// چهار شنبه, ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۲

معرفی بازی Titan Quest: یک نقش آفرینی کلاسیک

بازی Titan Quest یک اثر کلاسیک است که برای گوشی‌های همراه بازسازی شده و توانسته است تجربه یک نقش آفرینی خوش‌ساخت را ارایه دهد.

بازی Titan Quest برای علاقه‌مندان به بازی‌های نقش‌آفرینی گنجی بسیار ارزشمند به‌حساب می‌آید. اثری کاملا کلاسیک که در اصل دوازده سال پیش عرضه شد و حالا برای گوشی‌های همراه نیز در دسترس قرار گرفته است. البته بازی در زمینه داستان اصلی‌اش شاید حرف چندانی برای گفتن نداشته باشد. با این‌که داستان در دنیای اساطیری یونان در جریان است شاهد ماجرایی حماسی و درگیر کننده نخواهید بود. سازنده‌ها همین بهانه که موجودات وحشی اساطیری به انسان‌های فانی حمله‌ور شده‌اند را برای آغاز ماجراجویی قهرمان کافی دانسته‌اند.

برای ورود به بازی می‌بایست ابتدا شخصیت مورد نظرتان را از نظر نام، رنگ لباس و جنسیت تعیین کنید. می‌توان گفت برای یک اثر نقش‌آفرینی این موارد محدود، بسیار کم هستند. بازی با دوربین ایزومتریک روایت می‌شود اما بازی به شما اجازه نمی‌دهد که با لمس کردن نقطه‌ای روی زمین کاراکترتان را حرکت دهید بلکه حتما می‌بایست از دسته‌ی مجازی روی تصویر استفاده کرد. متاسفانه عملکرد این دسته نیز چندان دقیق نیست و خیلی مواقع پیش می‌آید که جهت‌یابی اشتباه صورت می‌گیرد. همچنین تقریبا همیشه پس از برداشتن دست از روی صفحه، شخصیت اصلی بازهم مقداری به راه رفتن ادامه می‌دهد. با توجه به این کنترل پر ایراد بهتر است که دوربین در بیش‌ترین حالت دورنمایی قرار بگیرد. به‌خصوص که رابط کاربری بازی نیز شلوغ است و همچنین تسلط شما به محیط پیرامونی افزایش می‌یابد. البته نقشه‌ی کوچک بازی هم اطلاعات مفیدی در اختیار شما قرار می‌دهد. در این نقشه محیط‌های اکتشاف نشده سیاه هستند و نقاط مهم با علامت‌های مختلف مشخص شده‌اند. البته متاسفانه برای گوشی‌های همراه چنین نقشه‌ای زیادی ریز است و ایراد دیگر این‌که علامت ماموریت‌هایی که به اتمام رسانده‌اید حذف نمی‌شوند که این ممکن است شما را به اشتباه بیندازد.

titan quest

پیش‌تر گفتیم که داستان بازی جذابیت چندانی ندارد اما نباید از حق بگذریم که توسعه‌دهنده‌های بازی برای تک‌تک ماموریت‌ها زحمت زیادی کشیده‌اند. در این بازی حتی برای مراحل جانبی دیالوگ ضبط شده و دیالوگ‌های نوشته شده و مطالبی که بیان می‌شوند نیز در نوع خود جالب هستند تا به انجام درخواست‌های مردم ترغیب شوید. هرچند به طبع در چنین بازی‌ای تقریبا همه‌چیز به برداشتن آیتمی خاص یا نابودی دشمنان خلاصه می‌شود. اما همین دشمنان و آیتم‌ها، بسیار متنوع و پرتعداد هستند که هرکدام ویژگی‌های منحصربه‌فرد خویش را دارند.

مبارزات بازی ساده هستند

البته مبارزات بازی بسیار ساده هستند. تولیدکننده بازی مدعی است که این اثر در زیر مجموعه سبک Hack and slash هم قرار دارد اما واقعا شما برای اجرای اعمال استانداردی که در آن نوع بازی‌ها یافت می‌شود امکانات خاصی در اختیار ندارید. چراکه در نهایت هر سلاحی هم که در دست داشته باشید می‌بایست تنها یک دکمه را نگه دارید تا قهرمان بازی خودش با ضرباتی که چندضرب خاصی هم ندارند موجودات درون بازی را بکشد. چیزی که اغلب، سرنوشت مبارزات را  تعیین می‌کند، نه مهارت در مبارزه، بلکه انتخاب کلاس‌ها و قدرت‌های مناسب در زمان افزایش تراز و مدیریت صحیح لیست آیتم‌هایی است که جمع‌آوری کرده‌اید. البته این‌که از میان کلاس‌های موجود در بازی کدام را انتخاب کنید یا این‌که از میان صفاتی مانند سلامتی، قدرت بدنی، هوشمند و... کدام را انتخاب کنید شاید بیش‌تر به سلیقه شما و تجربیات قبلی‌تان از بازی‌های نقش‌آفرینی بستگی داشته باشد. همچنین بازی بر روی درجه سختی معمولی آن‌قدر چالش‌برانگیز نیست که بتوان گفت انتخاب یک صفت یا قدرت اشتباه ممکن است سرنوشت شما را تغییر دهد.

titan quest

چیزی که بیش از همه برای موفقیت در بازی اهمیت دارد مدیریت صحیح آیتم‌ها است. در Titan Quest تعداد کثیری آیتم‌ها برداشتنی وجود دارد که از درون جعبه‌ها یا دشمنان کشته شده به روی زمین می‌ریزند. این‌که در میان این خیل عظیم کدام یک را انتخاب کنید تا در جایگاه محدود اموالتان قرار دهید و از آن‌ها استفاده کنید می‌تواند حقیقتا چالش‌برانگیز باشد اما ضروری است.

بازی از نظر فنی قابل‌قبول است. محیط جهان باز، پوشش‌های گیاهی گوناگون، گردش کامل شبانه‌روز و نورپردازی پویا، شهرهای بزرگ و... همه تایید کننده این گزاره هستند. البته اگر دوربین بازی را بزرگ‌نمایی کنید‌ بافت مدل‌های سه‌بعدی شاید کمی آزاردهنده به نظر برسند.

درمجموع می‌توان گفت بازی Titan Quest اثر ارزشمندی است و با توجه به وسعتی که دارد می‌تواند ده‌ها ساعت شما را سرگرم کند. اما به علت شلوغی رابط کاربری، انجام بازی روی گوشی‌هایی با صفحه نمایش کوچک توصیه نمی‌شود.

دانلود بازی Titan Quest


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده