نویسنده: علی گودرزی
// سه شنبه, ۹ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۲۷

شایعه: اپل سرویس اشتراک بازی اختصاصی خود را راه‌اندازی می‌کند

به نقل از پنج منبع مختلف، کمپانی اپل از سال ۲۰۱۸ با یک‌سری استودیو بازی‌سازی پیرامون تاسیس «سرویس اشتراک بازی» جدید خود مذاکراتی را صورت داده است. این سرویس فعلا در مراحل ابتدایی راه‌اندازی قرار دارد.

سرویس‌های اشتراک بازی‌های ویدیویی این روزها نقش پررنگی در صنعت بازی‌های ویدیویی پیدا کرده‌اند و با ارائه‌ی اشتراک‌های ارزان قیمت به بازیکنان، بازی‌های بی‌شماری را در دسترس آن‌ها قرار می‌دهند. Xbox Game Pass و Origin Access از سرویس‌های نام‌‌آشنای اشتراک بازی هستند و حالا و در جریان آخرین اخبار بازی، شایعه شده که کمپانی Apple هم قصد دارد یک سرویس اشتراک بازی جدید را تاسیس کند.

با توجه به شایعه‌ای که از قول پنج منبع مختلف نقل شده، کمپانی اپل از روزهای پایانی سال ۲۰۱۸ میلادی با استودیوهای بازی‌سازی مختلفی بر سر راه‌اندازی این سرویس جدید، مذاکراتی را صورت داده است. با توجه به مطلب موجود در بلاگ Cheddar، توسعه‌ی سرویس مذکور در مراحل اولیه است و حتی احتمال لغو این پروژه هم وجود دارد. نکته‌ای که این وسط وجود دارد و شاید جالب هم باشد این است که اپل، کمتر از یک سال بعد از جلوگیری از فعالیت اپلیکیشن Steam Link در اپ‌استور خود، دست به راه‌اندازی یک سرویس اشتراک بازی زده است.

کمپانی اپل در کنار پیش‌برد مراحل توسعه‌ی این سرویس اشتراک، به‌نظر می‌رسد که قصد دارد وارد حوزه‌ی انتشار بازی‌های ویدیویی هم بشود و در این‌باره با چند استودیو بازی‌سازی مذاکراتی داشته است.

با اینکه اپل نسبت به دیگر کمپانی‌های مشغول در صنعت گیم، یک تازه‌وارد است و رقیبی جدی برای آن‌ها محسوب نمی‌شود، عملکردش در سال‌های اخیر نشان دهنده‌ی علاقه‌ی کمپانی آمریکایی به فعالیت بیشتر در این حوزه است و اخیرا از فروش بازی روی پلتفرم‌ iOS و Apple TV سود خوبی را تجربه کرده. این کمپانی که پیشتر پروژه‌ی ساخت کنسول بازی‌اش شکست خورد، حالا قصد دارد با راه‌اندازی یک سرویس اشتراک بازی و همچنین انتشار بازی‌های ویدیویی مختلف، قوی‌تر از قبل در حوزه‌ی بازی‌های ویدیویی ظاهر شود و باید ببینیم که فعالیت‌های جدید آن در آینده چه نتیجه‌ای دربر خواهد داشت.

نظر شما چیست؟ آیا اپل می‌تواند در صنعت بازی‌ موفق ظاهر شود؟ دیدگاه خود در این‌باره را با زومجی به‌اشتراک بگذارید.


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده