// یکشنبه, ۲۵ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۵۸

آغاز تصویربرداری فیلم Dumbo به کارگردانی تیم برتون

تصویربرداری اثر جدید تیم برتون تحت عنوان Dumbo که بازسازی انیمیشن محبوبی به همین نام است، از چند روز گذشته در انگلستان آغاز شده است.

طبق اعلام دیزنی، کار تولید یکی از پروژه‌های جدید این استودیو تحت عنوان دامبو (Dumbo) که بازسازی لایو اکشن انیمیشنی به همین نام محصول سال ۱۹۴۱ است، به طور رسمی آغاز شده است. این فیلم را تیم برتون بر اساس فیلمنامه‌ای از ارن کروگر (Transformers) کارگردانی خواهد کرد و بازیگران سرشناسی نظیر اوا گرین، کالین فارل، مایکل کیتون و دنی دویتو در آن به ایفای نقش خواهند پرداخت.

خود تیم برتون نیز در یک پیام ویدیویی که در یکی از لوکیشن‌های فیلم در انگلستان گرفته شده بود، از آغاز تصویربرداری این اثر خبر داد. دامبو در تاریخ بیست و نهم مارس ۲۰۱۹ (۹ فروردین ۱۳۹۸) به نمایش عمومی درخواهد آمد.

لایو اکشن جدید دیزنی داستان یک ستاره‌ی سابق سیرک به نام هولت فریر (فارل) است که پس از بازگشت از جنگ، برای گذران زندگی دوباره وارد این عرصه می‌شود و در همان بدو ورود، صاحب سیرک با نام مکس دویچی (دویتو) مسئولیت مراقبت از فیلی تازه متولد شده با گوش‌های بزرگ را به وی واگذار می‌کند. در ابتدا این بچه فیل که دامبو نام دارد به خاطر فرم گوش‌هایش مورد تمسخر دیگران قرار می‌گیرد، ولی در ادامه وقتی فرزندان هولت کشف می‌کنند که او توانایی پرواز کردن دارد، ماجرا به کلی تغییر می‌کند. در این هنگام سرمایه‌داری شرور با نام وندویر (کیتون) با همکاری بندبازی به نام کولت (گرین) سعی می‌کنند تا هر طور شده سیرک را به دست بیاورند و دامبو را به ستاره‌ای پولساز تبدیل کنند.

tim burton

کالین فارل در شرایطی نخستین همکاریش را با تیم برتون تجربه می‌کند که سه بازیگر اصلی دیگر فیلم پیش از این با این کارگردان صاحب سبک همکاری داشته‌اند. مایکل کیتون در اواخر دهه‌ی هشتاد و اوایل دهه‌ی ۹۰، ستاره‌ی سه فیلم پرفروش برتون یعنی بیتل جوس (Beetlejuice)، بتمن (Batman) و بتمن باز می‌گردد (Batman Returns) بوده است و این در حالی است که اوا گرین نیز در دو فیلم سال‌های اخیر این کارگردان، سایه‌های تاریکی (Dark Shadows) و خانه دوشیزه پرگرین برای بچه‌های عجیب (Miss Peregrine's Home for Peculiar Children) به ایفای نقش پرداخته است. دنی دویتو هم پیش از این در فیلم‌های بتمن باز می‌گردد (Batman Returns) و مریخ حمله می‌کند (Mars Attacks) ظاهر شده و در فیلم ماهی کوچک (Big Fish) به کارگردانی برتون نیز همچون این اثر، نقش صاحب یک سیرک را بازی کرده است.

از دیگر عوامل تولید این پروژه می‌توان به درک فری (Frankenweenie)، کترلی فرانفلدر (Sweeney Todd) و جاستین اسپرینگر (TRON: Legacy) به عنوان تهیه‌کننده، نایجل گاستلو (Dark Shadows) به عنوان تهیه‌کننده‌ی اجرایی، بن دیویس (Doctor Strange) به عنوان تصویربردار، کالین اتوود (Fantastic Beasts and Where to Find Them) به عنوان طراح صحنه، کریس لبنزون (Alice in Wonderland) به عنوان تدوینگر و پل گوچ (Les Misérables) به عنوان چهره‌پرداز اشاره کرد.

نسخه‌ی کلاسیک دامبو با مدت ۶۴ دقیقه و بودجه‌ی ۹۵۰ هزار دلار، توسط دیزنی و با اندیشه‌ی جبران زیان‌های مالی انیمیشن پرخرج این استودیو، فانتازیا (Fantasia) ساخته شد. پیش از نمایش دامبو، کمپانی RKO Pictures به عنوان توزیع‌کننده‌ی محصولات دیزنی از شخص والت دیزنی خواست تا یا مدت انیمیشن را طولانی کند، یا آن را به یک انیمیشن کوتاه تبدیل کند یا اینکه انیمیشن به صورت یک اثر درجه‌ی B به نمایش دربیاید. اما از آنجایی که دیزنی دامبو را به همین شکل دوست داشت هر سه پیشنهاد را رد کرد و در نهایت این انیمیشن برای نخستین بار در اکتبر سال ۱۹۴۱ در آمریکا به نمایش درآمد و در ادامه ضمن برانگیختن تحسین همگان، برنده‌ی جایزه‌ی اسکار بهترین موسیقی متن شد. دامبو با وجود اینکه همزمان با جنگ جهانی دوم به نمایش درآمد و هزینه‌ی ساخت آن نیز به اندازه‌ی نصف هزینه‌های سفیدبرفی (Snow White) و یک سوم پینوکیو (Pinocchio) بود به پرسودترین انیمیشن دیزنی در دهه‌ی ۴۰ میلادی بدل شد.

dumbo

والت دیزنی به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های رسانه‌ای و سرگرمی جهان، در سال‌های اخیر دست به بازسازی انیمیشن‌های کلاسیک و محبوب خود زده که از آن میان می‌توان به آثاری نظیر دیو و دلبر (Beauty and the Beast)، کتاب جنگل (The Jungle Book) و سیندرلا (Cinderella) اشاره کرد. این استودیو همچنین بازسازی انیمیشن‌هایی نظیر شیرشاه (The Lion King)، پینوکیو و مولان (Mulan) را در دست تولید دارد.


منبع ComingSoon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده