// چهار شنبه, ۱۷ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۵۹

پیش نمایش بازی Star Wars Battlefront II

بازی Star Wars Battlefront II، قصد دارد با ارائه یک داستان هیجان‌انگیز، گوشه‌ای از دنیای جنگ ستارگان را به تصویر بکشد. با پیش نمایش این بازی همراه زومجی باشید.

تا به حال بازی‌های زیادی از روی سری جنگ ستارگان ساخته شده است ولی نتوانستند آن حس و حال واقعی این مجموعه را برای مخاطبان خود به ارمغان بیاورند. در این میان زمانی که در سال ۲۰۱۵ میلادی بازی Star Wars Battlefront روانه بازار شد، شاهد بازی بودیم که شاید مشکلاتی از نظر محتویات داشت ولی در بخش اتمسفر نبردها، به خوبی توانسته بود دنیای جنگ ستارگان را شبیه‌سازی کند. لذت مبارزه با قهرمان‌ها و ضد قهرمان‌ها و نبردهای بزرگ و نفس‌گیر از مواردی بودند که به لطف استودیو دایس بازی Star Wars Battlefront توانسته بود در آن‌ها موفق باشد. حال دو سال گذشته است و بازی Star Wars Battlefront II آماده خودنمایی است. بازی که نسبت به نسخه پیشین خود تغییرات زیادی کرده است و مهم‌ترین آن، وجود یک بخش داستانی است. داستانی که قرار است بخشی از دنیای جنگ ستارگان را به تصویر بکشد و از نظر زمانی، شاهد ارجاعاتی به سایر قسمت‌های فیلم نظیر فیلم Star Wars: The Force Awakens هستیم.

بازی Star Wars Battlefront 2

در بخش کمپین بازی شاهد روایت داستان یک سرباز به جای یک قهرمان با قابلیت‌های ویژه هستیم

داستان بازی Star Wars Battlefront II را می‌توان خاص‌ترین داستان در میان بازی و فیلم‌های جنگ ستارگان دانست. در فیلم‌های این مجموعه همیشه شاهد یک قهرمان بودیم که کهکشان را نجات می‌داد و سربازها، اشخاصی بودند که به هیچ‌وجه به آن‌ها پرداخته نمی‌شد. حال تیم سازنده سعی کرده با پرداخت به داستان و شخصیت یک سرباز به نام ایدن ورسیو، شکل و شمایلی جدید به دنیای جنگ ستارگان بدهد. داستان بازی روایت‌گر شخصیت ایدن ورسیو، رهبر گروه Inferno Squad است و حال قرار است فراز و نشیب‌های این شخصیت در طول بازی به تصویر کشیده شود. معمولا سربازها حکم مهره‌های شطرنجی را دارند که فقط دستورات را اجرا می‌کنند ولی ایدن قرار نیست چنین شخصیتی داشته باشد و سعی می‌کند بهترین کار را از نظر خودش انجام دهد. در این میان سوال پیش می‌آید که تیم سازنده بخش داستانی بازی Star Wars Battlefront 2 تا چه اندازه دنیای جنگ ستارگان را زیر و رو کرده است تا بتواند بهترین تجربه را به مخاطب ارائه دهد؟ در جواب به این سوال باید بگویم که آن‌ها از تمامی فیلم‌ها و محصولات جنگ ستارگان کمک گرفته‌اند. برای مثال سفینه Gamewise the Corvus، سفینه گروه Inferno Squad برگرفته از سفینه تعبیه شده در بازی رومیزی Star Wars: Armada است.

استودیو دایس به تازگی اعلام کرده که خریدهای درون برنامه‌ای به هیچ‌وجه روی گیم‌پلی بازیکنان تاثیر گذار نیست

جدای از بخش داستانی، گیم‌پلی بازی نیز دستخوش تغییراتی شده است. به عنوان اولین نمونه می‌توان به Star Cardها اشاره کرد که این روزها حسابی اخبار حول بازی Star Wars Battlefront II را به خود اختصاص داده است. در گذشته استار کارت‌ها شامل یک سری ویژگی خاص نظیر Jump Pack بودند و در طول بازی کردن می‌توانستید از آن‌ها استفاده کنید اما در اینجا، بیشتر از کارت‌های Passive استفاده شده است؛ کارت‌هایی که قابل استفاده نیستند اما به طور مستقیم تاثیر خود را روی نحوه بازی کردن شما می‌گذارند. از این‌رو انتخاب آن‌ها و اینکه کدام کارت با ارزشی را برای هر کلاس در اختیار داشته باشید، می‌تواند تعیین کننده قدرت شما در بازی باشد. در گذشته و زمانی که بتای عمومی بازی در دسترس قرار گرفت، سیستم کارکرد استار کارت‌ها بدین صورت بود که از طریق صندوق و جعبه‌های بازی می‌توانستید آن‌ها را آزاد کنید. به عبارتی پرداخت‌های درون برنامه‌ای تاثیر مستقیمی در روند رشد بازیکن شما داشت. اما استودیو دایس به خوبی بازخوردها را در دستور کار خود قرار داد و تغییراتی روی این سیستم اعمال کرد. از این پس از طریق بازی کردن و لول‌آپ و صندوق‌هایی که در جریان بازی به شما داده می‌شود، می‌توانید کارت‌هایی با ارزش بالا را دریافت کنید. همچنین تعداد محدودی از کارت‌ها را نیز می‌توان از طریق سیستم کرفت بازی ساخت و استفاده کرد ولی برای این کار، باید به سطح مشخصی رسیده باشید. از این‌رو تا حد زیادی جلوی پرداخت‌های درون برنامه‌ای بازی و تاثیر مستقیم آن روی گیم‌پلی گرفته شده است.

بازی Star Wars Battlefront 2

در هر دور بازی کردن می‌توانید پوینت‌های خود را افزایش داده و در نقش قهرمان‌ها یا شخصیت‌های منفی قرار بگیرید

جدای از استار کارت‌ها، قهرمان‌های بازی و همچنین کلاس‌های ویژه نیز کارت‌های مخصوص به خود را دارند و می‌توانید برای هر کلاس یا قهرمان، در مجموع سه کارت مختلف را انتخاب کرده و شروع به بازی کردن کنید. در یک بازی تیراندازی اول شخص مهم‌ترین فاکتور تاثیر المان‌ها و ویژگی‌های بازی روی تجربه شخص است. اینکه کنترل سفینه‌ها به چه شکل باشد، می‌تواند تعیین کننده خوب یا بد بودن نبردهای هوایی باشد و تا به این جای کار، استودیو دایس به خوبی کار خود را در نبردهای هوایی انجام داده است. در نسخه پیشین کنترل کردن سفینه‌های فضایی به نحوی بود که بازیکنانی که با دنیای جنگ ستارگان آشنا نبودند، نمی‌توانستند با آن ارتباط برقرار کنند ولی در اینجا سیستم کنترل کردن و مانوور دادن به نحوی است که به خوبی می‌توانید خود را با شرایط وفق داده و از نبردهای هوایی لذت ببرید. همچنین نبردهای زمینی و جنگیدن با اسلحه‌های خاص جنگ ستارگان نیز هنوز لذت خودش را دارد و از نظر کارایی و تیراندازی و هدف‌گیری نیز شاهد بهبودهایی در این بخش بوده‌ایم. در طول بازی کردن خود چه در نبردهای هوایی و چه نبردهای زمینی، یک سری کلاس اصلی برای شما در نظر گرفته شده که می‌توانید آن‌ها را انتخاب کرده و از قابلیت‌های هر کلاس استفاده کنید. در مجموع هر کلاس بازی دارای دو قابلیت است و در کنار این کلاس‌ها، کلاس‌های ویژه و قهرمان‌ها یا شخصیت‌های منفی قرار دارند. با پوینت‌هایی که در طول بازی کردن کسب می‌کنید، می‌توانید یکی از کلاس‌های ویژه را انتخاب کرده یا بگذارید پوینت شما اندازه انتخاب یک قهرمان شده و او را انتخاب کرده و به کشتار دشمنان بپردازید.

بازی Star Wars Battlefront 2

یکی دیگر از مواردی که قطعا به جذب مخاطب کمک می‌کند، رایگان شدن بسته‌های الحاقی است. زمانی که بسته‌های الحاقی پولی برای بازیکنان و یک بازی در نظر گرفته می‌شود، بدین معنا است که سازنده قصد دارد جامعه کاربری بازی را از یکدیگر جدا کند. اما زمانی که بسته‌های الحاقی و نقشه‌ها به رایگان در دسترس قرار بگیرند، جامعه کاربری بازی مورد نظر همیشه در کنار یکدیگر قرار داشته و تجربه یکسانی را کسب می‌کنند. همچنین این مورد می‌تواند زمینه ساز جذب بیشتر مخاطب نیز باشد.

حالت‌های بخش چندنفره

  • Strike: در حالت استرایک بازیکنان در دو تیم هشت نفره با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. در این حالت یک سری اهداف مختلفی برای شما در نظر گرفته شده که باید آن‌ها را انجام دهید.
  • Starfighter Assault: استودیو دایس و الکترونیک آرتز، ناشر بازی، مانوور خاصی روی حالت Starfighter Assault داده‌اند که در جریان آن شاهد نبردهای کاملا هوایی هستیم و باید پایگاه‌هایی را که به عنوان هدف به نمایش در می‌آیند از بین ببرید.
  • Heroes Vs. Villains: اگر می‌خواهید لذت واقعی مبارزه کردن با قهرمان‌ها و ضد قهرمان‌های دنیای جنگ ستارگان را حس کنید، حالت قهرمان‌ها علیه ضد قهرمان‌ها می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد. مبارزات این حالت دو تیم چهار نفره با یکدیگر رقابت می‌کنند.
  • Galactic Assault: در اینجا شاهد بزرگ‌ترین نبردهای دنیای جنگ ستارگان هستیم جایی که اگر تیم دفاع کننده باشید باید از محیط‌های خود در برابر حمله تیم حمله کننده دفاع کنید و درآخر اگر تمامی پایگاه‌های شما از بین رفت، بازنده خواهید بود.
  • Blast: حالت Blast نیز مبارزات سریع و هیجان‌انگیز را به خود اختصاص داده است و حال و هوای متفاوتی نسبت به سایر مودهای بازی دارد.
  • Arcade: در نسخه پیشین شاهد بخش Survival بودیم که در نسخه دوم، جای خود را به حالت آرکید داده است و یک جورایی حال و هوای همان بخش را به مخاطب القا می‌کند.

قهرمان‌ها و ضدقهرمان‌های بازی

  • لوک اسکای واکر
  • لیا اورگانا
  • هان سولو
  • چیوباکا
  • لندو کالریسین
  • یودا
  • ری
  • دارت ویدر
  • امپراطور پالپاتین
  • بوبا فت
  • بوسک
  • ایدن ورسیو (قهرمان بازی)
  • دارت ماول
  • کایلو رن

بازی Star Wars Battlefront 2

در بخش گرافیکی نیز می‌توان امید داشت شاهد گرافیک خیره کننده‌ای باشیم. بازی‌های استودیو دایس مخصوصا با موتور فراست‌بایت ۳ همیشه از گرافیک خیره کننده‌ای برخوردار بوده است و سال پیش با بازی Battlefield 1 این گفته به مخاطبان ثابت شد و حال در جریان بتای عمومی بازی نیز شاهد گرافیک خیره کننده‌ای از بازی Star Wars Battlefront II هستیم که امیدواریم در نسخه نهایی شاهد گرافیکی بدون افت فریم و با جزئیات بالا باشیم. درآخر بازی Star Wars Battlefront II در تاریخ ۲۶ آبان ماه (۱۷ نوامبر) روی پی‌سی، پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان روانه بازار خواهد شد و امیدواریم بتواند موفقیت‌های نسخه اول خود را ادامه دهد.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده