نویسنده: افشین پیروزی
// یکشنبه, ۸ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۰۵

نسخه iOS بازی کلماتیک منتشر شد

بازی کلماتیک که پاییز سال پیش برای اندروید منتشر شده بود، برای iOS هم در دسترس قرار گرفت. 

استقبال زیاد کاربران از بازی‌های سبک ساخت کلمات، باعث شده است تا در چند وقت اخیر شاهد آثار متعددی در این سبک باشیم. بازی کلماتیک یکی از اولین بازی‌های حدس کلمه است که آذر ماه سال ۹۶ منتشر شد. در بازی کلماتیک کاربر با وصل کردن حروف به یکدیگر باید کلمات بامعنی بسازد تا جدول هر مرحله را کامل کند و به مرحله بعدی برسد. در مراحل بالاتر تعداد حروف و کلمات بیشتر می‌شود تا دایره لغات کاربران بیشتر به چالش کشیده و حدس کلمات سخت‌تر شود. همچنین برای این بازی، آپدیت‌های مختلفی منتشر شده است و در جدید‌ترین نسخه هم شاهد بهبود‌هایی مثل تغییر رابط کاربری بودیم. 

نسخه اندروید بازی کلماتیک بیش از ۳۰ هزار کاربر فعال دارد و کاربران گوشی‌های اپل را هم به خود علاقه‌مند کرده بود و با توجه به درخواست‌های فراوان، سرانجام بازی کلماتیک برای گوشی‌های آیفون هم منتشر شد. 

از ویژگی‌های کلماتیک نسبت به سایر بازی‌های مشابه می‌توان به سبک گرافیک خاص آن که راوی داستانی از ماجراجویی‌های مادربزرگ و پدربزرگ است و داشتن جدول امتیازات اشاره کرد. در ماه‌های اخیر به دلیل علاقه مردم به این سبک از بازی‌ها، آثار زیادی منتشر شده‌اند، اما به دلیل شرایط فعلی ایران و تحریم‌ها انتشار نسخه iOS برای توسعه‌دهندگان چالش‌های زیادی به همراه داشته است که در حال حاضر، سیب‌اپ تا حدی این مشکلات را حل کرده است. از میان بازی‌های برتر سبک کلمات، بازی‌ فندق برای سیستم عامل iOS منتشر شده بود و کلماتیک هم مهر ماه ۹۷ در سیب اپ منتشر شد. استودیو نردبان اندیشه فردا با وجود تعداد کاربران بالا، هنوز نسخه iOS آمیرزا را منتشر نکرده است و اگر منتظر نسخه iOS آمیرزا هستید، کلماتیک می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

هدف از ساخت کلماتیک افزایش دایره لغات و تقویت ذهن کاربران به کمک بازی و سرگرمی است و کاربران می‌توانند با کلمه بازی اوقات کسل کننده خود را به اوقاتی شاد همراه با یادگیری تبدیل کنند. همچنین، کاربران می‌توانند این بازی را به صورت دسته جمعی همراه با خانواده و دوستان انجام بدهند و در کنار هم از بازی لذت ببرند.

به‌روزرسانی در تاریخ ۲۶ شهریور ۱۳۹۸: بازی کلماتیک به صورت رسمی در پلتفرم iOS و از طریق اپ استور در دسترس قرار گرفت.

دانلود بازی اندروید و آیفون کلماتیک


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده