// چهار شنبه, ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۱۵

پردازنده Core i9 7960X اینتل و کسب امتیاز 3200 در بنچمارک Cinebench

پردازنده‌ی i9 7960X کمپانی اینتل، امتیاز ۳۲۰۰ را در بنچمارک Cinebench کسب کرد.

تا ماه آینده، افراد زیادی در مورد این موضوع که کدام کمپانی بهترین پردازنده‌های بالارده‌ی دسکتاپ را ارائه می‌کند، به بحث و گفتگو خواهند پرداخت. پلتفرم X299 اینتل یا پلتفرم Ryzen Threadripper ای‌ام‌دی، پیروز میدان خواهد بود. کمپانی اینتل اخیرا از پردازنده‌های Core i9 با ۱۴ تا ۱۸ هسته از سری اسکای لیک-ایکس رونمایی کرد. طبق گزارش اینتل، پردازنده‌ی ۱۶ هسته‌ای i9 7960X توانست به امتیاز ۳۲۰۰ در بنچمارک Cinebench دست یابد.

این امتیاز چشم‌گیری در مقایسه با محصولات قدیمی‌تر اینتل محسوب می‌شود و حتی نسبت به آخرین نسل از پردازنده‌های ۲۴ هسته‌ای سری Xeon نیز بهتر است؛ هرچند در هر حال با این قیمت، بسیار عالی محسوب نمی‌شود؛ خصوصا اینکه در بین انتخاب‌ها می‌توان تردریپر ای ام دی را هم مد نظر داشت. ای‌ام‌دی پیش از این نشان داده است که پردازنده‌ی ۱۰ هسته‌ای 1950X از سری تردریپر، توانایی رسیدن به امتیاز ۳۰۵۰ را در این بنچمارک دارد. البته باید به این حقیقت توجه داشت که 1950X با قیمت ۷۰۰ دلار، ارزان‌تر از پردازنده‌ی اینتل است و همان تعداد هسته را در اختیار قرار می‌دهد.

هر دو پلتفرم X299 اینتل و X399 ای‌ام‌دی، مزایای خاص خود را دارند. Skylake-X نسبت به Ryzen، پتانسیل بالاتری را هنگام اورکلاک کردن دارد؛ اما در کنار آن، قیمت هم افزایش زیادی خواهد یافت. هنگام مقایسه در قیمت‌های یکسان نیز، هر کدام کارایی خاصی در فعالیت‌های مختلف دارند. اینتل و ای‌ام‌دی محصولاتی کاملا رقابتی را در مقایسه با محصولات نسل پیشین ارائه می‌کنند. تمام این موارد باعث می‌شوند که نسل فعلی پردازنده‌ها، یکی از جالب توجه‌ترین محصولاتی باشد که تا به حال شاهد آن بوده‌ایم.

مدل  پردازندهمعماریلیتوگرافیهسته/رشتهفرکانس پایهبوست ۲بوست ۳کش L3مسیر PCIeتوانقیمت
(دلار)
i9 7980XESkylake-X۱۴ نانومتری۳۶/۱۸۲.۶ گیگاهرتز۴.۲ گیگاهرتز۴.۴ گیگاهرتز۲۴.۷۵۴۴۱۶۵۱۹۹۹
i9 7960X۳۲/۱۶۲.۸ گیگاهرتز۴.۲ گیگاهرتز۴.۴ گیگاهرتز۲۲۴۴۱۶۵۱۶۹۹
i9 7940X۲۸/۱۴۳.۱ گیگاهرتز۴.۳ گیگاهرتز۴.۴ گیگاهرتز۱۹.۲۵۴۴۱۶۵۱۳۹۹
i9 7920X۲۴/۱۲۲.۹ گیگاهرتز۴.۳ گیگاهرتز۴.۴ گیگاهرتز۱۶.۵۴۴۱۴۰۱۱۹۹
i9 7900X۲۰/۱۰۳.۳ گیگاهرتز۴.۳ گیگاهرتز۴.۵ گیگاهرتز۱۳.۷۵۴۴۱۴۰۹۹۹
i7 7820X۱۶/۸۳.۶ گیگاهرتز۴.۳ گیگاهرتز۴.۵ گیگاهرتز۱۱۲۸۱۴۰۵۹۹
i7 7800X۱۲/۶۳.۵ گیگاهرتز۴ گیگاهرتز-۸.۲۵۲۸۱۴۰۳۸۹
i7 7740XKaby Lake-X۸/۴۴.۳ گیگاهرتز۴.۵ گیگاهرتز-۸۱۶۱۱۲۳۳۹
i5 7640X۴/۴۴ گیگاهرتز۴.۲ گیگاهرتز-۶۱۶۱۱۲۲۴۲

طبق اعلام کمپانی اینتل، پردازنده‌ی ۱۲ هسته‌ای Core i9 7920X در تاریخ ۲۸ آگوست (۶ شهریور) و مدل‌های بالارده‌ی ۱۴ تا ۱۸ هسته‌ای سری Skylake-X از تاریخ ۲۵ سپتامبر (۳ مهر) برای خرید در دسترس خواهند بود.


منبع OVERCLOCK3D
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده