نویسنده: مسیح کریمی
// دوشنبه, ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۳۳

ریدلی اسکات در اندیشه ساخت دنباله فیلم Gladiator

ریدلی اسکات اعلام کرد که ایده‌ای برای ساخت دنباله فیلم گلادیاتور (Gladiator) در ذهن دارد.

امروزه فیلم‌های کلاسیک جای خود را به فیلم‌های پر زرق و برق هالیوودی داده‌اند. فیلم Gladiator یکی از آخرین فیلم‌های کلاسیکی بود که در آن خبری از هیولاهای غول آسا نبود، اما در این فیلم شاهد نبردهای نفس گیر و فوق العاده‌ای بودیم. فیلم Gladiator در سال ۲۰۰۰ به کارگردانی ریدلی اسکات، به روی پرده رفت. در این فیلم بازیگرانی چون راسل کرو، خواکین فینیکس، کانی نیلسن، الیور رید، ریچارد هریس و درک جاکوبی حضور داشتند و به ایفای نقش پرداختند. فیلم Gladiator با بودجه‌ای معادل ۱۰۳ میلیون دلار ساخته شد و توانست ۴۵۷.۶ میلیون دلار در سراسر جهان فروش کند.

فیلم Gladiator در فصل جوایز نیز عملکرد بسیار موفقی داشت. این فیلم در ۹ رشته از جوایز اسکار نامزد و موفق شد در ۵ بخش شامل بهترین فیلم سال، بهترین بازیگر نقش اول مرد برای راسل کرو، بهترین جلوه‌های ویژه، بهترین طراحی لباس و بهترین صدابرداری، جایزه اسکار دریافت کند. فیلم Gladiator یکی از بهترین پایان‌های صنعت سینما را در اختیار دارد. در پایان این فیلم مشاهده کردیم که ماکسیموس سرانجام توانست کومودوس را شکست بدهد و انتقامش را از او بگیرد. پس از آن ماکسیموس که بسیار ضعیف شده بود جان خود را از دست داد و در دنیای دیگر زن و فرزندش را دوباره ملاقات کرد. حال به نظر می‌رسد اسکات در نظر دارد فیلم Gladiator را به یک مجموعه تبدیل کند و در حال حاضر یک ایده در ذهن دارد.

در جریان یک کنفرانس خبری در فستیوال SXSW، وب‌سایت اینترتیمنت ویکلی از اسکات سوالی در مورد امکان ساخت دنبال فیلم Gladiator پرسید. طبق گفته این وب‌سایت کار توسعه اولیه دنباله این فیلم از سال ۲۰۰۹ آغاز شده بود. با این حال، به نظر می‌رسد اسکات تنها به ساخت دنباله این فیلم علاقه‌مند است، اما او ضمن تایید این موضوع گفت که یک ایده داستانی در ذهن دارد ولی این موضوع تنها زمانی محقق می‌شود که راسل کرو در این فیلم بازگردد. اسکات گفت:

من می‌دانم که چگونه او را بازگردانم. من با استودیو صحبت کرده‌ام و به آن‌ها توضیح دادم، اما من می‌دانم که او مرده است، ولی یک راه برای بازگرداندن او وجود دارد، اما من نمی‌دانم که این اتفاق خواهد افتاد یا خیر. فیلم Gladiator در سال ۲۰۰۰ به روی پرده رفت و کرو کمی تغییر کرده است. او در حال حاضر در پروژه دیگری حضور دارد، اما من تلاش می‌کنم که بزودی با او صحبت و وی را راضی کنم.

Gladiator

براساس این صحبت‌ها، اسکات گفتگو و صحبت با استودیو و کمپانی را که فیلم اصلی را منتشر کرده، برای ساخت دنباله فیلم Gladiator آغاز کرده است. با این حال، به نظر می‌رسد او در حال حاضر تنها ایده داستانی این فیلم را در ذهن دارد و ساخت آن بستگی به نظر نهایی کرو دارد. به نظر می‌رسد اسکات در نظر دارد زندگی پس از مرگ شخصیت ماکسیموس را به تصویر بکشد که می‌تواند ایده جالبی برای ساخت دنباله فیلم Gladiator باشد. با این حال، هیچ برنامه رسمی برای ساخت دنباله این فیلم وجود ندارد و صحبت‌های اسکات اکنون در حد حرف است.

اما با توجه به اعلام علاقه‌مندی اسکات به ساخت دنباله فیلم Gladiator، احتمال تمایل بیشتر کمپانی یونیورسال برای تحقق ساخت این فیلم، نیز وجود دارد. فیلم Alien: Covenant (بیگانه: پیمان)، جدیدترین فیلمی است که اسکات کارگردانی آن را بر عهده دارد و در تاریخ ۱۹ می ۲۰۱۷ (۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶) به روی پرده خواهد رفت. اسکات اخیرا از برنامه خود برای ساخت دنباله و دنباله‌های این فیلم خبر داده است.


منبع Screen Rant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده