نویسنده: رضا علمی
// پنجشنبه, ۳ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۱۵

دو بازیگر دیگر به فیلم مولان پیوستند

کمپانی والت دیزنی ران یوآن و آتکارش آمبودکار را به لیست بازیگران فیلم لایو اکشن Mulan اضافه کرد.

تیم بازیگری فیلم لایو اکشن Mulan (مولان) کمپانی والت دیزنی (Walt Disney) در حال تکمیل شدن است و دو بازیگر دیگر نیز به لیست بازیگران فیلم مورد انتظار این کمپانی اضافه شده‌اند؛ ران یوآن و آتکارش آمبودکار دو بازیگر انتخاب‌شده برای حضور در فیلم اکشن Mulan، به کارگردانی نیکی کارو هستند.

ران یوآن و آتکارش آمبودکار، دو بازیگر جدیدی هستند که قرار است در کنار لیو ییفئی، بازیگر چینی که با نام کریستال لیو نیز شناخته می‌شود، در فیلم مولان حضور داشته باشند. داستان انیمیشن ابتدایی Mulan در مورد دختری با نام هوآ مولان، جنگجوی افسانه‌ای چینی بود که برای دفاع از کشورش تصمیم می‌گیرد هویت خود را پنهان کند و به‌جای پدر مریض خود وارد کارزار شود. انیمیشن Mulan یکی از آثار متفاوت کمپانی والت دیزنی بود و این انیمیشن را می‌توان تغییردهنده‌ٔ آثار کلیشه‌ای‌شدهٔ کمپانی دیزنی دانست. انیمیشن Mulan داستانی جدی‌تر را به تصویر کشید و دیگر خبری از افسانه‌های شاه و پریان و متل نبود. این‌طور که به نظر می‌رسد اقتباس جدید شباهتی حتی به فیلم ابتدایی ندارد و موزیکال نیز نخواهد بود.

پس از اعلام ساخت این فیلم، گروه‌های اجتماعی بسیاری خواستار حضور بازیگران چینی در پروژهٔ جدید کمپانی والت دیزنی شدند؛ به عقیدهٔ این افراد از آنجایی که داستان این فیلم برگرفته از کهن داستانی چینی است، از همین روی باید از بازیگران چینی در این فیلم استفاده شود. در ابتدا والت دیزنی مشکلی با این قضیه نداشت، اما به نظر می‌رسد در نهایت انجام این کار ممکن نبود و بازیگران دیگر کشورها نیز نقشی را در این فیلم خواهند داشت. جدای از موضوع کارگردانی فیلم Mulan، قسمت جالب ماجرا اینجا است که سه نویسنده از مجموع چهار نویسندهٔ این فیلم زن هستند و خوشحالیم کمپانی والت دیزنی در این زمینه کمی فضا را برای حضور هرچه بیشتر زنان در پشت صحنه فراهم آورده است.

Uktarsh

طبق گزارش سایت دِدلاین، آتکارش آمبودکار قرار است در فیلم لایو اکشن Mulan نقش شخصیتی فریبکار و حیله‌گر به نام اسکاث را ایفا کند و ران یوآن نیز ایفاگر نقش شخصیتی به نام ژیانگ خواهد بود که نفر دوم هنگ امپراتوری محسوب می‌شود. این دو شخصیت در فیلم ابتدایی حضور نداشتند و به نظر می‌رسد ریک جافا و آماندا سیلور، تغییراتی در بازنویسی فیلمنامهٔ اصلی که نگارش آن بر عهدهٔ الیزابت مارتین و لورن هینک بوده است، ایجاد کرده‌اند. پیش‌تر سایت هالیوود ریپورتر (THR) در گزارشی از اضافه شدن جت لی، بازیگر سه قسمت فیلم The Expendables (بی‌مصرف‌ها) و فیلم The Mummy: Tomb of the Dragon Emperor (مومیایی: مقبره امپراتور اژدها) و گونگ لی، بازیگر فیلم Memories Of A Geisha (خاطرات یک گیشا)، به جمع بازیگران فیلم Mulan خبر داده بود؛ جت لی در حال انجام مذاکرات نهایی برای بازی در نقش امپراطور چین است. دانی ین، بازیگر فیلم Rogue One: A Star Wars Story (روگ وان: داستانی از جنگ ستارگان)، نیز به جمع بازیگران این فیلم لایو اکشن برای بازی در نقش فرمانده تانگ پیوسته بود.

آتکارش آمبودکار قرار است در فیلم لایو اکشن Mulan نقش شخصیتی فریبکار و حلیه‌گر به نام اسکاث را ایفا کند و ران یوآن نیز ایفاگر نقش شخصیتی به نام ژیانگ خواهد بود که نفر دوم هنگ امپراتوری محسوب می‌شود

با وجود اینکه ران یوآن و آتکارش آمبودکار چندان در میان سینمادوستان مطرح نیستند، اما کارنامهٔ بدی ندارند. آتکارش آمبودکار بیشتر برای بازی در سریال The Mindy Project (پروژه میندی) و ایفای نقش شخصیت ریشی لاهیری، برادر میندی لاهیری شناخته می‌شود. وی در فیلم Pitch Perfect (پیچ پرفکت) نیز نقشی را بر عهده داشت. ران یوآن نیز به‌عنوان بدلکار در فیلم‌هایی چون Olympus Has Fallen (المپیوس سقوط کرده‌ است) و Red Dawn (طلوع سرخ) حضور داشته است. وی در سریال (مارکو پولو) شبکه نتفلیکس نیز نقش شخصیت آلدون دکر را بر عهده دارد. ران یوآن همچنین نقشی کوتاه در سریال Sons of Anarchy (فرزندان آشوب) شبکه FX بر عهده داشت.

همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم، کارگردانی این فیلم بر عهدهٔ نیکی کارو خواهد بود؛ نیکی کارو، کارگردانی فیلم‌هایی چون Whale Rider (سوارکار نهنگ)، فیلم McFarland, USA (مک‌فارلند، آمریکا) و فیلم North Country (سرزمین شمالی) را در کارنامه دارد.

منابع نزدیک به دیزنی اعلام کردند فیلم Mulan که حالا در مرحله پیش تولید قرار دارد، بیش از ۲۹۰ میلیون دلار بودجه خواهد داشت. طبق گزارش‌ها، صحنه‌های فیلمبرداری این فیلم بسیار عظیم خواهد بود و مراحل طراحی و ساخت صحنه‌ها نیز هزینه زیادی خواهند داشت. صحنه‌‎های فیلمبرداری این فیلم توسط افرادی تولید خواهد شد که صحنه‌های فیلم Thor: Ragnarok را خلق کردند.

فیلم Mulan، تنها یکی از فیلم‌های لایو اکشن دیزنی است که براساس انیمیشن یا فیلم‌های قدیمی آن در دست ساخت است. فیلم Aladdin (علاالدین)، فیلم Dumbo (دامبو)، فیلم The Lion King (شیر شاه)، فیلم The Sword in the Stone (شمشیر در سنگ)، فیلم The Little Mermaid (پری دریایی کوچولو)، فیلم Pinocchio (پینوکیو)، فیلم Maleficent 2 (مالیفیسنت ۲) و فیلم Cruella (کروئلا)، از جمله فیلم‌هایی هستند که براساس انیمیشن‌های قدیمی و کلاسیک دیزنی طی چند سال آینده تولید و منتشر خواهند شد. همچنین دیزنی در حال ساخت فیلم Peter Pan (پیتر پن) است که دیوید لاوری، کارگردان فیلم Pete's Dragon (اژدهای پیت)، کارگردانی این فیلم را بر عهده خواهد داشت.

Yuan

یادآوری می‌کنیم آخرین لایو اکشن کمپانی والت دیزنی، فیلم Beauty and the Beast (دیو و دلبر) بود. این فیلم با بودجه‌ای معادل ۱۶۰ میلیون دلار تولید شد و در نهایت به فروش خیره‌کنندهٔ یک میلیارد و ۲۶۴ میلیون دلاری در گیشه دست پیدا کرد. کارگردانی فیلم Beauty and the Beast بر عهده بیل کاندن بوده است. در این فیلم بازیگرانی چون اما واتسون، دن استیونز، لوک ایوانز، کوین کلاین، جش گد، یوان مک‌گرگور، استنلی توچی، آدرا مک‌دانلد، گوگو امبتارا، ایان مک‌کلن و اما تامسون حضور داشتند و به ایفای نقش پرداختند.

فیلم Mulan قرار است در تاریخ ۲۷ مارس ۲۰۲۰ (۸ فروردین‌ماه ۱۳۹۹) روی پرده‌ٔ سینما برود.

 


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده