// پنجشنبه, ۵ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۰۱

بررسی بازی Monster Hunter: World از دید وبسایت‌های معتبر دنیا

بازی Monster Hunter: World با جلب نظر منتقدان توانست به اثری خاص در مجموعه Monster Hunter و سایر بازی‌‌های ماجراجویی MMO تبدیل شود.

سری Monster Hunter یکی از پرمخاطب‌ترین بازی‌های نقش آفرینی شرقی است و در میان غربی‌ها شاید کمتر شناخته شده باشد، ولی کمپانی کپکام (Capcom، سازنده و ناشر بازی Monster Hunter: World) با توسعه نسخه World قشر وسیعی از مخاطبان صنعت بازی‌های ویدیویی را هدف قرار داد. بازی Monster Hunter: World یک اثر نقش‌آفرینی دنیای باز است که همانند نسخه‌های پیشین، می‌بایست با شخصیت‌های دنیای بازی تعامل برقرار کرده و هیولاهای مختلفی را شکار کنید. سیستم بازی به شکلی است که می‌توانید آن را به صورت تک‌نفره یا چندنفره (تا سقف چهار بازیکن به صورت مشارکتی) بازی کنید یا گروه خود را تشکیل دهید و وارد بازی شوید. بازی Monster Hunter: World همانند نسخه‌های پیشین خود نیست که استایل شرقی خالص داشته باشد؛ بلکه با افزودن المان‌های مبارزه‌ای غربی، سعی کرده هم پایه و اساس مجموعه Monster Hunter را حفظ کند و هم اینکه اثری جدید و تازه را خلق کند تا تازه‌کارها نیز بتوانند با این مجموعه ارتباط برقرار کنند و لذت ببرند.

از دیگر تغییرات بازی Monster Hunter: World می‌توان به حذف شدن استایل‌های مبارزه‌ای بازیکنان اشاره کرد، اما این بدین معنا نیست که در طول بازی کردن محدود شده‌اید؛ برعکس کپکام به صورت خلاقانه و با قرار دادن انواع و اقسام سلاح‌های متفاوت، سعی کرده روش‌های متفاوتی برای مبارزه کردن ارائه دهد؛ از کشتن هیولاها از طریق شمشیرهای سنگین و تیر و کمان گرفته تا مخفی‌کاری و انداختن هیولاها به جان یکدیگر و پیش‌ بردن هدف‌تان که همه این موارد بستگی به شما دارد. به‌عبارتی این شما هستید که تعیین می‌کنید به چه شکل بازی کرده و هیولاها را شکار کنید که این نقطه قوتی برای بازی Monster Hunter: World به‌حساب می‌آید.

حال بازی از سوی مراجع معتبر بازی مورد بررسی قرار گرفته و با توجه به نمره های Monster Hunter World ظاهرا با اثری متفاوت، جذاب و هیجان‌انگیز طرف هستیم. همچنین اگر آشنایی دقیقی با دنیای بازی ندارید، می‌توانید پیش نمایش زومجی از بازی Monster Hunter: World را مطالعه کنید.

Monster Hunter: World

بازی Monster Hunter World

یواس گیمر: ۱۰۰ از ۱۰۰

سالیان سال است که سری Monster Hunter به تغییرات بزرگی نیاز داشت و اگر این بازسازی اشتباه صورت می‌گرفت، آینده این مجموعه را از بین می‌برد. اما کپکام با هوشمندی توانست این کار را انجام دهد و بازی Monster Hunter: World توانست با حفظ المان‌های قدیمی این مجموعه، تغییرات وسیعی در سری Monster Hunter به‌وجود بیاورد. تمامی تغییرات مثبت این بازی، به فرمولی موفق تبدیل شده است و Monster Hunter: World شروع نسلی جدید برای این مجموعه به‌حساب می‌آید که واقعا شروعی عالی است.

گیم‌اینفورمر: ۹۵ از ۱۰۰

بازی Monster Hunter: World بهترین نسخه در این مجموعه به‌حساب می‌آید. این نسخه به‌خوبی توانسته است هواداران جدید را به خود جذب کند تا بتوانند دم هیولاها را ببرند، Rodeo سواری کرده یا هیولاهای بازی را سلاخی کنند. پس از تجربه‌ی Monster Hunter: World دیگر نمی‌خواهم این مجموعه را روی کنسول‌های دستی تجربه کنم؛ زیرا گرافیک و تجربه‌ی این بازی روی کنسول خانگی، بسیار متفاوت‌تر و غنی‌تر از کنسول‌های دستی است.

آی‌جی‌ان: ۹۵ از ۱۰۰

بازی Monster Hunter: World را می‌توان اثری بی‌پروا در مجموعه Monster Hunter دانست. بازی Monster Hunter: World به‌خوبی توانسته تعادلی میان ریشه‌های خود و سیستم مبارزاتی قوی و شخصی‌سازی عمیق که هواداران آن را دوست دارند برقرار کند؛ این در حالی است که بازی از نظر بصری نیز تغییرات بسیاری کرده و به اثری تازه تبدیل شده است. در کنار عمیق بودن بازی، کاملا مشخص است که کپکام هدف‌اش بازیکنان معمولی نیست و تمامی گیمرها را هدف قرار داده است.

هاردکور گیمر: ۹۰ از ۱۰۰

بازی Monster Hunter: World شروع آینده‌ای روشن و ایده‌هایی بزرگ‌تر است. این بازی، مجموعه Monster Hunter را با چشم‌اندازی وسیع‌تر بازسازی کرده و این در حالی است که توانسته ریشه‌های قدیمی خود را حفظ کند و همین امر سبب شده تا مخاطبان قدیمی و جدید را سرگرم خود کند.

دیستراکتوید: ۹۰ از ۱۰۰

اگر تا به‌حال نتوانسته‌اید با بازی‌های Monster Hunter ارتباط برقرار کنید، بازی Monster Hunter: World بهترین گزینه برای جذب شدن به این مجموعه است.

گیم‌اسپات: ۸۰ از ۱۰۰

فرمول مخصوص سری Monster Hunter به‌خوبی توانسته نقش خود را در Monster Hunter: World ایفا کند و این بازی را به یک اثر انقلابی معنادار در سری Monster Hunter تبدیل کند.

Monster Hunter World نمره های

Monster Hunter World نمره های


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده