نویسنده: علی گودرزی
// جمعه, ۹ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۳

مایکروسافت یک‌ سری آگهی استخدام جدید پیرامون سخت‌ افزار کنسول نسل بعدی خود منتشر کرد

مایکروسافت برای تکمیل معماری سخت‌افزار کنسول نسل بعدی خود، به‌دنبال استخدام تعدادی مهندس و متخصص است.

اخیرا و در جریان آخرین اخبار سخت‌افزار، کمپانی مایکروسافت چهار آگهی استخدام جدید منتشر کرده است و با توجه به آن‌ها می‌توان گفت که بخش ایکس باکس این کمپانی مشغول کامل کردن تیم سخت‌افزار پلتفرم نسل بعدی خود است. مایکروسافت در این آگهی‌ها مشخص کرده که به‌دنبال چهار مهندس با تخصص‌های مختلف است: دو مهندس با تخصص سخت‌افزار، یک مهندس برای بخش ذخیره‌سازی اطلاعات و دیگری با تخصص مهندسی لوازم الکتریکی و جانبی.

پیش از این و در آپریل ۲۰۱۸، مایکروسافت با انتشار آگهی‌های استخدام مختلف مشخص کرده بود که برای نسل بعدی کنسول‌های ایکس باکس، به دنبال اشخاصی با توانایی کار با تکنولوژی‌های ذخیره‌سازی DDR3، DDR5 , DRAM است. در ۱۴ اکتبر ۲۰۱۸ (۲۲ مهر) ایکس باکس برای استخدام یک مهندس الکترونیک در تیم ساخت نسل بعدی کنسولش، آگهی استخدام منتشر کرد و در آن نوشت که به‌دنبال شخصی می‌گردد که نه تنها با فناوری‌ HDD، بلکه با فناوری‌های SSD و حافظه‌های فلش نیز بتواند کار کند.

تا به اینجا می‌توان دریافت که پلتفرم نسل بعدی ایکس باکس از نظر سخت‌افزاری، دارای یک بخش ذخیره‌سازی قدرتمند خواهد بود و از حافظه‌های خارجی مثل فلش هم پشتیبانی خواهد کرد که صد البته روی قیمت نهایی کنسول هم تاثیر خواهد گذاشت. در ادامه‌ی آگهی استخدام مهندس الکترونیک که مایکروسافت منتشر کرده می‌خوانیم که آن‌ها به‌دنبال شخصی هستند که بتواند «بخش الکترونیکی ساخت قطعات جانبی پلتفرم نسل بعدی آن‌ها را رهبری کند» که از آن می‌توان بدین شکل برداشت کرد که پلتفرم نسل بعدی مایکروسافت از درگاه‌های USB C می‌تواند پشتیبانی کند.

یکی از این آگهی‌های جدید که مایکروسافت آن‌ها را اخیرا منتشر کرده، به استخدام یک مهندس مکانیک اشاره می‌کند. در این آگهی می‌خوانیم که ایکس باکس به دنبال استخدام یک مهندس مکانیک با انگیزه و با روحیه‌ی تیمی بالا است که بتواند به روند ساخت سیستم‌های مکانیکی کنسول‌های نسل بعدی ایکس باکس کمک کند. مایکروسافت در این آگهی از عبارت «کنسول‌های نسل بعدی ایکس باکس» استفاده کرده و همین موضوع، این آگهی استخدام را جالب‌تر از بقیه کرده است.

پیش از این و در E3 2018، فیل اسپنسر اعلام کرد که آن‌ها روی معماری کنسول‌های نسل بعدی مایکروسافت به شکلی عمیق، تمرکز کرده‌اند. هنوز مشخص نیست که منظور اعضای مایکروسافت از «کنسول‌های نسل بعدی» چیست اما به‌نظر می‌رسد که مایکروسافت قرار است با دو کنسول نسل نهم را شروع کند که یکی از آن‌ها، بر مبنای اجرای بازی‌ها از روی دیسک ساخته خواهد شد. البته این را هم باید بگویم که قبل از عرضه این کنسول‌ها، یک ایکس باکس وان نسبتا ارزان‌ قیمت‌ عرضه خواهد شد که بازی‌ها را بدون نیاز به دیسک، اجرا خواهد کرد.

اخیرا یک‌سری اخبار مبنی بر پروژه‌ی ایکس باکس اسکارلت مایکروسافت منتشر شده که دانستن آن‌ها هم خالی از لطف نیست. این اخبار به این موضوع اشاره می‌کنند که نسل بعدی کنسول‌های مایکروسافت با عرضه‌ی «خانواده‌ای از دستگاه‌ها» آغاز خواهد شد.


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده