نویسنده: علی گودرزی
// جمعه, ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۳۱

سود ۹۳ میلیون دلاری بازی Fallout Shelter از پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای

طبق اخبار منتشر‌شده، بازی Fallout Shelter از خرید‌های درون برنامه‌ای سودی ۹۳ میلیون دلاری به‌دست آورده است. 

امروز در جدیدترین اخبار بازی و با توجه به گزارشاتی که کمپانی SensorTower همراه با بلاگ Gamasutra منتشر کرده‌ است، متوجه شدیم که بازی Fallout Shelter، اثر استودیو بتسدا، توانسته از مبالغ به‌دست آمده از پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای کاربران از طریق درگاه‌های گوگل پلی و iOS، سودی بالغ بر ۹۳ میلیون دلار به جیب بزند! طبق گزارشات موجود، این مبالغ از فروش مواردی همچون Lunch Boxهای داخل بازی و موراد این‌چنینی که برای به‌دست آوردنشان باید پول واقعی پرداخت کرد، حاصل شده است.

طبق گزارشات موجود، درآمد حاصل از پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای بازیکنان در بازی Fallout Shelter در تاریخ ۱۵ جولای سال جاری (۲۴ تیر) حدود ۲۱۲ هزار دلار بوده است و بعد از ۲۳۷ هزار دلاری که این کمپانی در تاریخ ۱۴ سپتامبر سال ۲۰۱۵ (۲۳ شهریور) به‌دست آورد، بیشترین میزان سود حاصل شده از یک بازی ویدیویی بود. در به‌دست آمدن این آمار، فروشگاه iOS حدود ۴۹ درصد و گوگل پلی حدود ۵۱ درصد تاثیر داشته‌اند. هم چنین در این گزارشات آمده که حدود ۵۹ درصد از درآمد بازی Fallout Shelter از پرداخت‌های انجام شده توسط مشترکان ساکن در آمریکا صورت گرفته است.

اگر این بازی در ادامه‌ی فعالیتش چنین میزان درآمدی را بتواند حفظ بکند، پیش‌بینی می‌شود که در پایان سال مبلغی بالغ بر ۱۰۰ میلیون دلار بتواند سود کند. این بازی در سپتامبر سال گذشته‌ی میلادی (شهریور-مهر ۹۶) ۱۰۰ میلیون بار دانلود شد.

این درآمد ۹۳ میلیون دلاری تنها از بررسی نسخه‌های iOS و اندروید بازی Fallout Shelter به‌دست آمده است. این بازی برای کنسول‌های ایکس باکس وان، نینتندو سوییچ، پلی استیشن 4 و پی سی هم منتشر شده و با احتساب مبالغ به‌دست آمده از این نسخه‌ها، کمپانی بتسدا چیزی بیش از ۹۳ میلیون دلار از بازی سود کرده است.

به نظر می‌رسد که محبوبیت و سودرسانی بالای Fallout Shelter، کمپانی بتسدا را بیش از پیش در مسیر ساخت بازی‌های موبایل قرار داده است و خبر ساخته شدن بازی The Elder Scrolls: Blades برای گوشی‌های هوشمند، چنین موضوعی را تایید می‌کند. هنوز اطلاعات زیادی از این بازی در دسترس نیست اما، به احتمال زیاد در این بازی هم مواردی وجود خواهند داشت که با پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای قابل خرید باشند.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده