نویسنده: رضا علمی
// پنجشنبه, ۲۷ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۲۷

حمایت نیل دراکمن از کارگردان جدید فیلم Uncharted

نیل دراکمن، کارگردان شناخته شده استودیوی ناتی داگ، در توییتی از دان تراختنبرگ، کارگردان جدید فیلم سینمایی Uncharted حمایت کرد.

اواخر ماه گذشته بود که شاون لوی، کارگردان سه گانه فیلم Night at the Museum (شب در موزه) و چند قسمت از سریال Stranger Things (اتفاقات ناآشنا)، که قرار بود وظیفه کارگردانی فیلم Uncharted (آنچارتد) را بر عهده داشته باشد، پروژه ساخت این فیلم را ترک کرد و اعلام شد که او دیگر کارگردانی این فیلم را بر عهده نخواهد داشت. اما کمپانی سونی پیکچرز (Sony Pictures)  بدون تاخیر کارگردان مورد نظرش را پیدا کرد. در خبری که چند روز پیش به‌‌صورت رسمی اعلام شد، دان تراختنبرگ، کارگردان فیلم Ten Cloverfield Lane (شماره ۱۰ خیابان کلاورفیلد)، پس از توافق با کمپانی سونی پیکچرز، کارگردانی فیلم Uncharted را که اقتباسی از مجموعه بازی ویدئویی بسیار محبوب با همین نام است بر عهده گرفته و جانشین لوی در این فیلم خواهد شد.

Neil

این انتخاب، مورد توجه نیل دراکمن، معاون رئیس کمپانی ناتی داگ قرار گرفته و وی در توییتی نظر خود را راجع به کارگردان اعلام کرده است. نیل دراکمن که کارگردانی و نویسندگی بازی Uncharted 4: A Thief's End را بر عهده داشت و در این راه جاش شر و بروس استریلی وی را همراهی می‌کردند، در توییتی از انتخاب دان تراختنبرگ به‌عنوان کارگردان نسخهٔ سینمایی Uncharted تمجید و ابراز رضایت کرد. توییت نیل دراکمن را در این رابطه با هم می‌خوانیم:

من یکی از طرفداران دوآتشه دن هستم. برای دیدن کاری که او قرار است با نیتن دریک انجام دهد هیجان زده هستم.

پیش‌تر شاهد چنین برخوردی از سوی نیل دراکمن راجع به نسخهٔ سینمایی Uncharted نبودیم و وی معمولاً ابراز نظری در این رابطه نمی‌کرد و حمایتی این چنینی از شخصی نداشت. جو کارناهان، نویسندهٔ فیلمنامه نسخهٔ سینمایی Uncharted، پیش‌تر در سخنانی اعلام کرده بود که نیل دراکمن و استودیو ناتی داگ علاقه‌ای به پیشرفت این پروژه ندارند که البته دراکمن ادعای جو کارناهان را رد کرد. اما آنچه مشخص بود، عدم رضایت نیل دراکمن از ساخت فیلمی از این مجموعه بازی بود. دراکمن در آن زمان اعلام کرد که ناتی داگ حتی نمی‌داند که اصلاً این فیلم ساخته خواهد شد یا خیر و در انتها نیز برای عوامل فیلم کمپانی سونی پیکچرز آرزوی موفقیت کرد.

گفتنی است علاوه بر کارگردانی فیلم Ten Cloverfield Lane، تراختنبرگ کارگردانی قسمت Playtest از سریال Black Mirror (آینه سیاه) و قسمت پایلوت سریال The Boys (بویز) را نیز بر عهده داشته است. تام هالند، بازیگر نقش مرد عنکبوتی در دنیای سینمایی مارول، نقش نیتن دریک جوان را در فیلم Uncharted بر عهده دارد. گفته می‌شود که سونی پیکچرز اواخر سال ۲۰۱۹ را برای شروع فیلمبرداری و تولید فیلم Uncharted در نظر گرفته که در آن زمان تور مطبوعاتی و تبلیغاتی فیلم Spider-Man: Far From Home (مرد عنکبوتی: دور از خانه) نیز به پایان رسیده است.

کمپانی سونی پیکچرز در طول سال‌های اخیر همواره به دنبال ساخت یک اقتباس سینمایی براساس مجموعه بازی Uncharted بوده است، اما تاکنون کارگردان‌های زیادی این پروژه را ترک کرده‌اند. علاوه بر شان لوی که آخرین کارگردان این فهرست است، نام‌های دیگری چون دیوید او. راسل، سث گوردون، و نیل برگر، نیز قرار بود کارگردانی فیلم Uncharted را بر عهده داشته باشند، اما مدت کوتاهی بعد این پروژه را ترک کردند. وظیفه نوشتن فیلمنامه این فیلم بر عهده جو کارناهان، کارگردان و نویسنده فیلم‌هایی چون فیلم The Grey (خاکستری) و فیلم The A-Team (تیم آ)، بوده است.

گفتنی است هنوز تاریخی برای اکران فیلم Uncharted اعلام نشده است.


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده