// چهار شنبه, ۲ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۴۵

دستاوردهای سونی در سال مالی ۲۰۱۷ معرفی شدند

کمپانی سونی در اقدامی اصلی‌ترین دستاورد‌های سال مالی ۲۰۱۷ و استراتژی‌های سال مالی ۲۰۱۸ را اعلام کرد.

کمپانی Sony در سال ۲۰۱۳ کنسول نسل هشتمی خود یعنی کنسول Playstation 4 را در بازار‌های جهانی عرضه کرد. این کمپانی تا‌کنون بیش از ۷۰ میلیون دستگاه از کنسول مذکور را به فروش رسانده و به‌واسطه آن موفقیت‌ها و دستاورد‌های مختلف و متعددی را به دست آورده است. حال طبق جدید‌ترین اخبار بازی، کمپانی سونی اقدام به اعلام دستاورد‌هایش در سال مالی ۲۰۱۷ و استراتژی‌های سال مالی ۲۰۱۸ کرده است.

روز گذشته جان کودرا، رئیس بخش سرگرمی‌های تعاملی کمپانی سونی، اعلام کرد که کنسول پلی‌استیشن 4 به پایان چرخه‌ی حیات خود نزدیک شده است. نتیجه این امر کاهش فروش کنسول PS4 است که کمپانی سونی قصد دارد با استفاده از سرویس‌های خود افت در‌آمد را جبران کند. کمپانی در گزارش دستاورد‌های اصلی خود اعلام کرده است که شبکه پلی استیشن در سال مالی ۲۰۱۷ بیش از ۸۰ میلیون کاربر فعال ماهیانه داشته است. تعداد کاربران این شبکه در سال مالی ۲۰۱۶ در حدود ۷۰ میلیون نفر بوده است.

در بخش دیگری از گزارش سونی از افزایش ۲۹ درصدی اعضای سرویس Playstation Plus (پلی استیشن پلاس) در سال مالی ۲۰۱۷ گفته شده است. سرویس مذکور در سال مالی ۲۰۱۷ دارای ۳۴.۲ میلیون عضو است که این رقم در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ به ترتیب ۲۰.۸ و ۲۶.۴ میلیون کاربر گزارش شده است. در رابطه با سومین دستاورد اصلی کمپانی سونی در بخش بازی‌ها و سرویس‌های مبتی بر شبکه در سال مالی ۲۰۱۷، این کمپانی اعلام کرده است که دارندگان کنسول پلی استیشن 4 تا هفته آخر ماه دسامبر ۲۰۱۷ به صورت هفتگی ۸۰۰ ساعت از وقت خود را به تجربه بازی‌های این پلتفرم اختصاص داده‌اند. زمان صرف‌شده برای بازی‌های کنسول مذکور در سال مالی گذشته ۶۰۰ ساعت در هفته گزارش شده بود.

در پایان گزارش مذکور نسبت به فروش تعداد ۷۹ میلیون دستگاه کنسول پلی‌استیشن 4 تا تاریخ ۳۱ مارس ۲۰۱۸  اطلاع‌رسانی شده است. پیش از این موسسه NPD اعلام کرده است که این کنسول، پر‌فروش‌ترین کنسول آمریکا در ماه آوریل و مجموعا پر‌فروش‌ترین کنسول کشور ذکر شده از ژانویه تا آوریل سال ۲۰۱۸ لقب گرفته است. همچنین به این نکته اشاره شده است که در طول سال مالی ۲۰۱۷ تعداد ۲۴۶ میلیون بازی روی کنسول پلی‌استیشن 4 به فروش رسیده است. تصویر منتشر شده از دستاورد‌های اصلی کمپانی سونی در سال مالی ۲۰۱۷ را در زیر مشاهده می‌کنید:

دستاوردهای کمپانی سونی در سال مالی ۲۰۱۷

کمپانی سونی در بخش استراتژی‌های سال مالی ۲۰۱۸ اعلام کرده است که اهداف و برنامه‌های این کمپانی شامل بهبود وضعیت بازی‌های انحصاری و افزایش در‌آمد‌های حاصل از سرویس‌هایی همچون پلی استیشن پلاس و PlayStation Vue است. تصویر استراتژی‌های کمپانی سونی در سال مالی ۲۰۱۸ در زیر قابل مشاهده است:

استراتژی های کمپانی سونی در سال مالی ۲۰۱۸


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده