// یکشنبه, ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۲

معرفی بازی موبایل Shadowgun Legends

بازی Shadowgun Legends با الگوبرداری صحیح از بازی‌های Destiny توانسته است استانداردهای بازی‌های موبایلی رایگان را تا حدودی ارتقا دهد.

استودیو Madfinger Games در زمینه توسعه بازی‌های موبایلی بسیار خوش‌نام است و از کارهای برجسته آنان می‌توان به سری Dead Trigger و Shadowgun اشاره کرده. هردوی این مجموعه‌ها هم ازنظر گیم‌پلی، بازی‌های موبایل را به کنسول‌ها نزدیک کردند و هم از دیدگاه گرافیکی استانداردها را مقداری جابه‌جا ساختند. حالا آخرین نسخه از سری Shadowgun با نام Legends به‌صورت رایگان و با پرداخت‌های درون برنامه‌ای عرضه شده است. این بازی نیز توانسته مقداری هرچند اندک توقعات از یک بازی رایگان موبایلی را افزایش دهد. متاسفانه این بازی تماما آنلاین است. یعنی حتی اگر بخواهید تنها بخش داستانی را تجربه کنید هم باید همیشه به اینترنت متصل باشید. متاسفانه سرورهای بازی نیز برای ما ایرانی‌ها بسته است و اگر هم این مشکل را دور بزنید بازهم با پینگ بالایی مواجه خواهید شد. اما از این موضوع که بگذریم بازی از همان ابتدا که می‌خواهید واردش شوید شما را هیجان‌زده می‌کند. شما باید شخصیت موردنظرتان را طراحی کنید. امکاناتی که در این زمینه در اختیار دارید برای یک بازی رایگان موبایلی بسیار خوب هستند و حتی می‌توانید شخصیتی را بسازید که تا حدودی شبیه به خودتان باشد. پس از آن وارد مرکز شهر بازی می‌شوید که محل تجمع و ارتباط سایر گیمرهای آنلاین و البته خریدوفروش تجهیزات و دریافت ماموریت‌های گوناگون است.

Shadowgun Legends

در این بازی همه چیز بوی بازی Destiny را می‌دهد

کسانی که با بازی‌های کنسولی آشنایی دارند و گیمر باسابقه‌تری هستند متوجه خواهند شد که همه‌چیز بوی سری بازی‌های Destiny را می‌دهد. مرکز شهر بسیار دیدنی، شلوغ و رنگارنگ است و به‌نوعی در آن زندگی مجازی افراد جریان دارد. دیدن چنین چیزی برای گوشی‌های کوچک موبایل خارق‌العاده است. با پیشرفت در بازی بخش‌های جدیدی از این محل نیز در دسترس شما قرار می‌گیرد و محیط را بازهم گسترش می‌دهد. به علاوه هرچند وقت که بازیکنی در جدول رده‌بندی به مقامی برسد، تندیس بزرگی از شخصیتی که او طراحی کرده در میان مرکز شهر به نمایش درمی‌آید. همچنین باوجود این‌که دوربین بازی در مراحل اصلی  حالت اول شخص است، در مرکز شهر دوربین سوم شخص می‌شود تا دید بهتری نسبت به محیط داشته باشید. چنین انتخابی زیرکانه است و موجب می‌شود دید بیش‌تری از این محیط شلوغ و پر سروصدا داشته باشید. با این حال چنین زیبایی و جذابیتی در مراحل اصلی چندان به چشم نمی‌خورد. در بازی چند سیاره وجود دارد که مراحل بازی را می‌بایست از میان آن‌ها انتخاب کنید. اما با ورود به این بخش‌ها می‌بینید که محیط‌ها معمولا بسته هستند و باید در راهروها به سراغ دشمنان بروید. با این وجود بازهم تنوع محیطی قابل‌قبول است و استایل گرافیکی رنگی و زنده‌ی بازی شما را با خود همراه نگه می‌دارد.

البته گیم پلی بازی به‌قدری روان و هیجان‌انگیز است که شاید اصلا به اطراف‌تان چندان توجهی نکنید. در واقع می‌توان گفت با یکی از نرم‌ترین کنترل‌ها در میان بازی‌های موبایل طرف هستیم. تیراندازی در این بازی به‌صورت خودکار انجام می‌شود و شما فقط باید بر هدف گرفتن و حرکت در محیط تمرکز کنید. این موجب می‌شود کنترل با صفحه لمسی بسیار ساده و دل‌نشین باشد و تنها در استفاده از اسلحه‌های ویژه مثل سلاح‌های تک‌تیرانداز خودتان قسمتی از صفحه را برای شلیک لمس کنید. از سوی دیگر هوش مصنوعی دشمن هم در نوع خود بسیار خوب است و اکشن بازی را لذت‌بخش‌تر می کند. دشمنان بازی که ربات‌ها و بیگانگان هستند در محیط فعال‌اند و معمولا ثابت نمی‌مانند. آن‌ها به‌سوی شما حمله‌ور می‌شوند و حتی سعی می‌کنند شما را غافلگیر کنند. در بازی غول‌های سرسخت‌تری هم وجود دارند که از تسلیحات و قدرت‌های متنوع‌تری نیز برخوردارند. درمجموع مبارزه با دشمنان با پیشرفت در داستان بازی هیجان‌انگیزتر می‌شود و شمارا به چالش خواهد کشید.

Shadowgun Legends

البته خود داستان بازی آش دهان‌سوزی نیست. بازی تقریبا دیالوگ ندارد؛ در عوض باید پیام‌های رادیویی یا توضیحات مراحل را بخوانید که کمتر احتمال دارد کسی حوصله کند بایستد و آن‌ها را بخواند. به‌خصوص که هرقدر یک مرحله را سریع‌تر تمام کنید امتیاز بیش‌تری نیز کسب خواهید کرد. خیلی از مراحل نیز فرعی هستند و قصه مهمی ندارند. مثلا در یک سیاره گیتاریستی مرده است و شما باید بروید و گیتار او را بربایید! می‌توان گفت بازی بیش‌تر بر رقابت‌های چندنفره آنلاین تمرکز داشته است. Legends سه حالت چندنفره دارد. مسابقه‌ی تک‌به‌تک، رقابت دو گروه چهارنفره و درنهایت حالت همکاری که لذت بخش‌ترین و خلاقانه‌ترین حالت برای بازی موبایل همین بخش است. چراکه حالت‌های دیگر در سایر بازی‌ها به‌وفور پیدا می‌شود. شما در بخش همکاری در قالب گروهی سه نفره وارد سیاه‌چاله‌ها می‌شوید و با پیشروی در آن، نهایتا با غول چالش برانگیزی مبارزه می‌کنید. به طور کلی نبرد درون سیاه‌چاله‌ها سخت‌ترین و البته هیجان انگیزترین قسمت بازی است که شباهتی به بازی Destiny دارد.

درمجموع می‌توان گفت Shadowgun Legends اثری بسیار خوب و قابل توصیه به همگان است. البته به‌شرط آن‌که با موضوع پرداخت‌های درون برنامه‌ای برای خرید لباس، اسلحه، محل نگه‌داری آن‌ها و خیلی چیزهای دیگر کنار بیایید. به‌هرحال این شیوه تجاری چیزی است که در بازی‌های رایگان موبایلی اجتناب‌ناپذیر به نظر می‌رسد.

دانلود بازی اندروید و آیفون Shadowgun Legends


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده