نویسنده: فریده صالحی
// سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۳۰

واکنش منتقدان به فیلم Deadpool 2 - ددپول 2

بالاخره انتظارها به پایان رسید و فیلم ددپول 2 (Deadpool 2) به نمایش درآمد. تا به این لحظه این اثر عملکرد خوبی را به نمایش گذاشت و نظرات مثبتی را از منتقدان دریافت کرد.

فیلم Deadpool 2 یا «ددپول 2»، یکی از جدیدترین آثار اکشن، ماجراجویی، علمی تخیلی و کمدی کمپانی فاکس قرن بیستم (20th Century Fox) است که به‌دست دیوید لیچ، کارگردان فیلم Atomic Blonde (بلوند اتمی) و قسمت فرعی سری فیلم The Fast and the Furious (سریع و خشن) به نام Hobbs & Shaw، کارگردانی شده است. در فیلم ددپول 2، بازیگران و هنرمندان بااستعداد و محبوبی همچون رایان رینولدز در نقش ددپول، جاش برولین در نقش کیبل، زازی بیتز در نقش دومینو،‌ استفان کاپیساک در نقش کلاسوس، برایانا هیلدبرند در نقش نگاسونیک، لزلی اوگامس در نقش Blind Al، تی جی میلر در نقش ویزل، مورنا باکرین در نقش ونسا، کارا سانی در نقش دوپیندر، جک کزی در نقش بلک تام، جولیان دنیسون در نقش راسل، کوتسونا شیئوری در یک نقش نامشخص، بیل اسکارشگورد در نقش زایت‌گایست (Zeitgeist)، رابرت دیلینی در نقش پیتر، لوئیز تن در نقش شاتراستار و تری کروس در نقش بدلام و چند تن دیگر حضور داشته و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم ددپول 2 در تاریخ ۱۰ می سال جاری میلادی (۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷) در امپایر، میدان لستر شهر لندن رونمایی شد. این فیلم تا به امروز امتیاز ۶۹ را از بین ۳۴ نقد فیلم که در سایت متاکریتیک قرار گرفته، به دست آورده است. این فیلم برای اکران در تاریخ ۱۸ می ۲۰۱۸ (۲۸ اردیبهشت) در ایالات متحده تنظیم شده است. همچنین این فیلم در روز ۱۵ می (۲۵ اردیبهشت) در بریتانیا و ۱۶ می (۲۶ اردیبهشت) در استرالیا به روی پرده‌های سینما خواهد رفت. درست مانند فیلم اول، پاول ورنیک و رت ریس کار نوشتن فیلمنامه فیلم Deadpool 2 را بر عهده داشته‌اند. 

از آنجا که مدتی است که فیلم Deadpool 2 در سالن امپایر، میدان لستر اکران شده است، منتقدین مطرح جهانی نقد و امتیاز‌های خود را برای این فیلم منتشر کرده‌اند. در ادامه مروری بر نقد فیلم Deadpool 2 از دید سایت‌های معتبر دنیا خواهیم داشت؛ اما پیش از آن می‌توانید خلاصه‌ی رسمی‌ داستان این فیلم را که توسط کمپانی 20th Century Fox منتشر شده هم بخوانید:

پس از اینکه وید ویلسون از حوادث مرگبار فیلم اول نجات پیدا کرد، حال او تصمیم گرفته که به آرزوی دیرینه‌ی خود رنگ واقعیت ببخشد و سرآشپز یک کافه‌تریا در میبری شود که آرزوی تمام زندگی او بوده است. او همچنین برای محقق ساختن این آرزو باید یاد راهی را پیدا کند تا دوباره بتواند مزه و طعم غذاها را متوجه شود. او در حال جستجو برای پیدا کردن یک ادویه خاص است که این احساس را باز می‌گرداند که در طول این جستجو باید با گروهی از نینجاها، یاکوزا و سگ‌های وحشی نیز مبارزه کند. ویلسون به سراسر جهان سفر می‌کند تا اهمیت خانواده، دوستی و عطر و طعم را متوجه شود و در طول آن یک طعم جدید برای ماجراجویی و یک لیوان قهوه (که روی آن نوشته World's Best Lover دیده می‌شود) را به‌دست می‌آورد.

Deadpool 2

حال بیایید با هم نگاهی به نقدهای منتشر شده از فیلم Deadpool 2 بیندازیم:

الکس ابد سانتوس | وکس

۹۰ از ۱۰۰

فیلم ددپول 2 یک اثر ابرقهرمانی بسیار خوب و خوش‌ساخت است که به طرز فوق‌العاده‌ای سرگرم‌کننده است. حتی خود شخصیت ددپول هم به سختی می‌تواند اشکالی در این فیلم پیدا کند.

استیفن ویتی | نیویورک دیلی نیوز

۸۰ از ۱۰۰

در حال حاضر، او یک پادزهر خیلی خوب و بی‌نقص برای «انتقام جویان» است.

بیل گودی کونتز | آریزونا ریپابلیک

۸۰ از ۱۰۰

مهم‌تر از هر موضوع دیگری، فیلم ددپول 2 به‌شدت سرگرم‌کننده و خنده‌دار است. بله، شما باید تا پایان فیلم صبر کنید و تمامی صحنه‌های پس از پایان فیلم را تماشا کنید. شاید در این اثر برخی موارد خیلی جدی گرفته نشود، اما می‌توان گفت در ژانری که همه چیز به‌شدت جدی است و برخی اوقات اتفاقات بسیار مرگباری رخ می‌دهد، ساخت و اکران این اثر کاملا به‌جا بود. 

دنیل کروپا | آی جی ان

۷۸ از ۱۰۰

برخلاف چرب‌زبانی و گستاخی خاصی که درباره این شخصیت بسیار معروف شده، یک گرما و ملایمت واقعی و البته غیرمنتظره‌ای در فیلم ددپول 2 وجود دارد. دنباله فیلم Deadpool (ددپول) نه‌تنها داستان زندگی این شخصیت دارای عیب را بررسی می‌کند، بلکه به مرور زمان و در طی روند فیلم، این شخصیت را به شکل یک قهرمان دوست‌داشتنی و تاثیرگذار فرم می‌دهد و به تصویر می‌کشد.

Meet Cable in Deadpool 2

مایکل فیلیپس | شیکاگو تریبون

۷۵ از ۱۰۰

این قسمت هم درست همانند فیلم ددپول است؛ منتها با کمی تفاوت. می‌توان گفت که این قسمت نسبت به قسمت اول محبوب سال ۲۰۱۶ خود کمی بهتر، منحصربه‌فردتر، خنده‌دارتر و مبتکرانه‌تر است. همچنین لازم به ذکر است که این قسمت نسبت به تن و سبکی که انتخاب کرده، ثابت قدم‌تر از قسمت اول بوده و این فیلم را تبدیل به یک اثر کمدی دیوانه‌وار بسیار خشن کرده است.

مت سینگر | اسکرین کراش

۶۰ از ۱۰۰

صحنه‌های مبارزه‌ای که در این اثر وجود دارد، اصلا قابل مقایسه و به خوبی مبارزه‌های اثر قبلی دیوید لیچ یعنی فیلم بلوند اتمی یا سری فیلم‌های John Wick (جان ویک) نیست، اما اینگونه می‌توان گفت که نسبت به استاندارد مبارزه‌ای دیگر آثار ژانر ابرقهرمانی، کمی بهتر است. در این اثر خلاقیت‌های جالبی به کار برده شده که تا انتهای اثر، داستان همچنان جذاب و هیجان‌انگیز باشد.

ای. او. اسکات | نیویورک تایمز

۶۰ از ۱۰۰

به نظر من چیزی درباره این شخصیت تا حدودی نادرست است. چیزی در مورد مرزهایی که در اطراف اخلاق و شخصیت سادیستی و خشم او وجود دارد نادرست است. می‌توان گفت که فیلم ددپول 2 در مواردی بسیار خوب عمل کرده، اما از طرف دیگر اصلا ریسک‌های جالبی را انجام نداده و خلاقیت‌های خطرناکی در آن استفاده نشده است.

جیک کول | مجله اسلانت

۵۰ از ۱۰۰

فیلم Deadpool 2 طوری ساخته شده که هم قوانین ثابت و مشخص آثار کمیک بوکی را به شوخی می‌گیرد و هم به‌نوعی کاملا به این قوانین پایبند است و طبق آنها پیش می‌رود. 

لازم به ذکر است که فیلم Deadpool 2 توانسته رتبه هفتاد و ششم را در لیست بهترین آثار سینمایی سال ۲۰۱۸ از آن خود کند. همچنین در پایان و به‌عنوان جمع‌بندی باید گفت که فیلم Deadpool 2 نمره‌هایی کسب کرده که باعث می‌شوند بتوانیم آن را تجربه‌ای خوب و تقریبا جذاب بدانیم. به‌علاوه به نظر می‌رسد که با فیلم خیلی خوبی رو‌به‌رو هستیم که به احتمال زیاد جمع کثیری از طرفداران آثار سینمایی و بینندگان اینگونه کارها از آن راضی و خشنود خواهند بود؛ بنابراین اگر با مطالعه قسمت مقدمه این پست و نظرات منتقدین، حس می‌کنید که این اثر مطابق با سلیقه شما است، پس ما هم تماشای آن را به شما کاربران خوب زومجی پیشنهاد می‌کنیم.

Deadpool 2


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده