نویسنده: افشین پیروزی
// یکشنبه, ۱۲ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۵۸

Final Fantasy XV روی ایکس باکس وان ایکس با رزولوشن 4K واقعی اجرا نمی‌شود

طبق اعلام هاجیمه تاباتا، بازی Final Fantasy XV روی ایکس باکس وان ایکس با رزولوشن 4K واقعی اجرا نخواهد شد.

پیش از این اعلام شده بود که بازی Final Fantasy XV قرار است از کنسول ایکس باکس وان ایکس پشتیبانی کند و در رزولوشن 4K روی این کنسول اجرا شود. همچنین این بازی برای کامپیوتر هم رسما تایید شده بود. حال در جدید‌ترین اخبار بازی و در جریان نمایشگاه PAX East، سایت دوال‌شاکرز از هاجیمه تاباتا، کارگردان این بازی، در مورد تفاوت‌های نسخه پی‌سی با نسخه ایکس‌باکس وان ایکس سوال کرده و وی اطلاعات فنی جدیدی در این رابطه ارائه کرده است. 

طبق گفته تاباتا، نسخه ایکس‌باکس وان ایکس بازی، قرار نیست در رزولوشن 4K واقعی اجرا شود و در اصل رزولوشن واقعی آن 3K یا ۳۰۷۲ در ۱۷۲۸ پیکسل خواهد بود و سپس با استفاده از تکنیک Checkerboard، رزولوشن بازی به 4K آپ‌اسکیل می‌شود. با این حال، نسخه پی‌سی بازی قرار است از رزولوشن 4K واقعی پشتیبانی کند. نسخه پی‌سی همچنین قرار است از Nvidia Gameworks و در نتیجه فیزیک طبیعی‌تر بهره ببرد. پشتیبانی از فناوری صوتی Windows Sonic هم باعث خواهد شد تا کیفیت صوتی نسخه کامپیوتر بازی عالی باشد. 

بازی Final Fantasy 15 نوامبر سال ۲۰۱۶ منتشر شد و از آن تاریخ اسکوئر انیکس پشتیبانی خیلی خوبی از این بازی داشته است. اخیرا هم رویدادی با محوریت سری Assassin's Creed در این بازی آغاز شده است. Final Fantasy XV در بررسی زومجی نمره عالی ۹ را دریافت کرده و خلاصه‌ای از نقد آن به شرح زیر است:

بازی فاینال فانتزی 15 تحولی بزرگ و ترسناک در این مجموعه بود که پس از پشت سر گذاشتن ۱۰ سال فراز و نشیب توانست کار خود را به‌خوبی انجام دهد. این بازی زمینه‌ساز آینده‌ای روشن برای این مجموعه است که می‌تواند مخاطبین بی‌شماری را جذب خود کند؛ مخاطبینی که شاید تا به امروز به دلیل سبک قدیمی این بازی نتوانسته بودند با آن ارتباط برقرار کنند. البته در این بین یک سری مشکلات نیز وجود دارد، ولی وقتی آن‌ها را در کنار نکات مثبت و خوبی‌ها می‌گذاریم، می‌توان به راحتی از آن‌ها چشم‌پوشی کرد. 


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده