// سه شنبه, ۱۹ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۱

گزارش باکس آفیس: موفقیت ۵۰۰ میلیون دلاری جومانجی و افتتاحیه عالی Insidious: The Last Key

در گزارش باکس آفیس این هفته درباره‌ی عملکرد فیلم Insidious: The Last Key و دیگر پرفروش‌ترین فیلم‌های آمریکای شمالی صحبت می‌کنیم.

گزارش باکس آفیس این هفته را با چهارمین قسمت از مجموعه‌ی «موذی» (Insidious) شروع می‌کنیم. فیلمی که آ‌ن‌قدر شروع خوبی داشت که احتمالا شاهد قسمت پنجمی هم از آن خواهیم بود. «موذی: آخرین کلید» (Insidious: The Last Key) که توسط بلام‌هوس و سونی تهیه شده و یونیورسال وظیفه‌ی پخش آن در آمریکای شمالی و سونی وظیفه‌ی انتشار آن در کشورهای خارجی را برعهده دارد، از آن فیلم‌هایی بود که انتظار زیادی ازش نمی‌رفت. چون اصولا طبق سنتی قدیمی در باکس آفیس، فیلم‌های ترسناکی که در اوایل ژانویه عرضه می‌شوند، آثار به‌دردنخوری هستند که از سال گذشته روی دست استودیوها باد کرده‌اند و آنها از فضای سوت و کور ژانویه استفاده می‌کنند تا آنها را رد کنند و معمولا این فیلم‌ها بدون‌ اینکه مورد توجه قرار بگیرند نیامده فراموش می‌شوند. مخصوصا با توجه به اینکه در رابطه با «آخرین کلید» با قسمت چهارم یک مجموعه سروکار داشتیم. «آخرین کلید» اما به‌طرز کم و بیش غیرمنتظره‌ای اکرانش را با رقم فوق‌العاده‌ی ۲۹ میلیون و ۲۶۸ هزار دلار آغاز کرد. رقمی که آن را پشت سر افتتاحیه‌ی ۳۳ میلیون دلاری «شیطان درون» (The Devil Inside) از سال ۲۰۱۲، در رده‌ی دوم پرفروش‌ترین فیلم‌های ترسناک ژانویه قرار می‌دهد. هرچند با احتساب نرخ تورم فیلم «نویز سفید» (White Noise) با افتتاحیه‌ی ۲۵ میلیون دلار در سال ۲۰۰۵ بلیت‌های بیشتری نسبت به «آخرین کلید» فروخته است. همچنین فیلم افتتاحیه‌ای بهتر از افتتاحیه‌ی ۲۲ میلیون دلاری «موذی: فصل ۳» (Insidious: Chapter 3) را تجربه کرد، اما طبیعتا ضعیف‌تر از افتتاحیه‌ی ۴۰ میلیون دلاری «موذی: فصل ۲» (Insidious: Chapter 2) ظاهر شد.

«موذی» همان مجموعه‌ای بود که نه تنها بلام‌هوس را به نامی درخور توجه تبدیل کرد، بلکه به جیمز وان هم اجازه داد تا بعد از «اره» (Saw)، مجموعه‌ی موفق دیگری را در ژانر وحشت معرفی کند. اگرچه این مجموعه همیشه تحت شعاع «احضار» (The Conjuring) بوده است، اما همیشه از پس خودش برآمده است و «آخرین کلید» یک‌ بار دیگر این موضوع را ثابت می‌کند. یکی از دلایل موفقیت فیلم مربوط به نمایش تریلر تبلیغاتی آن قبل از فیلم‌های ترسناک موفق قبلی‌اش است. بعضی‌وقت‌ها عملکرد فیلم‌های ترسناک ژانویه رابطه‌ی مستقیمی با فیلم‌های ترسناکی که اواخر سال روی پرده رفته بودند و مقدار موفقیت آنها دارد. مثلا وقتی «فعالیت فراطبیعی ۳» (Paranormal Activity 3) در اکتبر ۲۰۱۱ حسابی مورد استقبال قرار گرفت، «شیطان درون» به خاطر نمایش تریلرهایش قبل از آن فیلم مورد توجه قرار گرفت و به افتتاحیه‌ی بزرگ ۳۳ میلیون دلاری‌اش در ژانویه ۲۰۱۲ دست پیدا کرد. در مقابل عملکرد نه چندان خوب «فعالیت فراطبیعی ۴» (Paranormal Activity 4) به افتتاحیه‌ی ۲۲ میلیون دلاری «کشتار با اره‌برقی سه‌بعدی» (Texas Chainsaw 3D) منجر شد. یکی دیگر از دلایل موفقیت «آخرین کلید» به خاطر عدم وجود فیلم‌های ترسناک از زمان «روز مرگت مبارک» (Happy Death Day) در اواسط اکتبر ۲۰۱۷ تاکنون است. آن فیلم ترسناک کمدی با بودجه‌ی ۵ میلیون دلاری‌اش، به ۱۱۵ میلیون دلار فروش جهانی دست پیدا کرد و در کنار «آن» (It) حکم پلتفرم نمایش تریلرهای «آخرین کلید» را برعهده داشت. بماند که نه تنها خود مجموعه‌ی «موذی» به اندازه‌ی کافی شناخته شده است، بلکه برند بلام‌هوس هم مخصوصا بعد از موفقیت «گسست» (Split) و «برو بیرون» (Get Out) در سال گذشته برای خودش به برند قابل‌اطمینانی در زمینه‌ی فیلم‌های ترسناک تبدیل شده است. تحلیلگران می‌گویند که فیلم پتانسیل زیادی برای دوام آوردن برای طولانی‌مدت در جدول ندارد، اما وقتی فیلمی که با ۱۰ میلیون دلار بودجه تهیه شده، ۲۹ میلیون دلار به عنوان افتتاحیه می‌فروشد، دیگر مقدار دوام اهمیتی ندارد.

thank you for your service

تنها فیلم مهمی که این هفته با اکران نیمه‌گسترده روبه‌رو شد «بازی مالی» (Molly’s Game) بود که در یک هزار و ۶۰۸ سینما روی پرده رفت. اولین تجربه‌ی کارگردانی آرون سورکین ۷ میلیون دلار دیگر به دست آورد و با تجربه‌ی ۱۹۸ درصد رشد فروش مجموع درآمد خانگی‌اش را به رقم امیدوارکننده‌ی ۱۴ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار رساند. ساخت این فیلم ۳۰ میلیون دلار خرج برداشته است، اما استودیوی اس.‌تی‌.ایکس اینترینمنت فقط ۹ میلیون دلار برای خرید حق پخش آن در آمریکای شمالی و چین پرداخت کرده است. بنابراین اگر فیلم با همین فرمان جلو برود اس.‌تی.ایکس بعد از «خارجی» (The Foreigner) و «کریسمس مامان‌های بد» (A Bad Moms Christmas) به سومین موفقیت متوالی‌اش دست پیدا خواهد کرد. در همین حین «تاریک‌ترین ساعت» (The Darkest Hour) تعداد سینماهایش را به یک هزار و ۷۳۳ سینما افزایش داد، ولی با رشد فروش قابل‌توجه‌ای روبه‌رو نشد. این فیلم زندگینامه‌ای ۶ میلیون و ۳۵۵ هزار دلار در جریان این آخرهفته فروخت و به درآمد خانگی ۲۸ میلیون و ۳۹۱ هزار دلار دست پیدا کرد. این رقم همین الانش فروش قابل‌قبولی برای فیلمی مثل این محسوب می‌شود.

کمپانی‌های Neon و 30West هم تعداد سینماهای «من، تونیا» (I, Tonya) را به ۲۴۲ سالن افزایش دادند. این فیلم که مارگو رابی را به عنوان ستاره‌ِ اصلی‌اش دارد ۲ میلیون و ۲۴۶ هزار دلار دیگر کسب کرد و به درآمد خانگی ۵ میلیون و ۲۹۴ هزار دلار دست پیدا کرد. این اگرچه رقم دیوانه‌واری حساب نمی‌شود، اما حداقل فیلم همین الانش درآمد ۳ میلیون و ۲۴ هزار دلاری «اینگرید به غرب می‌رود» (Ingrid Goes West) و ۳ میلیون و ۲۹ هزار دلاری «غول‌آسا» (Colossal) را پشت سر گذاشته تا به پرفروش‌ترین فیلم کمپانی Neon در گیشه‌ی خانگی تبدیل شود. از سوی دیگر تعداد سینماهای «پُست» (The Post) هم به ۳۶ سالن افزایش پیدا کرد. جدیدترین ساخته‌ی استیون اسپیلبرگ از کمپانی فاکس قرن بیستم یک میلیون و ۷۰۰ هزار دلار دیگر کسب کرد (۱۹۰ درصد رشد فروش) و به ۳ میلیون و ۸۴۹ میلیون دلار درآمد خانگی دست پیدا کرد. کمپانی فوکس هم تعداد سینماهای «رشته‌ی خیال» (Phantom Thread) را به ۶ سالن افزایش داد. فیلم ۲۴۵ هزار دلار کسب کرد و به ۹۵۲ هزار دلار فروش خانگی دست پیدا کرد. رقمی که به معنی میانگین سینما به سینمای معرکه‌ی ۴۱ هزار دلار است، اما ماموریت واقعی این فیلم با اکران گسترده‌ی آن در نوزدهم ژانویه آغاز می‌شود.

Star Wars: The Last Jedi

در زمینه‌ی فیلم‌های قدیمی اما بگذارید با «جنگ ستارگان: آخرین جدای» (Star Wars: The Last Jedi)‌ شروع کنیم که همچنان بحث سر اینکه این فیلم در حد فیلمی که برند بزرگ «جنگ ستارگان» را یدک می‌کشد ظاهر شده است یا نه ادامه دارد. «آخرین جدای» ۲۳ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار در چهارمین هفته‌ی اکرانش کسب کرد و با ۵۵ درصد افت فروش مواجه شد. افت فروشی که کم و بیش برابر با افت فروش ۵۵ درصدی و فروش ۲۲ میلیون دلاری «روگ وان: داستانی از جنگ ستارگان» (Rogue One: A Star Wars Story) در هفته‌ی چهارمش است. ساخته‌ی رایان جانسون بعد از ۲۴ روزی که از اکرانش می‌گذرد ۵۷۲ و نیم میلیون دلار در آمریکای شمالی فروخته و در این زمینه در رده‌ی دوم پرسرعت‌ترین فیلم‌های تمام ادوار قرار می‌گیرد و می‌رود تا کارش را با کسب ۶۴۰ میلیون دلار در گیشه‌ی آمریکای شمالی به اتمام برساند. رقمی که به معنی ۳۲ درصد افت فروش نسبت به مجموع درآمد «نیرو برمی‌خیزد» است که کم و بیش برابر با افت فروش «امپراتوری ضربه می‌زند» خواهد بود. بله، قبول که فیلم قرار است با کسب ۳۰۰ میلیون دلار کمتر از «نیرو برمی‌خیزد»، بدترین رکورد در زمینه‌ی افت فروش دنباله‌ها را از خود به جا بگذارد، اما حقیقت این است که دلایل متعددی برای توضیح اینکه چرا این رقم قابل‌قبول است و مشکل اصلی به جای عملکرد ضعیف «آخرین جدای»، به فروش بیش از اندازه‌ی «نیرو برمی‌خیزد» برمی‌گردد وجود دارد. علاوه‌بر اینکه عده‌ای از طرفداران از فیلم راضی نبودند و در نتیجه آن را چندین بار در سینما بازبینی نکرده‌اند، نباید «جومانجی» (Jumanji) را هم فراموش کنیم که به موفقیت غیرمنتظره‌ای تبدیل شده. این در حالی است که «آخرین جدای» بعد از «نیرو برمی‌خیزد» و «روگ وان» عرضه می‌شود و طبیعتا به اندازه‌ی آنها تر و تازه نیست.

ناگفته نماند که «آخرین جدای» در کمتر از یک ماه یک میلیارد و ۲۰۵ میلیون دلار از سرتاسر دنیا کسب کرده است که آن را در جایگاه سیزدهم پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ قرار می‌دهد. همچنین فیلم تا یک هفته‌ی دیگر به پرفروش‌ترین فیلم ۲۰۱۷ در گیشه‌ی جهانی هم تبدیل می‌شود و از آنجایی که «جنگ ستارگان» دیگر به مجموعه‌ای تبدیل شده که هر سال شاهد قسمت تازه‌ای از آن هستیم، رسیدن به چنین دستاوردهایی باید برای مجموعه‌هایی که به پای ثابت تقویم سینمایی سال تبدیل شده‌اند کافی باشد. بنابراین می‌توان گفت اگر به «آخرین جدای» به عنوان یک فیلم پرطرفدار رایج نگاه کنیم، شاهد عملکردی به خوبی «نیرو برمی‌خیزد» از آن هستیم. در زمینه‌ی افت فروش با افت فروشی کمی بیشتر از ۲۷ درصد سقوط «اونجرز: دوران اولتران» (۴۵۸ میلیون دلار در مقایسه با فروش ۶۲۳ میلیون دلاری «اونجرز») طرف هستیم. آن زمان هم این افت فروش باعث شد خیلی‌ها داد و فریاد راه بیاندازند که مارول در خطر قرار گرفته است. اما اکنون به نقطه‌ای رسیده‌ایم که همگی با هم موافقیم که «اونجرز: جنگ اینفینیتی» (Avengers: Infinity War) اگر نه همه‌ی پول‌های ممکن، اما حداقل در بدترین حالت اکثر پول‌ها را به چنگ خواهد آورد.

البته که «آخرین جدای» همان‌طور که انتظار می‌رفت با کسب ۲۸ میلیون دلار به عنوان افتتاحیه در بازار چین شکست خورد.  اما به خاطر همین بود که دیزنی مانور زیادی برای تبلیغات در چین نداد. حقیقت این است که «جنگ ستارگان» برخلاف محصولات دنیای سینمایی مارول و سری «سریع و خشن» در چین طرفدار ندارد. «جنگ ستارگان» مخصوص خود آمریکایی‌هاست و درست مثل فیلم‌های «بتمن»، تفاوت فروش «جنگ ستارگان» در داخل و خارج به جای استاندارد ۳۵ به ۶۵، ۵۰ به ۵۰ است. یکی از دلایلش این است که چین شیفته‌ی مجموعه‌ی «جنگ ستارگان» نشده است. «نیرو برمی‌خیزد» دو سال پیش شروع قابل‌توجه‌ای در چین داشت. فیلم ۳۳ میلیون دلار در روز افتتاحیه فروخت، اما به مرور کم آورد و با کسب ۱۲۴ میلیون دلار به انتهای راه رسید. از آنجایی که «نیرو برمی‌خیزد» در آن زمان ۹۳۷ میلیون در خانه فروخته بود و به ۲ میلیارد دلار فروش جهانی دست پیدا کرده بود، این موضوع چندان به چشم نیامد. یک سال بعد «روگ وان» اگرچه ۵۳۲ میلیون دلار در خانه فروخت و به اولین بلاک‌باستری از زمان «شوالیه‌ی تاریکی» تبدیل شد که ۵۰ درصد از درآمدش را در آمریکای شمالی به دست آورده بود، اما در نهایت فقط ۶۸ میلیون دلار از چین به جیب زد.

thank you for your service

بنابراین تعجبی ندارد که «آخرین جدای» فقط ۹ و نیم میلیون دلار در روز افتتاحیه‌اش در چین فروخت. رقمی که بدتر از درآمد ۳۳ میلیون دلاری روز افتتاحیه‌ی «نیرو برمی‌خیزد» و ۱۰ میلیون دلاری «روگ وان» است. خبر بد این است که «آخرین جدای» در دومین بازار بزرگ سینمایی دنیا افتضاح به بار آورده است، اما خبر خوب این است که این موضوع با وجود درآمد حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلاری فیلم تا هفته‌ی چهارم اکرانش اهمیتی ندارد. بعضی‌وقت‌ها فیلم‌ها به حدی در آمریکای شمالی و دیگر نقاط دنیا می‌فروشند که چین و ژاپن اهمیت ندارند. در نتیجه فروش نهایی ۵۵ تا ۶۵ میلیون دلاری این فیلم در چین پیش‌بینی می‌شود. البته این احتمال هم وجود دارد که فیلم عملکردی شبیه به «بتمن علیه سوپرمن» داشته باشد و نتواند به ۴۰ میلیون دلار هم دست پیدا کند. در مقایسه باید به «سریع و خشن ۸» اشاره کرد که اگرچه نسبت به «خشن ۷» ۳۵ درصد کمتر از آمریکای شمالی به دست آورد، اما هیچکس شوکه نشد. چون همگی می‌دانستیم که «خشن ۷» به عنوان فینال خط داستانی مجموعه تا آن لحظه و خداحافظی با پاول واکر یک رویداد منحصربه‌فرد بود. شاید «نیرو برمی‌خیزد» هم به خاطر اینکه اولین «جنگ ستارگان» جدی مجموعه بعد از سال‌ها محسوب می‌شد بیشتر از حد معمول مورد توجه قرار گرفت و نباید از آن به عنوان استاندارد فروش مجموعه استفاده کرد. شاید فروش واقعی و معقول «جنگ ستارگان» از این به بعد چیزی شبیه به «آخرین جدای» خواهد بود.

صدرنشین این هفته اما «جومانجی: به جنگل خوش آمدید» (Jumanji: Welcome to Jungle) بود. فیلم به درآمد قابل‌توجه‌ی ۳۶ میلیون دلار در سومین آخرهفته‌ی اکرانش دست پیدا کرد. رقمی که به معنی ۲۸ درصد افت فروش نسبت به هفته‌ی پیش و کم و بیش برابر با درآمد آخرهفته‌ی افتتاحیه‌ی فیلم است. عملکرد این فیلم حتی برای یک اکران کریسمسی هم شگفت‌انگیز است. این اکشن کمدی که با ۹۰ میلیون دلار بودجه تهیه شده به درآمد خانگی ۱۹ روزه‌ی ۲۴۴ میلیون و ۳۷۰ هزار دلار دست پیدا کرده است. بنابراین احتمالا فیلم درآمد ۲۵۰ میلیون دلاری «شب در موزه» را پشت سر خواهد گذاشت. فیلم به محض اینکه از درآمد ۲۵۰ میلیونی «مردان سیاه‌پوش» (The Men in Black) و درآمد ۲۵۷ میلیونی «مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز» (The Amazing Spider-Man) عبور کند، پشت سر درآمد ۳۰۴ میلیونی «اسکای‌فال» (Skayfall)، درآمد ۳۳۴ میلیونی «مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه» (Spider-Man: Homecoming)، درآمد ۳۳۶ میلیونی «مرد عنکبوتی ۳» (Spiderman 3)، درآمد ۳۷۴ میلیونی «مرد عنکبوتی ۲» و ۴۰۳ میلیونی «مرد عنکبوتی»، در جایگاه ششم پرفروش‌ترین فیلم‌های سونی در گیشه‌ی خانگی قرار خواهد گرفت. البته از آنجایی که ۳۰۰ میلیونی شدن این فیلم حتمی است، سوال این است که آیا فیلم به عنوان ششمین فیلم پرفروش سونی به پایانِ کارش می‌رسد یا شاهد رسیدن آن به جایی بین سه فیلم برتر سونی هم خواهیم بود. حقیقت این است که فیلم در حال حاضر عملکرد بهتری نسبت به «شب در موزه» دارد و درآمد هفته‌ی سومش هم برابر با افتتاحیه‌ی گسترده‌ی ۳۹ میلیون دلاری «ازگوربرخاسته» (The Revenant) است. پس با اینکه این اتفاق کمی غیرمحتمل به نظر می‌رسد، اما «جومانجی» این شانس را دارد تا به نزدیکی‌های ۳۷۵ میلیون دلار هم برسد یا حداقل درآمد ۳۵۰ میلیون دلاری «خشن ۷» (Furious 7) را به عنوان پرفروش‌ترین فیلم دواین جانسون در خانه پشت سر بگذارد.

همچنین اگر فیلم بتواند درآمد ۳۶۸ میلیون دلاری «زندگی مخفی حیوانات خانگی» (The Secret Life of Pets) را پشت سر بگذارد به بزرگ‌ترین موفقیت کارنامه‌ی کوین هارت هم تبدیل می‌شود. این در حالی است که «جومانجی» همین الانش بدون احتساب نرخ تورم بزرگ‌ترین فیلم جک بلک در خانه هم است. نهایتا فیلم در مسیر عبور از درآمد ۳۳۳ میلیون دلاری «نگهبانان کهکشان» (Guardians of Galaxy) برای تبدیل شدن به دومین فیلم پرفروش کارن گیلان بعد از «نگهبانان کهکشان ۲» (۳۸۹ میلیون دلار) هم قرار دارد. «جومانجی» همین الانش درآمد ۲۲۷ میلیون دلاری خانگی «جاستیس لیگ» (Justice League) را پشت سر گذاشته و احتمالا درآمد ۳۲۶ میلیونی «آن» (It) و درآمد ۳۱۲ میلیونی «ثور: رگناروک» (Thor: Ragnarok) را هم پشت سر خواهد گذاشت تا به چهارمین یا پنجمین فیلم پرفروش سال ۲۰۱۷ تبدیل شود. این در حالی است که «جومانجی» تا حالا ۵۱۴ میلیون دلار از سرتاسر دنیا کسب کرده و می‌رود تا از زمان «مردان سیاه‌پوش ۳» (۶۲۴ میلیون دلار) به پرفروش‌ترین فیلم غیر جیمز باندی/اسپایدرمنی سونی تبدیل شود. در حال حاضر باید صبر کرد و دید بعد از آغاز اکران فیلم در چین از هفته‌ی آینده، فروش جهانی فیلم چقدر از ۶۰۰ میلیون بالاتر می‌رود. عملکرد دیوانه‌وار «جومانجی» نشان می‌دهد که چرا «آخرین جدای» تنها فیلمی نیست که دارد تمام پول‌های کریسمس امسال را جمع می‌کند. باید دید موفقیت «جومانجی» آینده و استراتژی‌های سونی را با چه تغییراتی روبه‌رو می‌کند. وقتی «جومانجی» با بودجه‌ای ۹۰ میلیون دلاری، به ۷۰۰ میلیون دلار فروش نزدیک می‌شود، آیا سونی مخصوصا در صورتی که «ونوم» (Venom) به موفقیت غول‌آسایی تبدیل نشود، کماکان مثل گذشته برای ادامه دادن دنیای «اسپایدرمن» علاقه‌مند خواهد بود؟ درست مثل تاثیری که «ددپول» (Deadpool) روی مجموعه‌ی افراد ایکس فاکس گذاشت، «جومانجی» هم یکی از آن موفقیت‌هایی به نظر می‌رسد که می‌تواند مسیر یک استودیوی بزرگ را تغییر بدهد.

The Greatest Showman

یکی دیگر از فیلم‌های اکران کریسمس که دارد دوام فوق‌العاده‌ای را تجربه می‌کند موزیکال «بزرگ‌ترین شومن» (The Greatest Showman) است. جدیدترین فیلم هیو جکمن ۱۳ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار در سومین هفته‌ی اکرانش کسب کرد که ۱۱ درصد کمتر از هفته‌ی دوم و ۵۷ درصد بیشتر از افتتاحیه‌ی فیلم است. این فیلم که با ۸۴ درصد بودجه تهیه شده تاکنون ۷۷ میلیون دلار فروخته که برابر با درآمد ۷۷ میلیون دلاری «ماجراهای تن‌تن» در سال ۲۰۱۱ است. خلاصه نکته این است که «بزرگ‌ترین شومن» فارغ از «تایتانیک» قرار است به یکی از بادوام‌ترین اکران‌های کریسمس تاریخ تبدیل شود. در حال حاضر فروش خانگی بالای ۱۰۰ میلیون دلاری این فیلم تضمین شده است. «بزرگ‌ترین شومن» به اتفاق جالبی تبدیل شد. فیلم آغاز ضعیفی داشت، اما یک‌دفعه جان گرفت و حالا به نقطه‌ای رسیده که فاکس همچون یک فوتبال مهم دارد دو چشمی آن را دنبال می‌کند. با اینکه فیلم واقعا برای سودآوری به مورد توجه قرار گرفتن در کشورهای خارجی نیاز دارد، اما نکته این است که فیلم مشخصا مورد استقبال خانواد‌ه‌ها و کودکان قرار گرفته است. در همین حین «پیچ پرفکت ۳» (Pitch Perfect 3)، دیگر موزیکال جدول ۱۰ میلیون و ۲۲۵ هزار دلار کسب کرد و به درآمد قابل‌قبول ۱۷ روزه‌ی ۸۵ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار دست پیدا کرد. نه، این فیلم به درآمد ۱۸۸ میلیون دلاری خانگی «پیچ پرفکت ۲» نزدیک نخواهد شد، اما این کمدی ۴۵ میلیون دلاری می‌تواند قبل از پایان اکرانش از مرز ۱۰۰ میلیون دلار فروش خانگی عبور کند که رقم خوبی برای مجموعه‌ای که به پایان کارش رسیده است محسوب می‌شود. انیمیشن «فردیناند» (Ferdinand) با وجود رقبای سرسختش دارد به مبارزه ادامه می‌دهد. این فیلم ۷ میلیون و ۷۳۰ هزار دلار دیگر در چهارمین آخرهفته‌اش کسب کرد و به درآمد ۲۴ روزه‌ی ۷۰ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار دست پیدا کرد. «فردیناند» هم مثل «بزرگ‌ترین شومن» با توجه به بودجه‌ی ۱۱۱ میلیونی‌اش برای سودآوری به استقبال کشورهای خارجی نیاز دارد.

انیمیشن «کوکو» (Coco) حدود ۵ میلیون و ۵۳۹ هزار دلار دیگر فروخت و به درآمد خانگی ۱۹۲ میلیون دلار و فروش جهانی ۵۸۹ میلیون دلار دست پیدا کرد. «تمام پول‌های جهان» (All the Money in the World) سه میلیون و ۵۵۰ هزار دلار دیگر به جیب زد و به درآمد خانگی ۲۰ میلیون دلار رسید. درام ۵۰ میلیون دلاری ریدلی اسکات حالا حالا تا سودآوری فاصله دارد، اما نامزد شدنش در اسکار می‌تواند این موضوع را تغییر بدهد. «شکل آب» (The Shape of Water) سه میلیون و ۱۰۰ هزار دلار دیگر کسب کرد و به درآمد خانگی ۲۱ میلیون و ۶۵۳ هزار دلار دست پیدا کرد. «اعجوبه» (Wonder) همین‌طوری دارد در حد و اندازه‌ی نامش ظاهر می‌شود. فیلم ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار دیگر کسب کرد و به درآمد خانگی ۱۲۶/۶ میلیون دلار و فروش جهانی ۲۱۸ میلیون دلار از ۲۰ میلیون دلار بودجه رسید. بله، فیلم به زودی با عبور از درآمد ۱۳۱ میلیون دلاری «واگرا: شورشی» (Divergent: Insurgent) به هشتمین فیلم پرفروش تاریخ لاینزگیت تبدیل خواهد شد. «کوچک‌سازی» (Downsizing) هم در حد و اندازه‌ی اسمش ظاهر شد! فیلم فقط ۲ میلیون دلار در سومین هفته‌ی اکرانش کسب کرد و به درآمد خانگی ۲۲ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار رسید. «لیدی برد» (Lady Bird) هم‌اکنون ۳۴ میلیون و ۱۰۰ هزار دلار از خانه کسب کرده. «پدران جایگزین» (Father Figures) به درآمد ۱۷ روزه‌ی ۱۶ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار رسید و «مرا به نامت صدا کن» (Call Me by Your Name) هم از مرز ۶ میلیون دلار عبور کرد.

جدول ۱۰ فیلم برتر هفته

 

ردیففیلمفروش این هفته
۱Jumanji: Welcome to the Jungle۳۶ میلیون دلار
۲Insidious: The Last Key۲۹/۲ میلیون دلار
۳Star Wars: The Last Jedi۲۳/۵ میلیون دلار
۴The Greatest Showman۱۳/۸ میلیون دلار
۵Pitch Perfect 3۱۰/۲ میلیون دلار
۶Ferdinand۷/۷ میلیون دلار
۷Molly's Game۷ میلیون دلار
۸Darkest Hour۶/۳ میلیون دلار
۹Coco۵/۵ میلیون دلار
۱۰All the Money in the World۳/۵ میلیون دلار


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده