نویسنده: مهدی اسدی
// جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۱۵

بازی Suicide Squad باعث ضرر هنگفت برادران وارنر شد

عرضه‌ی ناامیدکننده بازی Suicide Squad: Kill The Justice League به کاهش ۲۰۰ میلیون دلاری سودآوری شرکت برادران وارنر منجر شد.

شرکت Warner Bros. Discovery یک‌بار دیگر به اظهارنظر درباره عملکرد مالی بازی Suicide Squad: Kill the Justice League پرداخت که از زمان عرضه نه‌چندان موفقیت‌آمیز و ضعیف‌تر از حد انتظار خود، مورد انتقاد مخاطبان و منتقدان قرار گرفته است. دیوید زاسلاو، مدیرعامل برادران وارنر در جریان این گزارش اعلام کرد که عملکرد ضعیف بازی Kill the Justice League باعث کسری بودجه کل بخش استودیوهای بازی‌سازی شرکت شده است. این ارقام حتی از حوزه‌ی گیمینگ فعالیت‌های شرکت نیز فراتر رفته و تا بخش‌های فیلم و تلویزیون را تحت تأثیر قرار داده است.

دیوید زاسلاو گفت Suicide Squad عرضه «ناامیدکننده‌ای» داشت که باعث می‌شود تا دوره سه‌ماهه سختی را نسبت‌به سال گذشته در پیش داشته باشیم؛ چراکه عرضه بازی Hogwarts Legacy در ماه فوریه ۲۰۲۳ به موفقیت بزرگی برای آن‌ها تبدیل شده بود و با مقایسه‌ی این دوره با سال گذشته، پسرفت چشم‌گیری صورت گرفته است. درواقع هاگوارتس لگسی به پرفروش‌ترین بازی آمریکا در سال ۲۰۲۳ تبدیل شد و حتی از Call of Duty: MW3 نیز پیشی گرفت.

گانار ویدنفلز، مدیر مالی برادران وارنر دیسکاوری نیز با ارائه‌ی توضیحات بیشتر اعلام کرد که با مقایسه Hogwarts Legacy و Kill the Justice League، «تاثیر ۲۰۰ میلیون دلاری» آن را در سوددهی شرکت در طول این سه‌ماهه مشاهده خواهیم کرد. او در ماه فوریه و در زمان انتشار گزارش مالی قبلی شرکت نیز اعلام کرده بود که روزهای سختی در پیش است و فروش ضعیف بازی جوخه انتحار «تجارت ما را در مقایسه‌های سالانه در وضعیت دشواری قرار می‌دهد.

هنرنمایی هارلی کوئین در بازی Suicide Squad: Kill the Justice League

یکی از مشکلات بازی Suicide Squad: Kill the Justice League انتظارات بالایی بود که از این بازی وجود داشت؛ انتظاراتی که استودیوی راک‌استدی و این بازی نتوانستند آن‌ها را برآورده کنند و درنتیجه تعداد بازیکنان آن حداقل روی پلتفرم پی‌سی با ریزش ناگهانی شدیدی مواجه شد.

جی.بی پرت، رئیس بخش گیمینگ برادران وارنر پس از عملکرد ضعیف Suicide Squad اعلام کرد که تمرکز شرکت به‌جای عرضه آثاری که صرفا یک‌مرتبه روی کنسول‌های بازی عرضه می‌شوند، باید روی مجموعه بازی‌های اصلی آن‌ها معطوف شود و حداقل تعدادی از آن‌ها به پلتفرم موبایل و فضای Free-to-Play آورده شوند تا با ادامه سرمایه‌گذاری بلندمدت در بازی‌های لایو-سرویس که گیمرها تجربه و برای آن‌‌ها پول هزینه می‌کنند، بخشی از این زیان جبران شود.

شماری از بازی‌هایی که توسط شرکت وارنر در دست ساخت هستند، شامل Harry Potter Quidditch و بازی Wonder Woman است که توسط سازندگان Shadow of Mordor در دست ساخت است.


منبع gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده