نویسنده: فریده صالحی
// جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۳۰

معرفی سریال انگل: خاکستری (Parasyte: The Grey) | انگلی فراگیر، شبیه به ونوم

سرویس استریم نتفلیکس به‌تازگی سریالی کره‌ای به نام Parasyte: The Grey (انگل: خاکستری) را پخش کرده که براساس یک سری مانگا ساخته شده است و رضایت ۱۰۰٪ منتقدان را دارد.

در سال ۱۹۸۹ بود که اولین‌بار سری مانگای Parasyte منتشر شد؛ مجموعه‌ای ژاپنی که ژانر ترسناک و علمی تخیلی داشت. این سری کتاب مصور، داستانِ شینیچی ایزومی، دانش‌آموز دبیرستانی را دنبال می‌کرد که قربانی تلاش ناموفق یک ارگانیسم انگلی برای تسلط بر مغزش می‌شود. در عوض این انگل بازوی او را آلوده می‌کند و تحت کنترل خود در می‌آورد. این سری مانگا آنقدر محبوب شد که به‌صورت ۲ اثر سینمایی و لایو اکشنی در ژاپن اقتباس شد؛ یکی در سال ۲۰۱۴ و یکی در سال ۲۰۱۴. یک انیمه تلویزیونی هم با نام Parasyte -the maxim- ساخته و در ۲۰۱۴-۲۰۱۵ در ژاپن پخش شد.

تا اواسط سال ۲۰۲۲، این مانگا بیش از ۲۵ میلیون نسخه فروخت و به یکی از پرفروش‌ترین سری مانگاهای تاریخ تبدیل شد. به همین ترتیب هم یکی از محبوب‌ترین آثار مصور ژاپنی محسوب می‌شود. بعد از گذشت این همه سال، سرویس استریم نتفلیکس به سراغ این پروژه رفت و ساخت سریال Parasyte: The Grey (انگل: خاکستری) را آغاز کرد. این سریال که در ابتدا با نام The Grey شناخته می‌شد، با همکاری یون سانگ-هو و ریو یانگ جی ساخته شد که وظیفه‌ی نگارش فیلمنامه و کارگردانی را برعهده داشتند. یون سانگ-هو همان کسی است که در سال ۲۰۱۶ فیلم Train to Busan (قطار بوسان)، انیمیشن Seoul Station (ایستگاه سئول) و در سال ۲۰۲۰ فیلم Peninsula (شبه‌جزیره) و دیگر آثار را ساخته بود.

جون سو نی در نقش جونگ سو-این، کو کیو-هوان در نقش سول کانگ-وو و لی جونگ-هیون در نقش چوی جون-کیونگ، بازیگران اصلی‌ای هستند که در سال انگل: خاکستری ایفای نقش می‌کنند. «انگل‌ها در میان ما پنهان هستند.» گروهی از موجودات انگلی مرموز از فضای بیرونی به روی زمین می‌افتند و شروع به استفاده از انسان‌ها به‌عنوان میزبان می‌کنند؛ آن‌ها را می‌کشند و کاملاً آن‌ها را به موجوداتی منحصربه‌فرد تبدیل می‌کنند که می‌توانند سرشان را به هر چیزی تبدیل کنند. جونگ سو-این، یک صندوقدار در یک سوپرمارکت است که بعد از ساعت کاری مورد حمله یک مشتری مست قرار می‌گیرد؛ کسی که هنگام خرید با این دختر درگیر شده بود.

لی جونگ-هیون در نقش چوی جون-کیونگ در سریال Parasyte: The Grey

سو-این بعد از گذشت مدتی در بیمارستان به هوش می‌آید و متوجه می‌شود که مرد مهاجم مرده است. افسر پلیسی به نام کیم چول مین، برای او توضیح می‌دهد که مظنون از وسط بریده شده است. سو این و چول مین با هم پیوندی دارند که مربوط‌به سال‌ها پیش بود، زمانی‌که سو این در مورد پدر بدرفتارش گزارش داد و توسط چول مین نجات پیدا کرد. سو-این در ابتدا متوجه نمی‌شود که چه اتفاقی رخ داده است اما خیلی طول نمی‌کشد که توسط دو انگلی گرفتار می‌شود که به زور از او می‌خواهند که تایید کند یکی از آن‌ها است.

از آنجایی که مرد مست با ضربات چاقو در هنگام درگیری، سو-این را مجروح کرده بود، انگل نتوانسته به‌صورت کامل کنترل بدن این دختر جوان را در دست بگیرد. به همین دلیل هم هم‌زیستی این دو با یکدیگر، با سایر افراد آلوده شده به انگل، تفاوت دارد. این انگل که هایدی نام می‌گیرد، در ناخودآگاه سو-این زندگی می‌کند و تنها برای محافظت از او بیدار می‌شود؛ زیرا نمی‌تواند بدن او را ترک کند. باتوجه‌به رخ دادن چنین فاجعه‌ای، تیم The Grey تشکیل می‌شود تا جامعه را از حملات انگل‌ها نجات دهد؛ آن هم به رهبری چوی جون کیونگ.

آن‌ها در ابتدا در تلاش هستند تا چنین اتفاقی را از اخبار و رسانه‌های اجتماعی دور نگه دارند اما به مرور کار دشوار و غیرممکنی می‌شود. تیم خاکستری یا گری، یک موجود زندانی به نام سگ شکاری دارند که یکی از همین هیولاها محسوب می‌شود؛ هیولایی که جمجمه‌اش را با کلاه خاصی محفوظ نگه داشتند تا بتوانند از او استفاده کنند. این سگ شکاری به گروه گری کمک می‌کند تا انگلی‌های اطراف خودشان را بشناسند؛ زیرا انگل‌ها می‌توانند هم‌نوع‌های خود را در اطرافشان احساس کنند. به مرور زمان مشخص می‌شود که این موجودات و هیولاهای انگلی، برای خودشان روی زمین یک کلیسا و فرقه تشکیل دادند و در تلاش هستند که تعداد خود را بیشتر کنند.

تمام شخصیت‌های اصلی سریال Parasyte: The Grey در کنار هم

جالب است بدانید که منتقدان حسابی سریال Parasyte: The Grey را دوست داشتند و نظرات خوبی برایش ثبت کردند. منتقدان سایت رایتن تومیتوز رضایت ۱۰۰ درصدی خود را ثبت کردند، ۹ هزار بیننده در سال IMDB امتیاز ۷.۲ را به آن دادند و منتقدان سایت متاکریتیک هم میانگین نمره‌ی ۸.۸ را برای این مجموعه به ثبت رساندند. علاوه‌بر این امتیازاتی که ثبت شده، سریال انگل: خاکستری توانست رتبه‌ی بالایی از فهرست ۱۰ سریال برتر جهانی و غیرانگلیسی زبانِ نتفلیکس قرار بگیرد؛ آن هم تنها ۳ روز بعد از پخش شدنش. این سریال در همان هفته‌ی اول ۶.۳ میلیون نفر بیننده داشت و ۳۱.۵ میلیون ساعت هم تماشا شده بود. در هفته‌ی دوم هم همچنان رتبه‌ی بالا خود را حفظ کرد و به ۴۹ میلیون ساعت با ۹.۸ میلیون نفر بیننده رسید.


سریال های مشابه سریال انگل: خاکستری

پوستر رسمی Hellbound

سریال Hellbound

سریال عازم جهنم

  • بازیگران: یو آه-این، کیم هیون جو و پارک جونگ-مین
  • سال پخش: ۲۰۲۱ تاکنون
  • تعداد قسمت‌ها: ۶ قسمت

داستانی در مورد موجودات اخروی که برای صدور فرمان و محکوم کردن افراد به جهنم ظاهر می‌شوند. این رویدادهای فراطبیعی باعث آشفتگی بزرگی می‌شوند و گروه مذهبی The New Truth را قادر می‌سازند تا نفوذ خود را افزایش دهند. بااین‌حال، چند نفر به فعالیت‌های آن مشکوک می‌شوند و شروع به تحقیق در مورد دخالت این گروه در رویدادهای مرموز می‌کنند. داستان این سریال در سال ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۷ در کره جنوبی جریان دارد. این سریال به علت عملکرد فوق‌العاده خوب و موفقیت به‌شدت زیاد، برای فصل دوم هم تمدید شد اما فعلا خبری از زمان پخش آن منتشر نشده است.


تمام شخصیت‌های اصلی سریال gyeongsong creature با بک گراند هیولا

سریال Gyeongseong Creature

سریال هیولای گیونگ سونگ

  • بازیگران: پارک سئو-جون، هان سو-هی و کلودیا کیم
  • سال پخش: ۲۰۲۳ تاکنون
  • تعداد قسمت‌ها: ۱۰ قسمت

سریال، سال ۱۹۴۵ و دورانی را به تصویر می‌کشد که با وجود حضور نیروهای ژاپنی در کره، آن‌ها دیگر همانند قبل قدرت ندارند و روزبه‌روز به قدرت و تعداد نیروهای مقاومت اضافه می‌شود. با اینکه اکثر شهروندان زیر چکمه اقتدارگرایانه ارتش ژاپن هستند، جانگ ته سانگ در حال پیشرفت است. همه، ته سانگ را با لقب «آقای همه چی‌دان» صدا می‌کنند؛ زیرا به‌نظر می‌رسد که او هرکسی را می‌شناسد و از هر اتفاقی خبر دارد. در سوی دیگر ماجرا، دختری به نام یون چه-اوک قرار دارد که به همراه پدر خود به گیونگ سونگ می‌آید و به‌دنبال مادر خود می‌گردد. با کمی پرس‌وجو در شهر، متوجه می‌شود که باید به سراغ آقای همه چی‌دان برود. ته سانگ قبول می‌کند تا از یک طرف به‌دنبال مادر چه-اوک بگردد و از طرف دیگر هم این پدر و دختر، کاری را که ته سانگ به آن‌ها سپرده است، انجام دهند. سپهبد گاتو که قصد دارد به هر طریقی موقعیت خود را حفظ کند و اصلا دوست ندارد برچسب شکست روی ارتش ژاپن بخورد، دست به کارهایی غیرممکن می‌زند. او در تلاش است تا با استفاده از سرم خاصی که ایجاد کرده، ابرسربازی را خلق کند...


خانه شیرین

سریال Sweet Home

سریال خانه شیرین

  • بازیگران: سونگ کانگ، لی جین ووک و لی سی یونگ
  • سال پخش: ۲۰۲۰
  • تعداد قسمت‌ها: ۱۶ قسمت

چا هیون سو، پسرک جوانی است که با مشکلات خانوادگی دست‌وپنجه نرم می‌کند. درست اندکی بعد از اینکه به یک آپارتمان جدید نقل‌مکان می‌کند، سروکله هیولاهای عجیبی پیدا می‌شود که درصدد ازبین‌بردن بشریت هستند. حالا هیون سو و اهالی ساختمان جدیدش، در ساختمان گیر افتاده‌اند و مجبورند برای بقا به یکدیگر بپیوندند و دربرابر هیولاها بجنگند. داستان این سریال اقتباسی، درباره ساکنان یک آپارتمان قدیمی است که بعد از یک حمله آخرالزمانی، هرکدام به‌نوعی برای بقا می‌جنگند.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده