// چهار شنبه, ۱۵ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۸

بازی های نینتندو Wii و Game Cube برای Nvidia Shield منتشر می‌شوند

کمپانی Nvidia و Nintendo اعلام کردند که بازی‌های قدیمی دو کنسول Wii و Game Cube برای پلتفرم Nvidia Shield پورت و ریمستر می‌شود.

سال جاری طی قرار داد و همکاری غیرمنتظره کمپانی نینتندو و انویدیا، کمپانی Nintendo اعلام کرد که قصد دارد برخی از بازی‌های قدیمی کنسول Wii و Game Cube را برای پلتفرم انویدیا یعنی Nvidia Shield منتشر کند اما فقط در ریجن چین. کمپانی نینتندو اعلام کرد که کنسول خانگی انویدیا که از سیستم عامل اندروید پشتیبانی می‌کند به زودی میزبان آثار قدیمی همچون بازی The Legend of Zelda: Twilight Princess و بازی New Super Mario Bros. Wii می‌شود. در ادامه می‌توانید توییت منتشر شده به دست Daniel Ahmed را مشاهده کنید که گیم پلی بازی Twilight Princess را روی این پلتفرم نشان می‌دهد.

این هم گیم پلی بازی Twilight Princess روی Nvidia Shield. گفته شده که بازی در حالت HD اجرا می‌شود که البته در اصطلاح پورت کردن دقیقا معنی آن را متوجه نمی‌شوم. بازی‌های کنسول Wii با قیمت ۶۸ یوان چین در دسترس قرار گرفته می‌شود.

برای دانلود ویدیو از سایت آپارات اقدام کنید

هنوز مشخص نشده است که بازی‌های مذکور چگونه روی پلتفرم Shield به‌روزرسانی شده‌اند اما می‌دانیم که نسخه شیلد بازی New Super Mario Bros. Wii روی رزولوشن 1080 اجرا می‌شود. باید تا پورت شدن بازی‌های یاد شده منتظر بمانیم تا از بهبود‌های دیگر آن با خبر شویم.

کنسول Nvidia Shield با قیمت ۲۲۷ دلار به فروش می‌رسد و قیمت بازی‌های مذکور در ریجن چین ۶۸ یوان چین (۱۰دلار) مشخص شده است. متاسفانه به نظر می‌رسد که بازی‌های مذکور به طور انحصاری تنها در کشور چین منتشر می‌شود، طوری که نینتندو و انویدیا اعلام کرده‌اند که هدف آنها از این موضوع عرضه بازی‌ در ریجن چین است. باز با این حال پورت شدن بازی‌های قدیمی نینتندو برای پلتفرم مدرن امری جالب و خوش‌آیند است.

به نقل از گزارشی که اخیرا منتشر شده است بیش از ۳۰۰ میلیون نفر از جمعیت چین را گیمر‌ها تشکیل داده‌اند، بنابرین عرضه بازی‌های یاد شده به طور انحصاری در چین موضوعی تعجب‌آور نیست. پس از ۱۵ سال، چین ممنوعیت کنسول‌های بازی را در کشور خود لغو کرد. پس از این خبر سونی و مایکروسافت کنسول‌های خود یعنی Xbox One و PS4 را به این کشور عرضه کردند، البته گفتنی است که نینتندو هنوز سوییچ را به طور رسمی در این کشور توزیع نکرده است. یکی از مشکلاتی که برای عرضه بازی‌ها در این کشور وجود دارد این است که در مرحله اول باید آنها از سوی وزارت فرهنگ این کشور تصویب شود.

در نشست خبری که چندی پیش برگزار شد از رئیس کمپانی نینتندو در مورد عرضه نینتندو سوییچ در چین سوال شد. وی در جواب گفت که آنها از موقعیت وسیع بازار گیمرها در چین مطلع هستند، اما در حال حاضر برنامه‌ای برای عرضه نینتندو سوییچ در این کشور ندارند.

ما پیش‌تر در مورد فروش محصولات‌مان در چین تحقیق کرده بودیم و این بررسی‌ها، که کنسول نینتندو سوییچ را در بازار‌های چین عرضه کنیم، هنوز ادامه دارد.

قیمت سهام کمپانی نینتندو در شهریور ماه گذشته افزایش یافت. این اتفاق پس از اینکه کمپانی بزرگ تن‌سنت (Tencent) اعلام کرد که قصد دارد بازی آنلاین و چند نفره Arena of Valor را برای سوییچ منتشر کند، رخ داد. برخی از منابع خبری در گفتگویی با وال‌استریت جورنال گفتند که سرمایه‌گذاران از این امر بسیار خورسند هستند چرا که احتمال دارد این موضوع باعث شود که نینتندو کنسول و همچنین بازی‌های موبایل خود را در چین عرضه کند.


منبع gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده