپل در حال تدارک یک سرویس «اشتراکی و پولی» برای اپ استور است؛ سرویسی که البته برخلاف استادیا، Project xCloud از مایکروسافت و PlayStation Now از سونی، مبتنی بر پردازش ابری نخواهد بود و ساختار متفاوتی دارد.

سرویس بازی اپل قرار است مجموعه بازی‌های جذابی را از طرف سازندگان مختلف برای دارندگان آیفون و آیپد گردآوری کند و در ازای پرداخت هزینه ماهانه در اختیار مخاطبین قرار دهد. به گفته‌ی یکی از منابع، اپل به تولیدکنندگان بازی‌ها نسبت به مدت زمانی که مخاطبین سرگرم آثار آن‌ها می‌شوند پول پرداخت می‌کند و به این ترتیب اگر بازی‌ای محبوب‌تر بود و دوست‌داران آن زمان بیشتری را سرگرم بازی بودند، سازنده بازی هم پول بیشتری نسبت به سایر بازی‌سازها دریافت خواهد کرد.

همچنین طبق شنیده‌ها، این سرویس تنها شامل بازی‌های پولی خواهد بود و بازی‌های Free to Play جایی در آن نخواهند داشت. به‌گفته یک تحلیل‌گر به نام سرکان توتو، مشابه این سرویس در حال حاضر در ژاپن وجود دارد ولی اگر اپل بخواهد تمام بازی‌های Free to Play را از سرویس خود حذف کند، بازی‌ای چون Mario Kart Tour محصول نینتندو هم در سرویس جدید این کمپانی حضور نخواهد داشت و شاید عجیب باشد که چنین سرویسی در همان ابتدای کار یکی از بزرگ‌ترین بازی‌های آینده iOS را از دست می‌دهد.

با اینکه اپل برای فردا رویدادی را در نظر گرفته است و احتمال دارد در همین رویداد شاهد معرفی این سرویس باشیم ولی به گفته‌ی یکی از منابع ممکن است این رونمایی به زمان دیگری موکول شود، یعنی کنفرانس اپل در ماه ژوئن، کنفرانسی که اتفاقاً چند روز قبل از E3 2019 هم برگزار می‌شود.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده