نویسنده: فریده صالحی
// جمعه, ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۱۵

فیلم بتمن به داستان گذشته این شخصیت نخواهد پرداخت

مت ریوز، کارگردان فیلم بتمن (Batman) به‌تازگی جزئیات جدیدی از این اثر منتشر کرد و گفت که قرار نیست این فیلم اختصاصی، به گذشته‌ی شخصیت بتمن و بروس وین بپردازد.

مدت زیادی است که پروژه جدید مت ریوز یعنی فیلم The Batman (بتمن) معرفی شده اما تا به امروز جزئیات زیادی از طرف خودِ عوامل به طور رسمی اعلام نشده است. حال به نظر می‌رسد که برخی موارد کمی نسبت به قبل، قابل لمس‌تر شده‌اند. در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، مت ریوز در مکالمه‌ی کوتاه خود درباره فیلمنامه‌ی این اثر صحبت کرد. او در این مصاحبه اطلاعات بیشتری را نسبت به قبل برای طرفداران آشکار کرد؛ هرچند که باز هم این اطلاعات آنقدری که طرفداران انتظارش را داشتند، نیست.

برای مدت کوتاهی، تمامی خبرهایی که حول محور این فیلم منتشر می‌شدند، به این موضوع اشاره داشتند که فیلم اقتباسی جدید مت ریوز قرار است براساس خط داستانی کتاب کمیک Year One باشد؛ خط داستانی‌ای که به گذشته‌ی بتمن بازمی‌گشت و داستان‌های قدیم او را به تصویر می‌کشید. اما حالا مثل اینکه اوضاع فرق می‌کند؛ سایت خبری اسلش فیلم گزارش کرده که ریوز به طور کامل این ادعا را رد کرده است. او در این مصاحبه، اینگونه درباره پروژه جدید خود صحبت کرد:

ما هیچ کتاب کمیک خاصی را مد نظر نداریم. کتاب کمیک Year One یکی از چندین کتاب کمیکی است که من عاشق آن هستم. ما قطعا فیلم بتمن را براساس کتاب سال اول نمی‌سازیم. این موضوع هیجان‌انگیز است که ما به طور خاص روی یک داستان به‌خصوص تمرکز کنیم که برای او تعریف شده و بسیار شخصی به داستان او می‌پردازد. بدیهی است که ما نمی‌خواهیم در فیلم خود یک گذشته، خاستگاه یا چیزی شبیه به این را کار کنیم.

مت ریوز در ادامه صحبت‌های خود درباره تن و لحنی که دوست دارد در فیلم بتمن بسازد صحبت کرد و گفت:

ما در حال نوشتن داستانی هستیم که قطعا درباره بتمن است. اگرچه ما سعی می‌کنیم داستانی بنویسیم که احساسی و عاطفی باشد، اما با این حال این داستان واقعا درباره او و همچنین بزرگ‌ترین کارآگاه دنیا بودن است. این داستان درباره تمام چیزهایی است که حداقل زمانی که من کودک بودم، باعث شد که با تمام وجود عاشق بتمن شوم. ما قصد داریم داستانی از بتمن را به تصویر بکشیم که او در حال تحقیق و بررسی یک پرونده‌ی خاص است و همین موضوع باعث می‌شود که ما به درون شهر گاتهام و دنیای پر از جرم و جنایتِ آن برویم.

ریوز همچنین در ادامه‌ی صحبت‌های خود، درباره این موضوع حرف زد که چگونه این فیلم مناسب نسخه‌ی بزرگ‌تر دنیای سینمایی دی سی خواهد بود. در ابتدا قرار بود بن افلک کارگردانی این فیلم اختصاصی و مورد انتظار را بر  عهده داشته باشد، اما این بازیگر از همان زمان از کارگردانی و نویسندگی این پروژه کنار کشید و قرار شد تنها وظیفه‌ی بازیگری را بر عهده داشته باشد. با این حال، حالا مشخص نیست که آیا اصلا در این اثر ظاهر می‌شود یا خیر. در این مصاحبه، از ریوز درباره حضور بن افلک در نقش شخصیت بتمن پرسیده شد اما او به این سوال پاسخی نداد. در عوض او اینگونه گفت:

راه‌هایی وجود دارد که همه‌ی آنها به کمپانی دی سی و همچنین دنیای دی سی متصل می‌شود.

مت ریوز تا به امروز در پروژه‌های زیادی حضور داشته، اما بیشتر از همه به خاطر کارگردانی فیلم Cloverfield (کلاورفیلد) و همچنین دو قسمت آخر سری فیلم Planet of the Apes (سیاره میمون‌ها) معروف شده است. با توجه به اینکه ما تا به امروز نسخه‌های مختلفی از شخصیت بتمن را در صفحه نمایش تلویزیونی و همچنین سینمایی مشاهده کردیم، اینکه در این فیلم این فرصت پیش بیاید تا این شخصیت را در قالب یک کارآگاه چشمگیر ببینیم، بسیار هیجان‌انگیز به نظر می‌رسد.


منبع gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده