// چهار شنبه, ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۴۵

فیل اسپنسر: کلاود گیمینگ فعلا جای کنسول‌ها را نخواهد گرفت

فیل اسپنسر گفته که کلاود گیمینگ یا بازی‌های ابری نمی‌توانند به این زودی‌ها جای کنسول‌‌ها را بگیرند.

فیل اسپنسر، سرپرست بخش ایکس باکس کمپانی مایکروسافت، به‌تازگی در مورد فناوری کلاود گیمینگ یا بازی‌های ابری صحبت‌هایی داشته است. وی گفته است که این فناوری به‌تازگی وارد دنیای بازی‌های ویدیویی شده است و در مراحل ابتدایی خود به‌سر می‌‌برد و باید صبر کرد و دید که آیا تبدیل به یک جهش بزرگ در این صنعت خواهد شد یا تنها تکان کوچکی به آن خواهد داد. اسپنسر گفته که این فناوری به هر شکلی که وارد شود و جای خود را پیدا کند، نمی‌تواند فعلا جایگزین کنسول‌های بازی سنتی شود.

وی در ادامه‌ی صحبت‌های خود گفته است که شخصا فناوری کلاود گیمینگ را یک واقعیت اجتناب‌ناپذیر می‌داند که در آینده جای خود را پیدا خواهد کرد؛ اما هنوز تا جایگزینی آن با کنسول‌های سنتی راه طولانی در پیش است. اسپنسر گفت که به‌عنوان مثال ویژگی‌های خاص سرویس‌ ابری xCloud مانند راحتی و دسترسی آسان، با قابلیت‌ها و قدرت یک کنسول مانند ایکس باکس وان ایکس، هم‌پوشانی نخواهد داشت و این‌ دو به‌سادگی جایگزین یکدیگر نخواهند شد. بخش‌هایی از صحبت‌های وی را در زیر مطالعه می‌کنید:

در سرویس xCloud ما به‌دنبال ایجاد قابلیت راحتی و آسانی برای شما هستیم تا بتوانید تجربه‌ی ایکس‌باکسی خود را همیشه همراه داشته باشید. به همین علت، روی دستگاه‌های موبایل تمرکز کرده‌ایم که البته تجربه‌ی‌ به‌وجود آمده از آن، با اجرای بازی روی کنسول ایکس باکس وان ایکس برابر نخواهد بود. من نمی‌گویم که شما رزولوشن 8K و نرخ ۱۲۰ هرتز را تجربه خواهید کرد؛ هدف ما از xCloud این نیست. در حقیقت ما به‌دنبال این هستیم که قابلیت راحتی و انتخاب را برای شما روی تلفن همراه‌تان بیاوریم.

اسپنسر در صحبت‌های پیشین خود گفته بود که آینده‌ی xCloud را روشن می‌بیند و اعتقاد دارد که این سرویس می‌تواند به دستاوردهایی برسد که کنسول‌های سنتی نمی‌توانند.

نظر شما در مورد آینده‌ی سرویس‌های ابری چیست؟ آیا ممکن است روزی شاهد غلبه این سرویس‌ها بر کنسول‌های حال حاضر باشیم؟


منبع Gaming Bolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده