نویسنده: میلاد فاطمی
// سه شنبه, ۷ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۳۱

سونی نام تجاری پنج کنسول آینده خود را در ژاپن ثبت کرد

با توجه به اقدام جدید سونی، پلی‌‌استیشن 6، پلی‌استیشن 7، پلی‌استیشن 8، پلی‌‌استیشن 9 و پلی‌استیشن 10 احتمالا نام‌ کنسول‌‌های نسل آینده سونی خواهند بود.

سال ۱۹۹۴ زمانی که سونی تصمیم گرفت بخش سرگرمی خود را تاسیس کرده و اولین کنسول خانگی خود را روانه بازار کند، کسی باوجود غول‌هایی چون نینتندو و سگا، کسی تصور نمی‌کرد که پلی استیشن نیز بتواند موفق ظاهر شود. سونی اما از همان کنسول محبوب و انقلابی پلی استیشن 1 به همگان ثابت کرد که قرار است صنعت بازی‌های ویدیویی عصر جدیدی را تجربه کرده و بخش سرگرمی سونی و برند پلی استیشن به یکی از قسمت‌های مهم و سودآور سونی تبدیل شود.

از آن تاریخ ۲۵ سال می‌گذرد و نه‌تنها سونی توانست برند پلی استیشن را از زیر سایه رقبای قدرتمند خود خارج کند، بلکه آن را به بالاترین جایگاه در صنعت بازی‌های ویدیویی تبدیل کرد. حال که به روزهای پایانی نسل هشتم کنسول‌ها نزدیک می‌شویم و کم‌کم باید با پلی استیشن 4 خداحافظی کرده و خود را برای ورود به نسل نهم و تجربه دستپخت جدید سونی (پلی استیشن 5) آماده کنیم، چند ساعت پیش خبر غافلگیرکننده‌ای منتشر شد که سونی در ژاپن نشان تجاری پنج کنسول خانگی آینده خود را نیز ثبت کرده است. بله کاملا درست متوجه شدید، سونی نام تجاری پلی‌‌استیشن 6، پلی‌استیشن 7، پلی‌استیشن 8، پلی‌‌استیشن 9 و پلی‌استیشن 10 را از همین الان رسما ثبت کرد. با اینکه این اقدام سونی در ابتدا شاید کمی عجیب به نظر برسد، اما اگر نگاهی به گذشته داشته باشیم، به این نتیجه می‌رسیم که سونی درخصوص کنسول پلی استیشن 5 نیز همین رویه را در پیش گرفته بود؛ به این معنی که نام تجاری پلی استیشن 5 در سال ۲۰۰۶ همزمان با نام تجاری کنسول پلی استیشن 4 ثبت شد.

این اقدام سونی نشان دهنده آن است که این غول ژاپنی اطمینان کافی دارد که تا سالیان طولانی قرار است در این صنعت فعالیت داشته باشد و شاهد عرضه کنسول‌های زیادی تحت عنوان پلی استیشن باشیم. سوال مهم اما اینجا مطرح می‌شود که باوجود پیشرفت روزبه‌روز تکنولوژی و همین‌طور صنعت بازی‌های ویدیویی و تلاش زیاد شرکت‌های مختلف برای ورود به سیستم استریم و اشتراکی چون گوگل استیدیا، به‌نظر شما از الان با اطمینان می‌توان درمورد سال‌های پیش‌رو و نحوه تجربه بازی‌‌های ویدیویی تصمیم گرفت یا خیر؟ لطفا نظرات حود را با ما به اشتراک بگذارید.


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده