// چهار شنبه, ۲ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۱۵

سونی از آینده پلی استیشن می‌گوید

باتوجه به رویداد IR Day شهر توکیو، کمپانی سونی اعلام کرده است که شاهد بازی‌های انحصاری بیشتری خواهیم بود.

طبق جدیدترین اخبار بازی، کمپانی سونی میزبان رویدادی به‌نام IR Day بوده است و در جریان این رویداد، صحبت‌های جالبی در مورد آینده تجارت و کسب و کار پلی استیشن شده است. در ابتدای کار، کنیچیرو یوشیدا، مدیرعامل کمپانی سونی، در مورد برنامه‌های میان مدت این کمپانی در طول سه سال مالی آینده (پایان ماه مارس سال ۲۰۲۱) سخن گفت. در این میان صحبت از تجارت بازی و سرویس‌های شبکه‌ای شد که این بخش اشاره مستقیمی به پلی‌استیشن و شبکه پلی‌استیشن دارد و سونی سعی دارد با پیاده‌سازی برنامه‌های مختلف، کاربران و توسعه‌دهندگان را در مرکز تجارت پلی استیشن 4 قرار بدهد.

ساده‌ترین استراتژی‌ای که در گذشته نیز سونی آن را در دستور کار خود قرار داده بود، گسترش شبکه پلی استیشن است تا به بزرگ‌ترین شبکه بازی در جهان تبدیل شود. این شبکه در حال حاضر درآمد سالانه یک تریلیون ین و ماهانه بیش از هشتاد میلیون کاربر فعال دارد. همچنین در ادامه گفته شده است که سونی سعی دارد کاربران بیشتری را جذب خرید اشتراک کند که چندی پیش، خبری منتشر شد حول اینکه تا به حال ۳۶.۲ میلیون کاربر شبکه پلی‌استیشن، از اشتراک‌های مختلف استفاده کرده‌اند. به‌عبارتی با جذب کاربران بیشتر به اشتراک‌های شبکه پلی‌استیشن، شاهد استفاده متعدد آن‌ها از سرویس PlayStation Vue، سرویس PlayStation Now، بازی‌های واقعیت مجازی و سرویس PlayStation Music خواهیم بود.

در انتها نیز مشخص شد که کمپانی سونی قصد دارد در بازه زمانی ذکر شده، بازی‌های انحصاری بیشتری را معرفی و عرضه کند و شاهد محتویات بیشتری برای بازی‌های مختلف باشیم. در ادامه رویداد IR DAY نیز جان کودرا، مدیرعامل بخش سرگرمی و تفریحات سونی، اعلام کرد که خلق بازی‌های انحصاری قوی، تنها به معرفی آی‌پی‌های جدید ختم نمی‌شود و می‌توان آی‌پی‌های گذشته را با قدرت ادامه داد. همچنین این بازه زمانی سه ساله به سونی اجازه می‌دهد که در بخش معرفی بازی‌های جدید، آماده شود و از طرفی برای آینده نیز برنامه‌ریزی‌هایی را انجام دهد.

با این‌حال به فاز انتهایی چرخه حیات پلی‌استیشن 4 وارد شده‌ایم و این مورد می‌تواند فروش کنسول را رفته رفته کاهش دهد که از آن سو، سرمایه‌گذاری روی جذب کاربران به استفاده از اشتراک‌های شبکه پلی‌استیشن می‌تواند تا حدی این افت فروش را جبران کند. با تمام این تفاسیر یکی دیگر از چالش‌های سونی، بر می‌گردد به بازار و صنعت واقعیت مجازی که هدست پلی استیشن VR آنطور که انتظار داشتند نتوانسته است کاربران را به سمت بازی‌های واقعیت مجازی بکشاند و بازار موبایل سونی نیز، آن‌چنان تعریفی ندارد و باید منتظر بمانیم و ببینیم کمپانی سونی برای این دو بخش چه تدابیری در نظر دارد.

درانتها نظر شما کاربران زومجی در مورد آینده پلی استیشن چیست؟ به‌نظر شما سونی چگونه می‌تواند کاربران بیشتری را به سمت خرید اشتراک سرویس‌های مختلف شبکه پلی استیشن جذب کند؟


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده