نویسنده: فریده صالحی
// جمعه, ۱۰ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۱۵

تاریخ اکران ریبوت فیلم Hellboy رسما اعلام شد

در طی چند ماه اخیر ما شاهد انتشار تاریخ اکرانی برای فیلم پسر جهنمی (Hellboy) بودیم که حالا به‌تازگی توسط خود کمپانی لاینزگیت تایید و به طور رسمی اعلام شده است.

چندی پیش دیوید هاربر، بازیگر سریال Stranger Things (اتفاقات ناآشنا) تصویر جدید و البته کاملا واضحی از شخصیت محبوبی که قرار است در فیلم Hellboy (پسر جهنمی) ایفا کند منتشر کرده بود که همزمان با همان خبر، تاریخ اکران احتمالی‌ای برای اثر هم منتشر شده بود. در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون کمپانی لاینزگیت به‌تازگی تاریخ اکرانی را که چند ماه پیش برای فیلم پسر جهنمی منتشر شده بود تایید و باری دیگر به طور رسمی برای طرفداران این اثر اعلام کرد. همچنین اعلام شده که این فیلم دارای درجه سنی بزرگسال خواهد بود.

در طی چند ساعت گذشته، به طور رسمی اعلام شده که فیلم مورد انتظار Hellboy قرار است در تاریخ ۱۱ ژانویه ۲۰۱۹ (۲۱ دی ۱۳۹۷) روی پرده نقره‌ای سینماها به اکران عموم دربیاید. همچنین به‌تازگی خلاصه کوتاهی هم از این فیلم منتشر شده که حاکی از آن است که شخصیت اصلی داستان ما یعنی هل بوی قرار است در این اثر، در حالی که بین دو جهان گیر افتاده به مبارزه با جادوگری باستانی به نام نیمو یا همان ملکه خونین که موجودی انگلیسی و قرون وسطایی است و به‌شدت سعی دارد زمین و انسان‌هایش را نابود کند، بپردازد.

همانطور که در خبرهای گذشته اعلام شده بود، دیوید هاربر قرار است نقش قهرمان اصلی داستان یا همان پسر جهنمی این فیلم را ایفا کند. گفته شده که فیلمبرداری این اثر از ماه سپتامبر سال جاری آغاز شده است. ایان مک‌شین، بازیگر سریال American Gods (خدایان آمریکایی) و سریال Deadwood (چوب خشکیده)، نقش پدرخوانده‌ی پسر جهنمی به نام پروفسور ترور براتنهولم ملقب به پروفسور بروم را ایفا می‌کند. همچنین میلا یوویچ، بازیگر فیلم The Fifth Element (عنصر پنجم) و سری فیلم Resident Evil (رزیدنت اویل)، قرار است نقش شخصیت منفی و منفور داستان یعنی ملکه خونین را بازی کند و ساشا لین، بازیگر فیلم American Honey (عزیز آمریکایی)، نقش آلیس موناهن را در این فیلم ایفا می‌کند. پنه‌لوپه میچل، بازیگر سریال Hemlock Grove (بیشه شوکران)، هم نقش جادوگری به نام گانیدا را ایفا خواهد کرد. علاوه بر تمامی هنرمندان ذکر شده، چندی پیش باخبر شدیم که اد اسکرین قرار است نقش شخصیت بن دیمیو را که نژاد ژاپنی-آمریکایی و اصالتی شرقی دارد در فیلم پسر جهنمی ایفا کند. درست بعد از انتشار این خبر، اسکرین با حجم زیادی از اعتراضات طرفداران روبه‌رو شد و برای مقابله با تصور نژادپرستی از این نقش کناره‌گیری کرد. اما شرایط اینگونه نماند و چندی بعد دنیل دای کیم، بازیگر سریال Hawaii Five-0 (هاوایی فایو-زیرو) و سریال LOST (لاست) بعد از مذاکرات با تیم تولید، برای بازی در نقش بن دیمیو وارد تیم بازیگری این فیلم شد.

hellboy

کارگردانی فیلم Hellboy بر عهده نیل مارشال، کارگردان باتجربه فیلم The Descent (نزول) و دو قسمت از سریال Game of Thrones (بازی تاج و تخت)، خواهد بود. اندرو کازبی و کریستوفر گولدن با کمک مایک میگنولا، خالق پسر جهنمی نیز روی فیلمنامه این فیلم کار خواهند کرد. لری گوردن و لوید لوین به همراه مایک ریچاردسون و کمپانی دارک هورس (Dark Horse Entertainment) از جمله افرادی هستند که تهیه و تولید این اثر مورد انتظار را بر عهده دارند.

شخصیت هل‌بوی اولین بار در سال ۱۹۹۳ معرفی شد و ابتدا در کتاب‌های کامیک کمپانی Dark Horse حضور داشت. هل‌بوی یک شخصیت جهنمی و اهریمنی است که در اواخر جنگ جهانی دوم از جهنم احضار شده است. او توسط پروفسور ترور براتنهولم در مرکز تحقیقات و دفاع از موجودات ماورالطبیعه رشد داده شد و قوی‌تر از قبل شد و مدت خیلی کمی بعد از آن نامش به‌عنوان «بزرگ‌ترین کاراگاه مخفی جهان» ثبت شد. ماجراجویی‌ها و داستان‌های این شخصیت در کتاب‌های کامیک خیلی زیاد و بی‌شماری نوشته شده و به چاپ رسیده است؛ به‌عنوان مثال، داستان زمانی که در مرکز تحقیقات بود، داستان زمانی که تنها یک پسربچه بود و حتی ماجراهای زمانی که او بعد از مرگش روی زمین در جهنم به سر می‌برد.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده