نویسنده: علی گودرزی
// سه شنبه, ۱ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۵۷

پلی استیشن 4 به پایان چرخه حیات خود نزدیک می‌شود

به نقل از جان کودرا، رئیس بخش سرگرمی‌های تعاملی کمپانی سونی، کنسول پلی‌استیشن 4 به پایان چرخه‌ی حیات خود نزدیک شده است.

جان کودرا، مدیرعامل بخش تفریحات و سرگرمی کمپانی سونی، در جریان رویداد «روز روابط سرمایه‌گذاران ۲۰۱۸» که در شهر توکیو برگزار شد، به سرمایه‌گذاران این کمپانی گفت که در مقطع فعلی، ممکن است به فروش کنسول PS4 خدشه وارد شود.

با این حال، درآمدی که کمپانی سونی از رشد اشتراک‌های پلی استیشن پلاس (PlayStation Plus) به‌دست می‌آورد، باید این کاهش فروش را جبران کند. تاکاشی موچیزوکی، خبرنگار نشریه وال‌استریت ژورنال، در این رویداد حاضر بود و جملات کودِرا را در توییتر منتشر کرد که بخشی از صحبت‌های او را با هم در این بخش می‌خوانیم:

این بدین معنی نیست که سونی به این زودی‌ها دست از حمایت کردن از پلی‌استیشن 4 برمی‌دارد؛ بلکه به معنای آن است که تعداد بسیار زیادی از کنسول‌ها به فروش رفته است و از الان به بعد، به جای اینکه روی فروش کنسول‌های‌مان متمرکز باشیم، روی درگیر کردن کاربران تمرکز خواهیم کرد.

کودرا در ادامه گفت که کمپانی سونی، به ساخت آثار جدید فرست پارتی و انحصاری ادامه خواهد داد و این فقط بدین معنی نیست که شاهد ساخته شدن IPهای جدید باشیم. تازه‌سازی و گسترش IPهای موفق این کمپانی بخش از نقشه‌ی کودرا برای پلی‌استیشن 4 خواهد بود.

کودرا همچنین به فروش PlayStation VR اشاره کرد و گفت که علی‌رغم رشدِ آهسته‌ی صنعت واقعیتِ مجازی (VR)، فروش پلی استیشن VR خوب و رو به رشد بوده است.

نکته جالب اینجا است که به نقل از کودرا، سونی از الان تا مارس ۲۰۲۱ (اسفند ۹۹-فروردین ۱۴۰۰)، برای پیشرفت در آینده «خیز خواهد برداشت». هنوز مقصود کودرا از بیان این جمله مشخص نیست، اما این می‌تواند به دوره‌ای اشاره کند که سونی در آن کمتر خبرساز خواهد بود؛ دوره‌ای که به طراحی و عرضه‌ی یک پلتفرم جدید منجر خواهد شد.

کنسول پلی‌استیشن 4 در نوامبر ۲۰۱۳ (پاییز ۹۲) در کشورهای غربی عرضه شد و ارسال کیت‌های PS5 برای بازی‌سازهای سراسر جهان، گمانه‌زنی‌هایی را برای عرضه احتمالی این کنسول در سال ۲۰۲۱ به‌وجود آورده است.


منبع VG247
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده