نویسنده: مهدی اسدی
// یکشنبه, ۱۷ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۰۷

دلایل احتمال معرفی کاراکتر Sora برای بازی Super Smash Bros. Ultimate

وقتی زمان معرفی جنگجویان جدید Super Smash Bros فرامی‌رسد، هر اتفاقی امکان پذیر خواهد بود؛ اما به نظر می‌رسد که بالاخره زمان معرفی Sora فرارسیده است.

حالا دیگر کمتر از یک هفته با برگزاری مراسم The Game Awards سال ۲۰۱۹ فاصله داریم (بامداد ۲۲ آذر) و هم‌زمان با این اتفاق، بسیاری از طرفداران بازی‌های Super Smash Bros منتظر اعلام جنگجوی DLC بعدی Super Smash Bros. Ultimate هستند. در مراسم سال گذشته‌ی Game Awards، مشخص شد که Joker از Persona 5 به عنوان اولین کاراکتر Fighters Pass، در این بازی حضور خواهد یافت که البته اتفاق بسیار غیر منتظره‌ای برای طرفداران این سری به شمار می‌رفت.

یک سال بعد و با مشخص شدن نام چهار کاراکتر دیگری که به این بازی راه پیدا کردند، حالا تنها یک جنگجوی دیگر باقی مانده تا در DLC جدید Super Smash Bros. Ultimate معرفی شود. بسیاری از طرفداران پر و پا قرص این بازی عقیده دارند که حالا دیگر نوبت به Sora رسیده تا راه خود را به رینگ مبارزه باز کند.

Super Smash Bros. Ultimate

می‌توان به جرأت ادعا کرد که بازی‌های Kingdom Hearts، مجموعه‌ی مورد علاقه‌ی بسیاری از علاقه‌مندان به ژانر نقش آفرینی و اکشن است و با اینکه Kingdom Hearts III عملکرد چندان مطلوبی را برای طرفداران این سری فراهم نکرد، حضور هر یک از شخصیت‌های این بازی در Super Smash Bros. Ultimate می‌تواند اتفاق بسیار خوشایندی برای جامعه کاربران آن باشد. البته باید گفت که این موضوع، تنها دلیل احتمال بالای معرفی Sora در DLC جدید این بازی نیست.

با توجه به قابلیت‌های فنی نینتندو سوییچ، بعید نیست که شاهد انتشار نسخه‌های پیشین Kingdom Hearts برای آن باشیم

با توجه به اینکه بازی‌های Kingdom Hearts و Kingdom Hearts II به عنوان بازی‌های انحصاری پلی‌استیشن در دهه‌ی ۲۰۰۰ و برای کنسول‌های پلی‌استیشن 2 معرفی شدند، معمولاً مجموعه‌ی Kingdom Hearts را به عنوان یکی از مجموعه بازی‌های انحصاری پلی استیشن می‌شناسند؛ درحالی که واقعاً اینطور نیست. واقعیت امر این است که بازی‌های متعددی از این مجموعه برای پلتفرم‌های نینتندو منتشر شده است. البته این قضیه تا زمان معرفی نسخه‌های Kingdom Hearts 1.5 و 2.5 ReMIX و همچنین 2.8 Final Chapter Prologue برای پلی استیشن 4 و امکان تجربه‌ی کلیه‌ی بازی‌های این سری در یک پلتفرم، موضوعیت نداشت. اما با وجود اینکه زمان زیادی تا رخ دادن این اتفاق به طول انجامید، این کالکشن‌ها نهایتاً برای پلتفرم ایکس باکس وان نیز معرفی شدند. زمان انتشار این مجموعه، به تاریخ نامعلومی از سال ۲۰۲۰ موکول شده است.

در حالی که اعلام خبر انتشار بازی Kingdom Hearts III برای کنسول‌های نینتندو سوییچ نیز بسیار هیجان انگیز به نظر می‌رسد، با توجه به قابلیت‌های فنی پلتفرم نینتندو، بعید نیست که بالاخره شاهد انتشار سایر نسخه‌های این مجموعه نیز در آن باشیم. حالا می‌توان به وضوح مشاهده کرد که حضور Sora در بازی Smash، می‌تواند ابزار تبلیغاتی بسیار خوبی برای فروش مجموعه بازی‌های Kingdom Hearts در کنسول‌های سوییچ باشد. نینتندو قبلاً هم با اضافه کردن Joker و Hero کمک بسیار خوبی به پیشرفت بازی‌های Persona 5 Scramble و Dragon Quest XI S: Echoes of an Elusive Age کرده است؛ پس می‌توان گفت که این اقدام، کاملاً منطقی به نظر می‌رسد. البته این ادعا در حال حاضر تنها یک فرضیه به شمار می‌رود اما شواهد زیادی مبنی بر احتمال بالای معرفی سورا در Super Smash Bros وجود دارد.

هفته گذشته اعلام شده بود که تریلر جدید Kingdom Hearts III DLC Re:MIND در ماه دسامبر منتشر خواهد شد که این ویدیو دیروز در اینترنت فاش شده است. معمولاً در مراسم سالانه‌ی The Game Awards انتظار انتشار تریلر بازی‌های جدید و مورد انتظار مخاطبان را داشته و داریم و احتمال اینکه این تریلر در کنفرانس State of Play پلی‌استیشن منتشر شود نیز بسیار بالا است؛ اما از منظر مالی و تبلیغاتی، پخش این تریلر در مراسم The Game Awards می‌تواند به مراتب سودمندتر باشد.

حتی اگر این تریلر در کنفرانس State of Play (نوزدهم آذر ماه) هم منتشر شود، به معنای لغو شدن حضور Sora در بازی Smash نخواهد بود. همه‌ی علاقه‌مندان منتظر معرفی کاراکتر جدید Smash Bros در این مراسم هستند و تمام کاراکترهایی که تاکنون برای Fighters Pass معرفی شدند، از بازی‌های ترد پارتی انتخاب شده بودند. لذا همچنان احتمال معرفی این شخصیت بسیار بالا خواهد بود.

Super Smash Bros. Ultimate

یکی دیگر از بحث‌هایی که در این مورد وجود دارد، محبوبیت بالای کاراکتر Sora در میان جامعه کاربران بازی Smash است. هشتگ #Sora4Smash یکی از ترندهای توییتر در طول سال جاری بوده است. از زمان معرفی شخصیت Solid Snake از بازی Metal Gear Solid در Super Smash Bros. Brawl، یکی از خواسته‌های همیشگی جامعه‌ی کاربران این بازی، اضافه شدن Sora به مجموعه کاراکترهای آن بوده است. در ابتدا تصور می‌شد که ساختار مشخصی برای معرفی شخصیت‌های جدید بازی‌های Smash وجود دارد، اما بعد از حضور Cloud از Final Fantasy VII در بازی Smash 4، طرفداران کاملاً متقاعد شدند که هر چیزی امکان پذیر خواهد بود.

اما یکی از نگرانی‌های طرفداران، جزئیات مربوط به حق مالکیت مجموعه Kingdom Hearts III است. با توجه به شراکت دیزنی و اسکوئر انیکس در این موضوع، بسیاری از بازیکنان عقیده دارند که حضور نیافتن پروتاگونیست این مجموعه در Smash Bros تاکنون، به این قضیه ارتباط دارد.

موثق‌ترین موردی که تاکنون به این توافق اشاره داشته، به مصاحبه‌ی جان ویگنوچی، معاون مدیر کل Disney Intractive در سال ۲۰۱۷ برمی‌گردد. وی در اینباره می‌گوید:

بسیاری از مردم درباره‌ی اینکه دقیقاً چه کسی مالک اصلی مجموعه‌ی Kingdom Hearts است اشتباه می‌کنند؛ واقعیت امر این است که دیزنی مالک اصلی این این فرنچایز است اما توسعه‌ی این بازی با شراکت اسکوئر انیکس انجام شده است.

پس مخلص کلام این است که دیزنی مالک آی پی Kingdom Hearts است. اما در این میان، یک سری شایعاتی منتشر شده که بیان می‌کند هرگونه استفاده‌ از دارایی‌های مرتبط با این مجموعه در خارج از این بازی‌ها باید به تأیید تتسویا نومورا، کارگردان این سری برسد؛ حتی اگر دیزنی قصد انجام این کار را داشته باشد. فارغ از حقیقت داشتن این ادعا، موضوعی که در این امر اجتناب ناپذیر است، ضرورت کسب مجوز از اسکوئر انیکس و دیزنی برای انتقال Sora به Smash Bros است که موجب نگرانی طرفداران شده است.

در پایان، به نظر می‌رسد که پروژه‌ی حضور Sora در Smash پیچیدگی‌های خاص خود را دارد اما با نزدیک شدن به زمان انتشار رسمی تریلر DLC بازی Kingdom Hearts III و برگزاری مراسم The Game Awards تمامی قطعات این پازل در کنار هم قرار خواهد گرفت. حالا باید دید که انتظار و پیشبینی طرفداران برای حضور شخصیت محبوب خود در بازی Super Smash Bros. Ultimate بالاخره به حقیقت خواهد پیوست یا خیر.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده