نویسنده: افشین پیروزی
// چهار شنبه, ۲۴ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۳۱

نسخه آزمایشی Project xCloud در برخی کشور‌ها به‌صورت عمومی منتشر شد

مایکروسافت امکان امتحان کردن عمومی سرویس استریم Project xCloud را در برخی کشور‌ها فراهم کرد تا این سرویس، یک گام دیگر به نسخه نهایی نزدیک شود. 

Project xCloud سرویس استریم مایکروسافت است که با وعده فراهم کردن امکان اجرای بازی‌ها روی پلتفرم‌های مختلف از طریق استریم معرفی شده است. پس از پشت سر گذاشتن چند فاز آزمایشی محدود، حال مایکروسافت نسخه Preview یا همان آزمایشی ایکس‌کلاد را در برخی کشور‌ها به‌صورت عمومی هم در دسترس قرار داده است؛ کشور‌هایی مثل آمریکا، انگلستان و کره جنوبی که در آن‌ها کاربران برای تجربه بازی‌هایی چون Gears 5، Halo 5: Guardians، Killer Instinct و Sea of Thieves از طریق این سرویس دعوت شده‌اند. کریم چودری، مدیر ارشد سرویس ایکس‌کلاد در رابطه با این موضوع گفت:

در دسترس فاز آزمایشی ایکس‌کلاد برای عموم، یک گام مهم در جهت انتشار جهانی این سرویس استریم با کیفیتی است که لایق کاربران آن باشد. الان زمان آن رسیده است تا کم کم این سرویس را در مقیاس بزرگ‌تر و روی انواع و اقسام دستگاه‌ها امتحان کنیم. 

افرادی که مایل به امتحان کردن نسخه آزمایشی عمومی این سرویس بودند، ماه پیش فرصت این را داشتند تا برای این کار ثبت‌نام کنند و حال دعوت‌نامه‌هایشان را دریافت کرده‌اند. این افراد حتما باید یک اکانت مایکروسافت، گوشی یا تبلت با اندروید 6 یا بالاتر و مجهز به نسل چهارم بلوتوث و همینطور یک کنترلر ایکس‌باکس وان داشته باشند تا بتوانند ایکس‌کلاد را استفاده کنند. مایکروسافت با SK Telecom در کره جنوبی، T-Mobile در آمریکا و Vodafone در انگلستان همکاری داشته تا ایکس‌کلاد را برای اینترنت موبایل این سرویس‌دهنده‌ها بهینه کند. چودری همچنین اعلام کرده که چنین همکاری‌هایی ادامه‌دار خواهند بود تا بازیکنان بتوانند با انواع و اقسام اینترنت‌ها تجربه خوبی از این سرویس استریم داشته باشند. 


منبع The Verge
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده