نویسنده: آریا بهپور
// شنبه, ۱۰ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۰۱

تعداد بازیکن‌های Final Fantasy XIV به بیش از ۱۴ میلیون نفر رسید

پنج سال بعد از انتشار Final Fantasy XIV: A Realm Reborn، تعداد افراد ثبت نام کرده در این بازی از مرز ۱۴ میلیون نفر گذشت.

کمپانی اسکوئر انیکس (Square Enix) خبر از ثبت نام بیش از ۱۴ میلیون کاربر در بازی Final Fantasy XIV داده است. هر چند این عدد با در نظر گرفتن کاربرانی محاسبه شده که اکانت آزمایشی ساخته‌اند ولی باز هم رقم بسیار چشمگیر و بزرگی است، مخصوصاً وقتی به یاد بیاوریم که این اثر اسکوئر انیکس در ابتدا به چه شکل فاجعه‌آمیزی و با چه شرایطی منتشر شده بود؛ بازی‌ای که نائوکی یوشیدا و تیم او توانستند به بهترین شکل ممکن آن را از یک اثر بی‌کیفیت و پر ایراد به یکی از منحصربفردترین MMORPGهای بازار تبدیل کنند.

اعلام این خبر با پنجمین سالگرد انتشار فاینال فانتزی 14 همراه شده که در ۲۷ آگوست ۲۰۱۳ برای کامپیوتر و پلی استیشن 3 منتشر شده بود. البته این نسخه اولین بازی با چنین عنوانی نبود و سه سال قبل از آن در ۳۰ سپتامبر ۲۰۱۰ بود که نسخه اولیه فاینال فانتزی 14 عرضه شد؛ بازی‌ای که با شکست سنگینی همراه بود و این روزها کمتر کسی علاقه‌ای به صحبت در مورد آن دارد.

یوشیدا در ارتباط با پنجمین سالگرد انتشار Final Fantasy XIV: A Realm Reborn در مورد بازی محبوب خود بیانیه‌ای به شرح زیر داده است:

هرچند نسخه اصلی فاینال فانتزی 14 نتوانست در حد انتظارات عمل کند، ولی ما توانستیم با پشتیبانی رسانه‌ها، همکاران خود و البته بازیکن‌های وفادارمان، نسخه A Realm Reborn را در سال ۲۰۱۳ منتشر کنیم. بازی‌ای که باعث شد فاینال فانتزی 14 یک بار دیگر متولد شود و در پنج سال گذشته به جایی برسد که اکنون می‌بینیم و نمی‌دانم چگونه بابت این حمایت از شما تشکر کنم.

همه ما در تیم‌های تولیدی و عملیاتی اسکوئر انیکس از زمان عرضه A Realm Reborn با تمام توان خود برای بهبود بازی تلاش کرده‌ایم و هر جایی هم که قدم اشتباهی برداشته‌ایم، این شما جنگجویان نور بوده‌اید که ما را به ادامه مسیر امیدوار کرده‌اید.

تجربه‌های تازه و داستان‌های حماسی بیشتری برای فاینال فانتزی 14 تدارک دیده شده است که دوست داریم آن‌ها را در آینده با شما به اشتراک بگذاریم. این روزها سخت‌تر از همیشه در حال کار روی بازی هستیم تا آن را بیش از پیش گسترش دهیم و بازیکن‌ها را با ماجراهای بیشتری همراه کنیم که در آن‌ها کنار هم قرار گیرند و به یکدیگر کمک کنند.

فاینال فانتزی 14 نتیجه اشتیاق و تعهد همه ما است، از جمله شما جنگجویان نور که امیدواریم در ادامه هم ما را در این مسیر پشتیبانی کنید.

فاینال فانتزی 14 بعد از انتشار برای کامپیوتر و پلی استیشن 3، در سال ۲۰۱۴ برای پلی استیشن 4 عرضه شد و یک سال بعد هم نسخه مک OS X آن از راه رسید.


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده